تبريز نيوز1.اخبار سياسي.اقتصادي.اجتماعي.علمي.فرهنگي و تاريخي
منتظر نظر ات و پيشنهادات شما عزيزان هستم

بارش برف راه ارتباطی 205 روستای آذربایجان شرقی را مسدود کرد

تبریز - ایرنا - سرپرست مدیریت راهداری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی از مسدود شدن راه 205 روستا در استان به دلیل بارش برف خبر داد.

 

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی این اداره کل، حسین حسن زاده گفت: بارش برف همراه با کولاک شدید که از دوشنبه شب در محورهای استان شروع شده راه های ارتباطی این تعداد روستا را مسدود کرده است.

وی افزود: راه ارتباطی 20 روستا در بستان آباد، 30 روستا در سراب، 10روستا در هشترود، 50 روستا در چاراویماق، 10 روستا در ورزقان، 60 روستا در هریس و 25 روستا در کلیبر در اثر بارش های شب گذشته مسدود شده است.

وی گفت: تمام ماشین آلات راهداری ادارات راه و شهرسازی شهرستان های بستان آباد، سراب، هشترود، چاراویماق، ورزقان، هریس و کلیبر برای مسیرگشایی محورهای مسدود شده بسیج و درصورت مساعدبودن هوا تا آخر وقت امروز این مسیرها بازگشایی می شود.

به گفته حسن زاده هم اکنون تمام راه های اصلی و فرعی استان باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.

7233/587

 

 
انتهای پیام /*
 



تاریخ: چهار شنبه 12 آذر 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

عنوان : ارائه تسهیلات تولید برق خورشیدی توسط برق تبریز
تاريخ :
 ۱۳۹۳/۰۹/۰۸ 
ساعت : ۱۲:۱۱:۲۷

 

به گزارش روابط عمومی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با اعلام این خبر افزود: این تسهیلات ویژه با هدف ترویج و توسعه استفاده از انرژی های پاک به مشترکین برق تبریز از سوی وزارت نیرو ارائه می شود.

افشین روشن میلانی تصریح کرد: میزان تسهیلات ارائه شده حداکثر 50 درصد هزینه وسیستم تخصیص یافته تاسقف  یک کیلو وات برای هر مشترک خواهد بود.

وی پایان مهلت ثبت نام جهت دریافت این تسهیلات را 30 آذرماه اعلام کرد و افزود: مشترکین می توانند از طریق مراجعه به سایت اینترنتی شرکت توزیع نیروی برق تبریز از مدارک و شرایط مورد نیاز دریافت این سیستم ها مطلع شوند.

وی تاکید کرد: ثبت نام فقط از طریق دفاتر پیشخوان منتخب امکان پذیر خواهد بود که لیست این دفاتر نیز در سایت شرکت موجود می باشد و متقاضیان محترم از مراجعه به امورهای بهره برداری خودداری فرمایند.

میلانی با اشاره به لزوم وجود تمامی شرایط ذکر شده در فراخوان برای متقاضیان افزود: پس از كنترل مدارك ، طي هماهنگي تلفني با مشترك متقاضي، از محل بازديد بعمل آمده و ضمن تطبيق مدارك با محل موردتقاضا ، در صورت حائز شرايط بودن، تاييد محل انجام مي گيرد .

وی ابراز امیدواری کرد: سوق دادن مردم به سمت استفاده از انرژی خورشیدی می تواند باعث صرفه جویی فراوانی در هزینه های کلان تولید انرژی برق و نوید بخش طبیعتی پاک در آینده باشد.





تاریخ: سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
 
منابع خبری گزارش داده‌ بودند که شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه احتمال دارد وزیر امور خارجه ایران برای مشورت، به تهران بازگردد.
وزیر امور خارجه کشورمان در سخنانی گفت: بحث های مهمی انجام شده ولی پیشنهاد قابل توجهی نبود که به تهران ببرم.

پیش از این منابع خبری گزارش داده‌ بودند که شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه احتمال دارد وزیر امور خارجه ایران برای مشورت، به تهران بازگردد.

خبرنگار شبکه‌ بی‌بی‌سی در توئیتر به نقل از منابع آگاه گزارش داده بود که دیدارهای امروز  ظریف، مشخص می‌کند که آیا لازم است وی سفری به تهران داشته باشد یا نه. وزیر امور خارجه امروز با همتایان آمریکایی، فرانسوی و انگلیسی خود دیدار می‌کند.

بر اساس گزارش فارس، برخی دیگر از خبرنگاران هم گزارش داده‌ بودند که احتمال دارد این دیدار یک روزه باشد و وزیر خارجه پس از آن بار دیگر به محل مذاکرات هسته‌ای بازگردد. هنوز این خبر از سوی هیچ‌یک از مقامات ایرانی تائید نشده است.

با این وجود، چند ساعت بعد از انتشار این اخبار، یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده گفت: ما از مسقط تاکنون طرح‌های مختلف داده‌ایم. هنوز این ایده‌ها به مرحله‌ای نرسیده که وزیر خارجه را به تهران ببرد و لذا ظریف به تهران نمی‌رود و مذاکرات ادامه می یابد.

این در حالی است که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرده که جان کری امروز برای انجام رایزنی‌ها با همتایان اروپایی به پاریس بازمی‌گردد و هنوز مشخص نیست که آیا کری هم همچنان در وین خواهد ماند یا به پاریس می‌رود.

دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 در حالی از روز سه‌شنبه از شهر وین اتریش آغاز شده که طرفین برای رسیدن به توافق، تنها تا روز سوم آذر زمان دارند. سال گذشته در ادوار پایانی مذاکراتی که به توافق موقت منجر شد هم شایعات مشابهی منتشر شده بود.
 



تاریخ: شنبه 1 آذر 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
 
مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: آمار طلاق مردان ۵۰ سال و بالاتر در ۶ ماه گذشته سال ۹۳ بالغ بر ۷ هزار و ۷۲ مورد و زنان ۳ هزار و ۴۹۶ مورد است.
علی اکبر محزون مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، بیان داشت: آمار طلاق بین گروه سنی ۵۰ سال و بالاتر در ۶ ماه امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
 
وی تصریح کرد: از طلاق‌هایی که در سن ۵۰ سال و بالاتر در ۶ ماه گذشته سال ۹۳ اتفاق افتاد تعداد ۷ هزار و ۷۲ مورد آن مربوط به مردان و ۳ هزار و ۴۹۶ مورد آن مربوط به زنان است که از تعداد کل این رقم استان تهران با ۱۹۷۰ مورد بیشترین واقعه طلاق و استان خراسان جنوبی با ۳۵ مورد کمترین واقعه طلاق را به خود اختصاص داده است.
 
وی به آمار طلاق گروه سنی ۵۰ سال و بالاتر در سال ۹۲ اشاره کرد و گفت: تعداد ۶ هزار و ۱۸۵ مورد از طلاق‌های به وقوع پیوسته در سال ۹۲ مربوط به مردان و ۲ هزار و ۹۹۳ مورد آن مربوط به زنان بوده که از این تعداد استان تهران بیشترین آمار و کهکیلویه و بویراحمد کمترین آمار در بین مردان بوده و همچنین استان تهران بیشترین آمار و استان ایلام کمترین آمار طلاق در بین زنان بوده است.
 
محزون در پایان به کل آمار ثبت شده طلاق در ۶ ماه گذشته اشاره و خاطر نشان کرد: در مجموع در ۶ ماه ابتدای سال ۹۳ تعداد ۷۶ هزار و ۲۰۲ مورد واقعه طلاق به ثبت رسیده است.
 



تاریخ: شنبه 1 آذر 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

تاریخ : پنجشنبه بیست و دوم آبان 1393     |     کد : 15181
 
 
آتش سوزی پاساژ قیام تبریز با تلاش آتش نشانان مهار شد
 
 
شهریارنیوز: حضور بموقع و تلاش مضاعف آتش نشانان مانع از بروز یک حادثه عظیم آتش سوزی در پاساژ قیام تبریز گردید
 

به گزارش شهریار به نقل از سازمان آتش نشانی تبریز، حوالی ساعت ۱:۱۶ بامداد روز پنجشنبه 22 آبانماه مرکز پیام سازمان آتش نشانی حادثه حریق در پاساژ قیام واقع در میدان شهدا روبروی بانک ملی را اعلام نمود.

 در سریعترین زمان ممکن گروه حریق ایستگاه یک در محل حاضر و به جهت ابعاد وسیع آتش سوزی تقاضای نیروی کمکی نمود که با هماهنگی افسر نگهبان وقت گروههای حریق ایستگاههای ۱۱ بازار٬ ۱۰ باغ فجر٬ ۶ شتربان و ایستگاه ۳ ستارخان نیز به محل اعزام شدند.

به دلیل اینکه اقلام موجود در صنوف پاساژ مذکور  را مواد سریع الاشتعال از قبیل پرده های توری و مواد اولیه مورد استفاده در صنعت کیف و کفش از جمله چسب٬ پستها و چرم تشکیل میداد ابعاد آتش سوزی میتوانست گسترده تر و غیر قابل مهار شود.

 در این میان حضور به موقع و تلاش مضاعف بیش از ۴۰ آتش نشان در نیمه شب گذشته حریق را در سریعترین زمان ممکن تحت کنترل خود درآورده و مانع از بروز حادثه عظیم آتش سوزی و سرایت حریق به سایر مغازه های اطراف شدند

در نهایت پس از قریب سه ساعت و نیم تلاش ٬ آتش سوزی پاساژ قیام توسط آتش نشانان تلاشگر به طور کامل اطفا گردید.

 در این آتش سوزی بزرگ ۵ مغازه به طور کامل دچار حریق شده و بر ۱۸ مغازه مجاور خساراتی وارد آمده است علت آتش سوزی توسط کارشناسان علت یابی سازمان در دست بررسی است .
 




تاریخ: پنج شنبه 22 آبان 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
اوای ورزقان به نقل از ایرنا- فرماندار شهرستان ورزقان گفت: عمر دستگاه های سنگین برف روبی این شهرستان بیش از 30 سال و فرسوده هستند.

علی وفادار روز یک شنبه در جلسه مدیریت بحران شهرستان افزود: پراکندگی و کوهستانی بودن روستاهای این شهرستان باعث شده در زمان بارش برف و یخبندان کمبود دستگاه های برف روبی مشهود باشد.

وی گفت: با وجود تلاش راهداران هفته ها جاده های دسترسی تعدادی از روستاهای این شهرستان مسدود می ماند.

وفادار یکی از دغدغه های زمان بارش برف و کولاک را وجود 20 روستای جنگل نشین در این شهرستان اعلام کرد و افزود: برای استفاده اهالی این روستاها بیش از دو میلیون و 500 هزار لیتر نفت سفید توزیع شده است.

فرماندار ورزقان با اشاره به اینکه 80 درصد جمعیت شهرستان در 150 روستا ساکن و به کار تولید و اشتغال مشغول هستند، گفت: سالانه 6 ماه برف و کولاک و یخبندان داریم که افزایش تعداد دستگاه های برف روبی را ضروری می کند.

وی افزود: 800 کیلومتر در این شهرستان جاده تعریف شده وجود دارد که فقط 150 کیلومتر از آن بین شهری و مابقی روستایی است.

فرماندار ورزقان همچنین گفت: بارش برف چند هفته پیش بیش از 115 میلیارد ریال به محصولات کشاورزی و باغی شهرستان خسارت وارد کرده است.




تاریخ: دو شنبه 19 آبان 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

گسل تبریز حتی از گسل شمال تهران و گسل های البرز و زاگرس و سایر گسل های ایران خطرناک تر بوده و در صورت رخ دادن زلزله در تبریز، شهر با تکان مواجه می شود.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، همیشه حرف از گسل که می شود پایتخت و گسل های مثلثی شکل آن از ذهنمان گذر می کند اما نکته ای که تا به حال به آن پرداخته نشده و شاید در مورد آن حرفی زده نشده گسل تبریز است که از گسل شمال تهران و گسل های البرز و زاگرس و سایر گسل های ایران خطرناک تر بوده و در صورت رخ دادن زلزله در تبریز، شهر با تکان های شدیدتری مواجه می شود، اما بدتر از همه این است که شمال و شرق این کلانشهر که بر روی گسل واقع شده است، دچار لغزش شده و در نتیجه گسیختگی به وجود می آید و در واقع این سامانه از مرند (دامنه شمالی میشو داغی تا بستـان آباد با راستای شمال باختری - جنوب خاوری) امتداد دارد.

حالا نکته اینجاست که گسل تبریز از شمال این شهر عبور کرده و شهرک هاى مختلفى را در معرض خطر قرار داده است، همچنین بخش اعظمى از حدود هزار حاشیه نشین شهرستان تبریز در قسمتى از کمربند شمالى شهر اسکان یافته اند که ساختمان هاى آنها به هیچ وجه در مقابل حتی کوچکترین تکان ها نیز مقاوم نیست.

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی شمال غرب کشور نیز در همین رابطه در گفت وگو با فارس می گوید: گسل تبریز بخشی از یک سامانه گسلی در امتداد لغزشی بزرگ است که در شمال باختری ایران و شرق ترکیه جای دارد.

احمد نیرومند ادامه می دهد: این گسل با طولی نزدیک به 150 کیلومتر در شمال غرب و جنوب شرق از جنوب مرند آغاز شده و با عبور از حاشیه شمالی شهر تبریز تا نزدیکی بستان آباد امتداد دارد.

وی اعتقاد دارد: گسل تبریز بطور کلی در راستای شمال باختری – جنوب خاوری امتداد دارد با این حال نقشه برداری دقیق آن در واحدهای سنگی پوشش رسوبی نشانگر سامانه ای شکل یافته از تکه هایی با امتدادهای مشخص و مجزا بوده و شیب گسل نیز در قسمت های مختلف گسل متفاوت است.

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی شمال غرب کشور همچنین با اشاره به زلزله سال گذشته 6.2 ریشتری ورزقان و اهر می افزاید: در زلزله ورزقان جابه جایی عمودی 30 سانتی متری است و جابه جایی 90 سانتی متری روی خط گسل نیز اتفاق افتاده است اما طبق مطالعات انجام شده روی گسل تبریز جابه جایی یک متری عمودی و 3 تا 4 متری افقی روی خط گسل اتفاق افتاده است.

اما آنچه تبریز را در مقوله زلزله از دیگر شهرها متمایز می کند و خرابی ها و ویران های زیادی را در صورت وقوع زلزله احتمالی بر جای می گذارد، وجود گسل طولی است که از غرب تا شرق استان کشیده شده و متاسفانه انبوه سازان و بساز و بفروش ها بدون توجه به این گسل و حوادث ناشی از فعال شدن آن اقدام به ادامه ساخت و ساز می کنند که متاسفانه در سال های اخیر ساخت و ساز در دره ها و پستی و بلندی هایی که جزو خطرناکترین مناطق تبریز هستند رو به افزایش است.

آیین نامه 2800 درباره طراحی ساختمان ها در برابر زلزله که ساخت و ساز در حریم 500 متری گسل ها را ممنوع اعلام کرده است اما متاسفانه با توجه به اصول و قوانین نیز، عملا تحقیقات سازمان زمین شناسی ضمانت اجرایی ندارد.




تاریخ: دو شنبه 19 آبان 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
طبق اعلام مدیریت بحران استان؛
حل مشکل آب رسانی به تبریز تا ظهر امروز
طی روز گذشته با بالا آمدن سطح کدورت آب در تبریز و عدم امکان تصفیه روز گذشته برخی نقاط با ارتفاع تبریز با مشکل بی آبی مواجه بودند و در اکثر نقاط شهر نیز ساکنین با فشار کم آب روز خود را شب کردند.
برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام: 09b.jpg
مشاهده: 31
حجم: 21.4 کیلو بایت

به گزارش تبریز بیدار ، با توجه به گفته های خلیل ساعی ساعت هشت شب روز گذشته کدورت آب به سطح طبیعی رسیده و پس از تصفیه توسط خط لوله زرینه رود به شهر تبریز انتقال داده شده است.

 
مدیرکل بحران استان افزود: اگر با همان غلظت آب عمل تصفیه انجام میگرفت قطعا به دلیل خرابی دستگاه های تصفیه آب مردم تبریز باید به مدت یک ماه بدون آب زندگی می کردند.
 
وی همچنین از پایان هواگیری خطوط آب شهر خبر داد و افزود: همکاران عزیز در اداره آب و فاضلاب شهر تبریز از اولین ساعات انتقال آب به شهر تبریز اقدام به هواگیری خطوط لوله آب شهر کردند و امیدواریم تا ظهر امروز هواگیری مناطقی همچون “ارم” که در ارتفاع بالا قرار دارند نیز انجام پذیرد.
 
گفتنی است طبق آمار دریافتی از اداره کل آب منطقه ای مقدار بارندگی در مدت مشابه با سال گذشته پنج برابر شده است.



تاریخ: پنج شنبه 1 آبان 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

اختصاصی دفاع پرس/ 07 شهریور 1393 ساعت 09:56

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در تبریز


رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی به منظور سالم سازی نقاط آلوده شهرستان تبریز و دستگیری 8 سارق سابقه دار خبر داد.
اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در تبریز

سرهنگ عبا‌س‌زاده رییس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار انتظامی " دفاع پرس " در تشریح این خبر گفت: اجرای طرح پاکسازی در نقاط آلوده، شناسایی و تحت کنترل قرار دادن سارقان حرفه ای و سابقه دار در سطح منطقه باغ معروف با توجه به ازدیاد سرقت در این منطقه طرح پاکسازی با همکاری و مشارکت پلیس آگاهی، مواد مخدر و یگان ویژه به اجراء درآمد.

این مقام انتظامی افزود:در اجرای این طرح 8 نفر سارق سابقه دار دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی با تاکید بر استمرار طرح­های پاکسازی نقاط آلوده و قاطعیت پلیس در اجرای این طرح­ها از همکاری و مشارکت شهروندان با پلیس در شناسایی و کشف جرایم قدردانی کرده و از عموم مردم خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعالیت مجرمانه توسط افراد قانون گریز مراتب را از طریق تلفن 110 اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان اقدام شود.

انتهای پیام/




تاریخ: چهار شنبه 12 شهريور 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

 

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: برای دانشجویان متأهل مشکل کمبود خوابگاه داریم به همین دلیل با صندوق رفاه دانشجویی برنامه‌ای داریم تا به صورت ودیعه مسکن وامی تا سقف ۳۰ میلیون تومان به دانشجویان متأهل بدهیم.

به گزارش فارس، عبدالرحیم نیک‌ضمیر در حاشیه ششمین جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی کشور در جمع خبرنگاران گفت: تقویت فرآیندهای هنری و اوقات فراغت دانشجویان در قالب کانون‌های دانشجویی از جمله برنامه‌هایی است که دنبال می‌شود و باید این برنامه‌ها در مسیری اجرا شود که به سالم‌سازی فکر دانشجویان بینجامد.

وی ادامه داد: ارتقای وضعیت ورزش و تربیت بدنی دانشجویان یکی از موضوعات دیگری است که برای دانشجویان علوم پزشکی کشور در نظر گرفته شده و از نظر فرهنگی نیز به دنبال آن هستیم تا دانشجویان از نظر فکری و فرهنگی در مسیر درستی هدایت شوند.

نیک‌ضمیر در مورد وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: امسال کمبودی نداریم به طوری که امروز خوابگاه سمیه واقع در خیابان مطهری با هزینه ۶۰۰ میلیون تومان برای دانشجویان دختر به عنوان یک خوابگاه مجردی و با ظرفیت ۵۰۰ نفر افتتاح خواهد شد.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: همچنین قرار است زمینی در منطقه اشرفی اصفهانی به عنوان یک خوابگاه ۱۰طبقه و به صورت پردیس راه‌اندازی شود.

وی با انتقاد از اینکه برای خوابگاه‌های متأهلان به خوبی کار نشده گفت: یکی، دو خوابگاه وجود دارد که بخشی از آن برای دانشجویان متأهل و بخشی دیگر برای دانشجویان مجرد است با این وجود با صندوق رفاه دانشجویی برنامه‌ای داریم تا به صورت ودیعه وامی تا سقف ۳۰ میلیون تومان را به دانشجویان متأهل بدهیم تا با این مبلغ بتوانند خانه‌ای را اجاره کنند.

نیک‌ضمیر گفت: برخی از خوابگاه‌ها به صورت خودگردان اداره می‌شوند که هزینه‌ای ندارند و به دنبال آن هستیم تا برای دانشجویان متأهل نیز ایجاد شود. این در حالی است که تعداد دانشجویان متأهل ممکن است ۵ برابر بیش از متقاضیان خوابگاه باشد اما آمار دقیقی از آن را نداریم.

وی گفت: خوابگاه برای دانشجویان مجرد برای مهر و بهمن ماه مشکلی ندارد اما برای دانشجویان متأهل مشکل داریم که باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای آن انجام شود.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین در مورد اعطای وام دانشجویی گفت: سقف وام دانشجویی در سال جاری هنوز افزایش نیافته است و همان یک تا ۳ میلیون تومان به دانشجو داده می‌شود.

 
کد مطلب: 239002



تاریخ: یک شنبه 2 شهريور 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

 

سلام خدمت همه دوستان عزیز امید دارم هر جا که هستین همیشه شاد و سربلند باشید . از این که این 2 ماه را نبودم از همه دوستان معذرت میخواهم . به علت مشکلاتی که داشتم نمی تونستم به وب سایتم سر بزنم




تاریخ: دو شنبه 27 مرداد 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

 

دلایل ازدواج پسران امروزی با زنان مطلقه چیست؟ حتما منتظره نظرات و مطالب شما با زدید کنندگان محترم هستم در همه موارد

 

 

دلایل ازدواج پسران با زنان مطلقه چیست؟
شاید در اطراف خود دیده یا شنیده باشید که یک پسر مجرد، برای ازدواج سراغ زنی مطلقه رفته است. اتفاقی که از نظر اطرافیان مثبت ارزیابی نمی شود اما این روزها در حال شیوع است.بگذارید اول سراغ بخش بدبینانه قضیه برویم. نگاه بدبینانه می گوید پسر مجرد به این دلیل خواهان ازدواج با زن مطلقه است که فکر می کند ازدواج راحتی در پیش دارد.
 
طبق یک انتظار عمومی، زنان مطلقه در ازدواج دوم شان کم توقع تر هستند، سازشکاری بیشتری نشان می دهند و تمایل به ازدواج های کم سر و صدا دارند که در آنها از مراسم پی در پی و تشریفات خبری نیست.
ممکن است در این بین پسرانی هم باشند که فکر می کنند امتیازهای زن مطلقه نسبت به دختر مجرد، به مراتب پایین‌تر است در نتیجه شرایط ازدواج با او آسان تر خواهد بود.
 
آنها فکر می کنند :
1 – زنان مطلقه انتظار مالی پایین تری دارند و در شرایطی که مهریه، هزینه های مراسم ازدواج، هزینه های تامین مسکن و درآمد برای پسرها یک دغدغه جدی است، زنان مطلقه با انتظارات پایین تر می توانند گزینه خوبی باشند.

 

2 – زنان مطلقه حامی ندارند. خانواده آنها به دلیل موقعیت فرزندشان تمایل دارند زندگی دوم دخترشان را حفظ کنند پس در امور زندگی دخالت نمی کنند.

3 – زنی که یک بار از همسرش جدا شده، بار دیگر هم ممکن است از همسرش جدا شود. پس اگر زندگی با او به بن بست رسید، دردسرهای کمتری برای طلاق خواهند داشت.

4 – زنان مطلقه مهریه و حق و حقوق مالی شان را از همسر سابق دریافت کرده و تمکن مالی بیشتری دارند و می توانند منبع حمایتی خوبی برای یک پسر مجرد باشند.
 
چه تصمیمی بگیریم؟
درباره این بخش بدبینانه و آسیب زای ازدواج پسران مجرد با زنان مطلقه باید بگوییم که بهترین راهکار این است که قبل از ازدواج، زن سعی کند انگیزه های اصلی خواستگارش را دریابد. ازدواجی که صرفا به دلیل برخورداری از حمایت یک مرد صورت بگیرد، می تواند خطرناک باشد و چالش های زندگی قبلی را برای یک زن تکرار کند. بنابراین بهتر است کار را به کاردان بسپارید و با مشاوره‌های روانشناسی تک نفره و دو نفره تصمیم نهایی خود را بگیرید.
 
آسیب های ازدواج با زنان مطلقه
یکی از آسیب های این ازدواج یادآوری مکرر خاطرات ازدواج قبل است. ممکن است زن در چنین ازدواجی مورد سرزنش مرد و اطرافیان او باشد و با وجود کوچکترین اختلافی این جمله را بشنود: « حتما همسر قبلی ات هم همین رفتار را ازت دیده که طلاقت داده… »، « تو از یک زندگی شکست خورده بیرون آمده بودی و من حمایتت کردم »، « حالا می فهمم همسر اولت چه از دست تو کشیده » و…

از طرف دیگر، زن به خاطر تجربه ای که قبلا داشته، ممکن است آسیب پذیری بیشتری نشان دهد. مدام مراقب باشد که رفتارهای آزاردهنده همسر اولش را در این زندگی نبیند و به محض مشاهده یک رفتار مشترک، نسخه بپیچد و بگوید: « تو هم مثل همسر اولم هستی »، « همه مردها همین طورند »، « عاقبت این زندگی هم همان خواهد شد » و… . بخش دیگری از این ماجرا، ممکن است در مقایسه های پی در پی دو مرد زندگی او با همدیگر اتفاق بیفتد. زن مرتب نقاط ضعف همسر دوم را با نقاط قوت همسر اول مقایسه و او را سرزنش کند.

 

بخش خوشبینانه این ازدواج ها
1 – زنان مطلقه به واسطه تجربه هایی که در زندگی اول خود کسب کرده اند، توانایی مدیریت بهتری در روابط دارند. به همین دلیل نظر پسران مجرد را بیشتر جلب می کنند. این زنان مهارت های خانه داری، ارتباط با اقوام، برخورد با همسر را دارند و دیگر نیازی نیست با شروع زندگی مشترک، به آزمون و خطا بپردازند.

2 – زنان مطلقه زنانی هستند که در صورت داشتن یک زندگی آرام، قدر موقعیت را می دانند و برای بهتر شدن زندگی تلاش می کنند. آنها وضعیت بدتری را چشیده اند و حاضر نیستند زندگی خوب امروزی شان را به سادگی از دست بدهند.

3 – در کنار همه این ها به یاد داشته باشید مطلقه بودن دلیلی برای انتخاب نشدن برای ازدواج نیست. در زمانه فعلی که آمارهای طلاق بسیار بالا رفته، زنان جوان زیادی را می بینیم که شاید در دهه دوم یا اوایل دهه سوم زندگی خود باشند و با قابلیت های برجسته و شان خانوادگی و اجتماعی بالا سابقه شکست را داشته باشند. بنابراین از نگاه سنتی و قضاوت نادرست درباره این زنان فاصله بگیرید و بر اساس واقعیات موجود انتخاب کنید؟




تاریخ: جمعه 16 خرداد 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

روستاي بالوجه ورزقان در منطقه جنگلهاي حسن اوو از سمت شرق به طرف كليبر و از سمت غرب به طرف جلفا و مرند منتسل مي شود و اين روستا به دليل واقع شدن بسياري از جنگلهاي نا حيه سر سبز حسن اوو طبيعت بسيار زيبا و از اب هواي بسيار خوبي قرار گرفته و اين منطقه . منطقه معدن خيز بوده و انواع عناصر قيمتي و با ارزش در اين ديار يافت شده و كشف خواهد گرديد.و از نظر سوق ا لجيشي و اقتصادي مهمترين و غني ترين منطقه در كشور محسوب مي شود. شرايط اب هوايي منطقه ميانگين حداكثر درجه در تابستان 33 درجه سانتيگراد و در زمستان ميانگين 10- درجه سانتيگراد ثبت شده است. و اكثر روزهاي بهار و تابستان اين منطقه مه الود است. به علت جنگلي بودن اين روستا اب هواي بسيار تميزي دارد كه در فصل بهار و تابستان مسافران بسياري براي خود جذب ميكند و اكثر مسافران از تبريز و حتي از شهرستان ها از جمله تهران اصفهان وكرج به اين منطقه مسافرت مي كنند. روستاي بالوجه از استان اذربايجان شرقي 150 كيلو متر و از ورزقان به سمت معدن مس سونگون 30 كيلو متر و از معدن مس سونگون 20 كيلو متر به سمت چپ راه خاكي دارد كه بعداز گذشتن از روستاي خو ينارود و اغجه قعله به منطقه هفت چشمه بالوجه مي رسد. كه در پائين سمت چپ هفت چشمه روستاي بالوجه قرار گرفته كه هر گردشگر را به خود جذب مي كند و از سمت راست هفت چشمه روستاي اجاق كندي نيز با طبيعت بسيار زيبا به چشم مي خورد. تبریز نیوز 1

روستای بالوجهطبیعت بالوجهگردشگران و مسافران روستای بالوجهآغجه قله{قیز قعله سی} در روستای بالوجه

این قلعه در شمال غربی ورزقان واقع شده و فاصله آن حدود 40 کیلومتر از ورزقان می باشد در اطراف آن روستاهای اوزی، کلم، بالوجه و طویل واقع گردیده است این قلعه به نام قیز قلعه سی نیز معروف است

رضا محمدی بالوجه فرزند حسن محمدی

 

با عرض تسلیت درگذشت مادر گرامیتان . با تشکر از وب سایتان . در صورت امکان تصاویر بیشتری از روستای بالوجه گذاشته شود: src=
پاسخ:با عرض سلام خدمت آقای رضا محمدی بالوجه و تشکر ویژه از پدر بزرگوارتان جناب آقای حسن محمدی بالوجه و ممنون از اینکه خود را در غم ما شریک دانسته اید . چشم آقا رضا در اولین فرست حتما عکس جدید از روستای بالوجه را به وب سایت خواهم گذاشت . باز هم منتظر حظور گرم شما هستم و اگر مطالب و نظر داشتید حتما برای ما ارسال کنید که در اول وب به نمایش گذاشته خواهد شد . با تشکر علی نعمتی بالوجه مدیر وبلاگ {تبریز نیوز1}

 




تاریخ: چهار شنبه 7 خرداد 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

شهردار تبریز در استانبول/سه عضو شورا همسفر "نجفی" در ترکیه


 

نصر نیوز: "صادق نجفی" شهردار کلانشهر تبریز به همراه چهار عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز به منظور بازدید از پروژه ای سرمایه گذاری در استانبول ترکیه به سر می برد.

 
برای مشاهده عکس در ابعاد اصلی ، بر علامت ذره بین روی تصویر کلیک نمایید
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

به گزارش نصر نیوز، در این سفر که به دعوت و هزینه یک سرمایه گذاری ایرانی در ترکیه صورت گرفته است، چهار عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز نجفی را همراهی می کنند.

این گزارش حاکی است، جعفر مدبر ، شهین باهر، اکرم حضرتی از  اعضای شورای اسلامی شهر تبریز و عزتی معاون شهرسازی و آقامحمدی معاون اداری مالی شهرداری تبریز نیز همسفر نجفی در سفر ترکیه هستند.

گزارش نصر نیوز حاکی است، در این سفر قرار است از پروژه سرمایه گذاری یک ایرانی در قالب "اتومال" مرکز دائمی خرید و فروش خودرو بازدید به عمل آید.

این سرمایه گذار ایرانی که علاوه بر ترکیه در عربستان صعودی نیز سرمایه گذاری کرده است قصد دارد در تبریز نیز اقدام به سرمایه گذاری مشارکتی با شهرداری تبریز نماید.




تاریخ: یک شنبه 28 ارديبهشت 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

سلام خدمت جناب اقای مهندس رحیمی شهردار محترم ورزقان  و دیگر مسئولان منطقه. همه خوب می دانید که شهرستان ورزقان یک منطه ی بسیار خوب  و اب هوای بسیار تمیزی دارد که همه ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند

اين منطقه به دليل واقع شدن بسياري از جنگلهاي نا حيه سر سبز حسن اوو. و چیچکلی طبيعت بسيار زيبا و از اب هواي بسيار خوبي قرار گرفته و اين منطقه . منطقه معدن خيز بوده و انواع عناصر قيمتي و با ارزش در اين ديار يافت شده و كشف خواهد گرديد.و از نظر سوق ا لجيشي و اقتصادي مهمترين و غني ترين منطقه در كشور محسوب مي شود

به علت جنگلي بودن اين منطقه و اب هواي بسيار تميزي که دارد در فصل بهار و تابستان مسافران بسياري را براي خود جذب ميكند و اكثر مسافران از تبريز و حتي از شهرستان ها از جمله تهران اصفهان وكرج به اين  منطقه مسافرت میکنند

 

 جناب اقای شهردار محترم و دیگر مسئولان برای امسال چه برنامه های به این گردشگران و مسافران عزیز در نظر گرفته اید ؟ و یک انتقاد از شما شهردار محترم دلیل نبودن سرویس بهداشتی در ورزقان چیست ؟ با تشکر تبریز نیوز 1عکس های زیبا از طبیعت بهاری جنگل ارسباران

 




تاریخ: چهار شنبه 24 ارديبهشت 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
 
در جلسه صبح امروز شورای اسلامی شهر تبریز/

 


نصر نیوز:  دو فوریت طرح افزایش کرایه تاکسی ها امروز در جلسه شورای اسلامی کلانشهر تبریز تصویب شد.

 
برای مشاهده عکس در ابعاد اصلی ، بر علامت ذره بین روی تصویر کلیک نمایید
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

به گزارش نصر نیوز، دقایقی قبل طرح دو فوریتی افزایش کرایه تاکسی های شهر تبریز در صحن علنی شورا با تعرفه ۳۰ درصدی بررسی مورد موافقت اکثریت اعضا قرار گرفت.

براساس این گزارش، به دلیل روند شدن مبالغ کرایه تاکسی در نهایت این تعرفه با ۲۵ درصد افزایش تصویب شد.

این گزارش می افزاید، تصمیم گیری در مورد کرایه اتوبوسهای شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه به جلسه فوق العاده شورای کلانشهر تبریز موکول شد.

انتهای پیام/




تاریخ: یک شنبه 21 ارديبهشت 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

طرح هادي در 48 روستاي آذربایجان شرقی اجرا مي شود/

محمدی خبر داد:
طرح هادي در 48 روستاي آذربایجان شرقی اجرا مي شود/ 

جابجایي روستاي جوشين در ورزقان

تبریز – خبرگزاری مهر: مديركل بنياد مسكن آذر بايجان شرقي گفت: امسال در 48 روستاي استان طرح هادي اجرا خواهد شد.

 

 

به گزارش خبرنگار مهر، قربان محمدي دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: اعتبار در نظر گرفته شده برای 48 طرح های هادی مذکور، معادل 200 ميليارد ريال است كه  با اجراي آنها تعداد روستاهاي بهره مند  از اجراي طرح هادي به 691 مورد خواهد رسيد.

وی در خصوص طرح های هادی اجرا شده در استان نیز گفت: در استان اذربايجان شرقي تعداد یکهزار و 950 روستای بالاي 20خانوار وجود دارد که از این میان تا کنون در 643 روستا طر ح هادي اجراشده است که با اجراي طرح های هادي در سالجاری ساكنان 48 روستای دیگر نیز از مزايا ي اين طرح بهره مند مي شوند

مدیر کل بنیاد مسکن استان در خصوص اجرای طرح هادی روستایی و نیاز این طرح به تزریق منابع مالی خاطر نشان کرد: طبق برنامه پنجم توسعه باید در کلیه روستاهای بالای 20 خانوار طرح هادی روستایی اجرا شود  و بر همین اساس طرح هادی روستایی امسال با تزریق منابع مورد نیاز قوت می گیرد..

وي در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جلسه مشترک خود با فرماندار و نماينده  ورزقان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این نشست مشكلات 30خانوار ساکن در روستای جوشين ورزقان كه در معرض  تهديد ريزش سنگ بر روی روستا هستند،  مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

مدير كل بنياد مسكن استان با اشاره به تصمیمات گرفته شده برای جابجایي این روستا گفت: 25 تا 30 خانوار این روستا در قسمتی ساکن هستند كه خطر ريزش سنگ آنها را تهدید می کند و بر همین اساس مقرر شد كه اين تعداد از خانوارهاي روستاي جوشين در محل جديد كه براي اسكان آنها در نظر گرفته شده، زمين  رايگان  براي احداث خانه هاي مسكوني دریافت کنند.

محمدی در پایان خاطر نشان شد: سایر اهالي نيز برابر نقشه هاي  طرح هادي روستا درصورت تمايل مي توانند  داخل  محدوده اقدام به بازسازي و نوسازي خانه هاي خود کنند و در صورتي كه تمام خانوارها خانه هاي خود را زير نظر كارشناسان بنياد مسكن مقاوم سازي کنند، این اداره کل نیز اصلاح، آسفالت، بازگشاي و سنگ فرش معابر روستا را تعهد خواهد کرد




تاریخ: چهار شنبه 17 ارديبهشت 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
 /

فلاحی:حباب قیمتی بازار مسکن را تهدید می‌کند


 

نصر نیوز: عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر افزایش 30 درصدی قیمت مصالح ساختمانی و وضعیت نگران کننده بازار مسکن، گفت: طرح هایی که برای بخش مسکن پیشنهاد می شود باید ساخت و ساز را رونق دهد نه اینکه باعث افزایش قیمت ها شود.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

به گزارش نصر نیوز، عباس فلاحی باباجان در گفت وگویی در خصوص طرح و بررسی لیزینگ مسکن در شورای پول و اعتبار با تاکید بر اینکه طرح های پیشنهادی برای بخش مسکن باید ساخت و ساز را رونق دهد، گفت: اجرای طرح هایی که رویکرد استعماری و اعمال فشار بیشتر بر اقشار ضعیف  نداشته و زمینه ساز تامین نیاز مسکن باشد ،مورد تایید است.

نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر فعال شدن بخش حمایتی دولت از حوزه مسکن و ساخت و ساز، افزود: وضعیت فعلی بازار مسکن یک وضعیت نگران کننده است که اگر حمایت های دولت از این بخش تقویت نشود رکود حاکم بر بازار ادامه خواهد یافت.

این نماینده مردم در مجلس نهم با یادآوری افزایش نرخ سود بانک ها، تصریح کرد: باید در خصوص تسهیلات دهی برای ساخت مسکن نه خرید، بازنگری های لازم انجام و رویکردهای حمایتی در دستور کار قرار گیرد.

فلاحی باباجان  با بیان اینکه انتظار می رفت در سال 93 افزایش قیمتی در بخش مسکن رخ ندهد، تصریح کرد: متاسفانه این افزایش اتفاق افتاده است و دولت باید با بکارگیری سیاستها و راهکارهای عملیاتی از ایجاد حباب دوباره در بازار مسکن جلوگیری و ساخت و ساز را رونق دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس بایادآوری افزایش قیمت سیمان، فولاد و به طور کلی مصالح ساختمانی افزود: گران شدن مصالح ساختمانی به التهاب بازار مسکن دامن زده  و این وضعیت نگران کننده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه توانایی ها و برنامه های وزیر مورد تایید است، تصریح کرد: پیش نویس طرح پیشنهادی جامع مسکن معایبی دارد که امیدواریم با بازنگری مجدد و لحاظ کردن پیشنهاد نمایندگان مجلس ،عیوب طرح رفع شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس بر اعمال سیاست های حمایتی برای تامین مصالح ساختمانی تاکید کرد وگفت: اگر شهرداری ها و مدیران راه و شهرسازی با مدیریت صحیح از بافت های فرسوده بهره برداری کنند و این ظرفیت ها در بخش ساخت و ساز مسکن بکارگرفته شود می توان به تنظیم و رونق بازار مسکن امیدوار بود.




تاریخ: دو شنبه 15 ارديبهشت 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
با فرسیدن فصل زیبای بهارو شکوفه دادن گلهاو درختان و طبیعت آرام  وصف ناپذیرمنطقه  مسافران را به سوی شهر ما می کشاند مسافرانی که به امید استفاده  از این طبیعت  رنجوری جاده را تحمل می کنند وقتی به شهر ما وارد می شوند افسوس و غم شان بیشتر و بیشتر می شود چون جایی برای استراحت کوتاه و شستن دست و صورت در خود شهر پیدا نمی کنند جای بسی تعجب و افسوس و شرم است که در نزدیکی شهرداری ورزفان یک سرویس بهداشتی  با ان  وضع تخریب شده و یا تابلو زدند که به طرف کمپ گردشگری ورزقان که با وجود سد و طبیعت زیبا جای بسیار خوبی می تواند برای  استراحت  مسافران عزیز باشد ولی وقتی می رسند  جای برای نشستن درکمپ ها پیدا نمی کنند چون اطراف کمپ ها سالهاست که با اشغال پر شده و برخی مسافران  خودشان اطراف کمپ را نظافت کرده تا  کمی استراحت کنند چون اسکان یافتند و وسایل خود را پهن کردند می خواهند از سرویس بهداشتی استفاده  کنند از این به بعد هم مهمان شرمنده است هم میزبان

کاش مسئولین ذی ربط روز جمعه  با خانواده یک روز را ان جا سپری کنند  دو تا نماز خانه دارد ولی انبار ی شده  شما قضاوت کنید برای منطقه عالم خیز که دیار علامه محمد تقی جعفری را به یدک می کشد ایا بسی تاسف نیست ؟ آیا برای جارو کردن هم بودجه لازم است ؟ چرا بی آبروی نزد مهمان می کینم ؟ مقصر کیست ؟ چرا جوابگو نیستید ؟ چرا اینقدر بی مسئولیت ؟ بخدا روز قیامت رسوا می شوید 

شما تصور کنید که ما در ماه 4 یا 5 جمعه داریم  حال شهرداری یا ادراه ذی ربط با یک نفر کار گر روز مزد قرار داد ببند د ماهانه هزینه را اگر حساب کنیم حدودا  200000 هزارتومان می شو د در چها رماه موقع مسا فرت کلا 800000 تومان می شود آیا واقعا این مبلغ را نداریم ؟ ؟؟؟؟؟؟

ویا تصور کنید که در خانه ات یک روز لوله سرویس بهداشتی مسدود شده و مهمان هم آمده  به چه وضعی می افتی ؟آیا می توان گفت که بر گرد خونه ات و رفع حاجت کن واقعا مسخره است از نوشتن این کلمات شرمنده ام ولی چاره چیست ؟ تا کی سکوت کنیم وفر هنگ  آبروی چندین ساله مردم غیور و مهمان نواز قره داغ  را به سخره بگیریم به کدامین جرم تاراج شویم

 

پس جوابگو باشید و آبروداری کنید به قلم رحیم نویدی ورزقان:منتظر نظرات و پيشنهاد شما عزيزان در اين مورد هستيم؟




تاریخ: شنبه 6 ارديبهشت 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

مردم خودشون قضاوت می کنند ایرانسل اگر روزی؟ 200تومان ازمن وتو دزدی کند همراه اول روزی200000دزدی میکنه هرکدام ترفندخاص خودشون رادارند این سومین باره حواسم نبوده اینترنت گوشیم بازمونده بدون اینکه استفاده ای کنم پول قبض اومده اینو میتونست بهم اطلاع رسانی کنه تواین جورچیزا ایرانسل خیلی عالیه

 




تاریخ: سه شنبه 2 ارديبهشت 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

 

آگهی پذیرش شرکت صنعتی معدنی مولیبدن مس آذربایجان
بعد از مطالعه کامل شرایط استخدام جهت ثبت نام اینجا کلیک کنید.

شرکت صنعتی معدنی مولیبدن مس آذربایجان در نظر دارد از بین نیروهای مرد واجد شرایط بومی شهرستان های استان آذربایجان شرقی( مقطع دیپلم فقط بومی شهرستانهای ورزقان واهر) از طریق برگزاری آزمون کتبی، مصاحبه حضوری و گزینش بصورت قراردادی توسط شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه دعوت به همکاری نماید.
افرادیکه متقاضی شرکت در آزمون می باشند جهت ثبت نام به آدرس اینترنتی مرکز مطالعات تکنولوژی دانشگاه صنعتی شریف www.karasa.ir مراجعه نموده و پس از مطالعه دقیق مفاد آگهی نسبت به ثبت نام در مدرک و رشته تحصیلی مورد نظر با توجه به شرایط ذکر شده از تاریخ ۹۳/۱/۱۸ لغایت ۹۳/۲/۱ اقدام نمایند.

جدول (۱): مقاطع، رشته‌ها و گرایش‌های تحصیلی مورد نیاز

دیپلم

ردیف

رشته

گرایش

تعداد

توضیحات

۱

مکانیک

 –

۹

فقط بومی شهرستانهای ورزقان و اهر

۲

جوشکاری

 –

۶

فقط بومی شهرستانهای ورزقان و اهر

۳

برق

 –

۷

فقط بومی شهرستانهای ورزقان و اهر

۴

سایر رشته ها

 –

۳۸

فقط بومی شهرستانهای ورزقان و اهر

فوق دیپلم

ردیف

رشته

گرایش

تعداد

توضیحات

۱

برق

الکترونیک

۹

 –

۲

شیمی

 –

۲

 –

۳

برق

قدرت

۹

 –

۴

مکانیک

 –

۲۲

 –

۵

معدن

استخراج

۱۴

 –

۶

کانه آرایی

 –

۱۰

 –

لیسانس

ردیف

رشته

گرایش

تعداد

توضیحات

۱

مکانیک

جامدات

۶

 –

۲

مکانیک

سیالات

۱

 –

۳

معدن

استخراج

۶

 –

۴

صنایع

تولید صنعتی

۱

 –

۵

صنایع

برنامه ریزی و تحلیل سیستم ها

۲

 –

۶

تغذیه

 –

۱

 –

۷

کامپیوتر

نرم افزار

۲


 

8

بهداشت صنعتی

 –

۱

 –

۹

پیراپزشکی

 –

۱

 –

۱۰

بهداشت محیط

 –

۱

 –

۱۱

ایمنی صنعتی

 –

۱

 –

۱۲

علوم ارتباطات

روابط عمومی

۱

 –

جمع/ نفر

۱۵۰

– 

الف: شرایط شرکت در آزمون
۱- تابعیت نظام جمهوری اسلامی ایران
۲- تدیّن به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور مصرّح در قانون اساسی
۳-دارا بودن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی ویا معافیت دائم غیر پزشکی برای متقاضیان
۴- عدم اشتهار به فساد اخلاقی، نداشتن سابقة محکومیت و سوء پیشینة کیفری که موجب محرومیت از حقوق اجتماعی شده باشد (با تأیید مراجع ذی‌صلاح)
۵- عدم اشتغال به تحصیل در مقطع مورد نیاز در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به هنگام ثبت نام
۶- عدم اشتغال در دستگاهها، مؤسسات و شرکتها و کلیه نهادها و ارگان¬ها به هر شکل ممکن
۷- داشتن تندرستی و توانایی کامل جسمی و روانی به تأیید امور ایمنی و بهداشت شرکت صنعتی معدنی مس مولیبدن آذربایجان
۸-داشتن حداقل معدل کل تحصیلی ۱۲ برای متقاضیان فوق دیپلم و به بالا
۹- متقاضیان باید بومی استان آذربایجان شرقی (مقطع دیپلم فقط شهرستانهای ورزقان و اهر) باشند. بومی به فردی اطلاق می‌گردد که دارای یکی از شرایط زیر باشد:
۱-۹-محل تولد یا محل صدور شناسنامه فرد، یکی از توابع استان آذربایجان شرقی(مقطع دیپلم فقط شهرستانهای ورزقان و اهر) باشد.
۲-۹-طی نمودن حداقل دو مقطع تحصیلی از مقاطع تحصیلی (ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان) فرد متقاضی در یکی از توابع استان آذربایجان شرقی(مقطع دیپلم فقط شهرستانهای ورزقان و اهر) .
تبصره : فرزندان پرسنل نیروهای مسلح در صورتی که محل سه سال از سنوات تحصیلی آنها اعم از ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در یکی از توابع استان آذربایجان شرقی (مقطع دیپلم فقط شهرستانهای ورزقان و اهر) باشد نیز بومی تلقی می‌شوند.
۳-۹-کارکنان شرکتهای پیمانکاری و پروژه¬ای مرتبط و مستقر در مجتمع مس سونگون که حداقل به مدت ۵ سال در این شرکتها مشغول به کار بوده و سوابق کاری آنها به تأیید سازمان تأمین اجتماعی رسیده باشد. (ملاک محاسبه ۹۳/۲/۱ میباشد).
۱۰- حداکثر سن قابل قبول بدون احتساب سنوات سربازی لغایت تاریخ ۹۳/۲/۱ برای داوطلبین دیپلم ۲۴ و فوق دیپلم ۲۶ سال، لیسانس ۲۸ سال می‌باشد.
تبصره ۱ : به ازای هر سال سابقه کار معتبر و مرتبط در شرکتهای پیمانکاری و پروژه ای مرتبط و مستقر در مجتمع مس سونگون که به تأیید سازمان تأمین اجتماعی رسیده باشد، یک سال به شرط سنی فوق افزوده خواهد شد که میزان آن از ۵ سال تجاوز نخواهد کرد.(در هر صورت حداکثر سن داوطلب با احتساب خدمت سربازی و حداکثر سابقه کار معتبر برای دیپلم ۳۱ سال، فوق دیپلم ۳۳ سال و لیسانس ۳۵ سال می باشد.)
تبصره ۲: حداکثر سن داوطلبان، آزادگان بالای ۵ سال اسارت، فرزند آزاده، فرزند شهید، فرزند مفقودالاثر، فرزند جانباز کمتر از ۵۰ درصد، فرزند جانباز بالای ۵۰ درصد مطابق قوانین ذیربط رعایت خواهد شد.
توضیحات مهم :
۱- محل خدمت کلیه پذیرفته شدگان آزمون، شرکت صنعتی معدنی مولیبدن مس آذربایجان (واقع در سونگون) خواهد بود.
۲- پذیرفته‌شدگان نهایی تابع قانون کار و تأمین اجتماعی خواهند بود.
۳- پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون به‌مدت یکسال مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت عدم رضایت از عملکرد ایشان در هر زمان، بدون هرگونه قید و شرط و با رعایت مفاد قانون کار، به خدمت آنها خاتمه داده خواهد شد.
۴- شرکت صنعتی معدنی مولیبدن مس آذربایجان هیچ‌گونه تعهدی در قبال اسکان پذیرفته ‌شدگان نخواهد داشت.
۵- چنانچه در هر زمان مشخص شود مدرک تحصیلی ارائه شده توسط داوطلب پایینتر از مدرک تحصیلی واقعی وی بوده است بلافاصله از ادامه روند جذب و بکارگیری وی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
۶- بدیهی است به اطلاعات ناقص و خلاف واقع ارائه شده بهنگام ثبت نام نهایی ترتیب اثر داده نخواهد شد و چنانچه افراد مذکور در هر یک از مراحل قبول شوند از ادامه بکارگیری فرد خاطی جلوگیری بعمل خواهد آمد. لذا شایسته است در تکمیل اطلاعات درخواستی دقت لازم را بعمل آورید.

ب: نحوة ثبت نام و مهلت آن:
داوطلبان از تاریخ درج این آگهی حداکثر تا پایان روز ۹۳/۲/۱ فرصت خواهند داشت به ترتیب ذیل برای شرکت در آزمون ثبت نام نمایند. (مهلت مذکور قابل تغییر نخواهد بود)
۱- مطالعة دقیق آگهی و شرایط مندرج در آن
۲- واریز مبلغ ۱۵۰،۰۰۰ ریال (یکصد و پنجاه هزار ریال) به صورت الکترونیکی از طریق درگاه پرداخت الکترونیکی دانشگاه صنعتی شریف
تبصره: وجه واریزی به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد.
۳- داوطلب گرامی جهت ثبت نام حتما موارد ذیل را اسکن کرده و فایل آن را به هنگام ثبت نام به همراه داشته باشید.
حجم عکس ۴×۳ نباید بیشتر از ۴۰ کیلوبایت و بقیه موارد اسکن شده نباید بیشتر از ۸۰ کیلوبایت باشد
- موارد مهم و حائز اهمیت و قابل توجه
• عکس داوطلب ۴×۳
• گواهی فراغت از تحصیل
• کارت ملی
• کارت پایان خدمت وظیفه عمومی ویا معافیت دائم غیر پزشکی برای متقاضیان
۱-داوطلب گرامی در صورتی که حائز شرایط ذیل هستیدحتما مدارک مربوط به آن را اسکن کرده زیرا در زمان ثبت نام ‌الزامی می‌باشد
۲-فرزند شاغل
۳-فرزند بازنشسته
۴-فرزند از کار افتاده کلی ناشی از کار
۵-فرزند از کار افتاده کلی غیر ناشی از کار
۶-فرزند فوت شده در زمان اشتغال
*اولویت های اجتماعی ذیل:
۱-آزادگان بالای ۵ سال اسارت
۲-فرزند آزاده
۳-فرزند شهید
۴-فرزند مفقودالاثر
۵-جانباز
۶-فرزند جانباز (به همراه ذکر درصد جانبازی درگواهی)

*سهمیه موارد مذکور(به استثناء فرزندان شهدا و مفقودین الاثر) تنها به یکی از فرزندان تعلق خواهد گرفت به شرط آنکه در سالهای قبل هیچ یک از اعضای خانواده از سهمیه استفاده نکرده باشد.
*بومی بودن (موارد آن در بند ۹ شرایط شرکت در آزمون ذکر شده است)
ثبت تکمیل مشخصات و اطلاعات خواسته شده مطابق با فرم موجود به طور صحیح و دقیق و دریافت کد رهگیری پس از اتمام مراحل ثبت نام اینترنتی ضروری می‌باشد.
• داوطلبان باید یک هفته پس از ثبت نام به سایت مذکور مراجعه کرده با ورود کد رهگیری از وضعیت ثبت نام نهایی خود مطلع شوند و جهت پرینت صفحه تاییدیه نهایی ثبت نام خود اقدام نمایید.
تبصره ۱ : لازم است داوطلبان گرامی در مرحله ثبت نام اینترنتی در تکمیل اطلاعات دقت نمایند. مسئولیت درستی اطلاعات وارد شده به‌عهده داوطلب بوده و پس از اعلام نتایج مرحله اول آزمون، دعوت شدگان برای مصاحبه بایستی اصل مدارک خواسته شده و کپی آنها را به همراه داشته باشند. بدیهی است در هریک از مراحل آزمون، مصاحبه، اعلام نتایج، گزینش و حتی پس از بکارگیری چنانچه مغایرتی بین اطلاعات وارد شده و مندرجات اصل مدارک مشاهده شود، ضمن ممانعت از ادامه کار، اقدام قانونی لازم صورت خواهد پذیرفت.
تبصره ۲ : هر فرد تنها حق ثبت نام و شرکت در آزمون یک مقطع، رشته و گرایش را دارد.
ج: دریافت کارت آزمون:
۱- دریافت کارت برای داوطلبان از روز ۹۳/۲/۲۰ تا پایان ۹۳/۲/۲۴، از طریق سایت مذکور طبق کد رهگیری ارائه شده، امکان‌پذیر است.
۲- محل آزمون مقطع دیپلم شهرستان ورزقان و مقاطع بالاتر شهرستان تبریز خواهد بود.
۳- محل و زمان دقیق آزمون همزمان با دریافت کارت در سایت قابل مشاهده است.

د: نحوه برگزاری آزمون:
۱- آزمون بصورت چهارگزینه‌ای و با احتساب نمره منفی برای پاسخ‌های نادرست برگزار می‌گردد.
۲- آزمون مقطع دیپلم(سایر رشته ها)شامل ۱۰۰ سؤال در زمینة معارف اسلامی، علوم اجتماعی، زبان و ادبیات فارسی، ریاضی، هوش و زبان انگلیسی است.
۳- آزمون مقاطع دیپلم( جوشکاری ، برق و مکانیک)،شامل۵۰ سؤال عمومی و ۵۰ سؤال تخصصی می باشد. سؤالات عمومی شامل معارف اسلامی، علوم اجتماعی، زبان و ادبیات فارسی و زبان انگلیسی و سؤالات تخصصی شامل دروس تحصیلی تخصصی رشته مورد نظر خواهد بود.
تبصره: اقلیت‌های مذهبی از پاسخگویی به سؤالات معارف اسلامی معاف می‌باشند و امتیاز آن در سایر مواد آزمون توزیع می‌شود.

۴-آزمون مقاطع فوق دیپلم و بالاتر شامل۵۰ سؤال عمومی و ۵۰ سؤال تخصصی می باشد. سؤالات عمومی شامل معارف اسلامی، علوم اجتماعی، زبان و ادبیات فارسی، زبان انگلیسی و فن آوری اطلاعات و سؤالات تخصصی شامل دروس تحصیلی تخصصی رشتة دانشگاهی مورد نظر خواهد بود.
تبصره: اقلیت‌های مذهبی از پاسخگویی به سؤالات معارف اسلامی معاف می‌باشند و امتیاز آن در سایر مواد آزمون توزیع می‌شود.

هـ : اعلام نتایج آزمون : 
نتایج مرحله اول آزمون و محل و زمان برگزاری مصاحبه متعاقباً از طریق سایت مذکور (www.karasa.ir) اعلام خواهد شد.
داوطلبان در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۶۶۵۶۰۴۶۵ -۶۶۵۳۰۰۴۳- ۰۲۱ تماس حاصل نمایند.





تاریخ: سه شنبه 19 فروردين 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
برنامه ثبت‌نام متقاضیان دریافت یارانه نقدی
ثبت نام از سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی در سال 93 بطور همزمان از 20 فروردین ماه جاری در سراسر کشور و از طریق سایت رفاهی آغاز خواهد شد.

 

برنامه ثبت‌نام متقاضیان دریافت یارانه نقدی
براساس برنامه اعلام شده، ثبت نام از سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی که عدد سمت راست شماره کارت ملی آنها ˈصفرˈ است از صبح روز 20 فروردین ماه جاری، بطور همزمان در سراسر کشور و از طریق شبکه اینترنتی به نشانی www.refahi.ir و یا از طریق مراکز کمیته امداد، بهزیستی، دفاتر پستی، استانداری ها و فرمانداری ها انجام می شود.

همچنین سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی که عدد سمت راست شماره کارت ملی آنها ˈیکˈ است نیز می بایست در روز دوم ثبت نام یعنی 21 فروردین ماه جاری اقدام به نام نویسی در سایت رفاهی کنند. سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی به ترتیب در روزهای بعد با عدد سمت راست شماره کارت ملی ˈدو ˈ در روز 22 فروردین، عدد ˈسهˈ در روز 23 فروردین، عدد ˈچهارˈ در روز 24 فروردین، عدد ˈپنجˈ در روز 25 فروردین، عدد ˈششˈ در روز 26 فروردین، عدد ˈهفتˈ در روز 27 فروردین، عدد ˈهشتˈ در روز 28 فروردین و نهایتا عدد ˈنهˈ در روز 29 فروردین ماه جاری انجام خواهد شد.

همچنین روزهای 30 و 31 فروردین ماه جاری به ثبت نام از سرپرستان خانوارهای متقاضی یارانه نقدی تعلق دارد که در طی 10 روز قبل به هر دلیل موفق به ثبت نام نشده اند. یادآور می شود که ثبت نام از هر نقطه کشور با ورود به سایت www.refahi.ir امکانپذیر خواهد بود و افرادی که در روستاها و مناطقی زندگی می کنند که دسترسی به اینترنت ندارند نیز می توانند به دفاتر خدمات پست و پیشخوان دولت و همچنین شوراهای اسلامی محلی و فرمانداریها، بخشداریها و استانداریها و مراکز کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی مراجعه کنند.



تاریخ: دو شنبه 18 فروردين 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

تفاهمنامه اجرای نخستین تراموای شهری کشور در تبریز با حضور شهردار تبریز و طرف قرار داد چینی امضا شد.


خبرگزاری فارس: تفاهمنامه اجرای نخستین تراموای شهری کشور در تبریز امضا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عصر امروز طی نشستی تفاهمنامه همکاری بین شهرداری تبریز و شرکت چینی سیتیک در محل عمارت شهرداری تبریز با حضور شهردار، رئیس شورای شهر،معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی و تنی چند از اعضای شورای شهر به امضا رسید.

شهردار تبریز قبل از امضای این تفاهمنامه با اشاره به سفر اخیر خود به کشور چین اظهار کرد: مذاکرات انجام شده در پکن بر روی چند محور اصلی انجام شد که یکی از مهمترین توافقات صورت گرفته آن موضوع تراموای یا قطار شهری سبک تبریز بود و امروز برای مطالعه، طراحی و تامین واگن‌های و اقدامات عملی با امضای این تفاهمنامه همکاری وارد فاز عملیاتی خواهیم شد.

صادق نجفی در بخشی از سخنان خود با مثمر ثمر خواندن سفر چین افزود:در مورد واگن های مترو با نانجینگ پوژن شرکت دیگر چینی وارد مذاکره شدیم و با تفاهمنامه فی مابین از این پس بدون دخالت شرکت مادر تخصصی و مستقیما موضوع واگن های قطار شهری را پیگیر خواهیم بود.

وی ادامه داد: موضوع خرید اتوبوس‌های برقی و نیز سایر زمینه‌ها در بافت فرسوده و حاشیه‌نشین تبریز نیز می‌تواند باب همکاری‌های مختلف را گسترش دهد.

در ادامه هی نان مدیر پروژه‌های خاورمیانه و معاون امور بین‌الملل گروه سیتیک ضمن اشاره به تحولات انجام شده در دهه‌های اخیر در تبریز گفت: ده سال پیش هم سفری به تبریز داشتم که با امروز آن قابل مقایسه نیست و این نشان از تلاش همه جانبه  مدیران شهری دارد.

وی ادامه داد: شرکت سیتیک در زمینه‌های قطار شهری،تونل ها و پروژه‌های مختلف شهر تهران تجربه های موفقی کسب کرده ‌و حاضر است در تبریز نیز زمینه های همکاری خود را گسترش دهد.

نماینده شرکت چینی در عین حال افزود: تراموای شهری به عنوان یک وسیله حمل و نقل عمومی پاک می تواند در روند کاهش آلودگی شهر تبریز تاثیر گذار باشد.

در ادامه این نشست همچنین معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه های دولت برای افزایش سهم استفاده شهروندان از وسایل عمومی گفت:دولت در نظر دارد برای اجرای اهداف برنامه 5 ساله با تقویت حمل و نقل عمومی سهم استفاده شهروندان از وسایل عمومی را به حداکثر برساند و در این راستا گامهای اساسی را با شتاب بیشتری خواهد برداشت.

پور مهدی افزود: تسریع در امور اجرای خطوط مترو تبریز،احداث تراموای،توسعه تاکسیرانی و خرید و تجهیز اتوبوس های شهری با استفاده از تکنولوژی های جدید از برنامه های حمایتی دولت به شمار می آیند و در این راستا استانداری آذربایجان شرقی همکارهای تنگاتنگی با شهرداری دارد.

وی با تقدیر از شهرداری تبریز به خاطر فراهم کردن زمینه های همکاری و امضای این قبیل از تفاهمنامه ها خاطر نشان کرد:استانداری برای زمینه سازی اعطای فاینانس،عقد قراردادهای بی او تی و اوراق مشارکت تلاش خود را خواهد کرد و همواره پشتیبان مدیریت شهری تبریز خواهد بود.

فریون بابایی‌اقدم عضو شورای شهر تبریز نیز گفت: شهر تبریز در مورد ترافیک و مسائل حمل و نقل با چالش روبرو است و زمانی اگر 80 درصد آلودگی شهر مربوط به صنایع می شد امروز بیشترین آلودگی را خودروهای شهری ایجاد می کنند و این طرح نوید روزهای خوشی را برای شهر تبریز می دهد.

اکرم حضرتی عضو دیگر شورای اسلامی شهر نیز با اشاره به تعامل شهرداری تبریز با استانداری خاطر نشان کرد: اقدامات شهرداری تبریز و تعامل آن با استانداری برای گسترش زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی جای تقدیر و تشکر دارد و برنامه‌های این دو دستگاه مشکل گشای بحث ترافیک و حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی هوا خواهد بود.

عابدزاده عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه با حمایت از اقدامات شهرداری تبریز عنوان داشت: شهردار تبریز از طرف شورای 21 نفره پشتیبانی می‌شود و هدف شورا و شهرداری پیشرفت شهر و است و شورا قصد آن دارد که شهرداری را در توسعه و آبادانی شهر همه جانبه حمایت و یاری کند.





تاریخ: چهار شنبه 21 اسفند 1392برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

زمین لرزه 3.5 ریشتری تبریز را لرزاند

 

زمین لرزه ای به بزرگی 3.5 ریشتر تبریز را لرزاند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، این زمین لرزه در  ساعت ۱۰:۰۴:۱۰ امروز تبریز را لرزاند.

این زمین لرزه در عمق 17 کیلومتری زمین رخ داده است .

تاکنون  آماری در خصوص خسارات احتمالی این زمین لرزه دریافت نشده است .

اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می شود.




تاریخ: یک شنبه 18 اسفند 1392برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

اين روزها همه از ارسال پيامك ايرانسل و همراه اول سخن مي گويند .اين پيامك  از كدام شركت ها براي منو شما ارسال مي شود ايا كسي ميداند{ايرانسل و همراه اول}؟متاسفانه هنوز كسي از اين ماجراي  با خبر نشده.و متاسفانه اين شركت ها در مورد لغو اين طرحاشون  نخواسته براي مشتركين خود توضيح بدهد  ؟ دقت كنيد هر پيامك كه از ايرانسل يا همراه اول براي منو شما مي ايد 50 تومان از جيب ما كسر كرده . اگر روزي 4 پيامك از اين شركت ها براي هر مشتركين خود ارسال كند يعني روزي 200 تومان از مشتر كين خود .......... كرده.  كساني از اين طرح ايرانسل و همراه اول رضايت ندارند حتما پيگير اين ماجرا باشند.و با مراجعه به دفاتر مخابراتي و يا به خود شركت ايرانسل و همراه اول در شهرستان ها پيگير اين مسئله باشند.و همچنين در مورد مزاحمين از سيم كارت ايرانسل كه هنوز هزاران سيم كارت بدون نام و نشان در كوچه و پس كوچه ها مزاحم خانواده هاي محترم و مشتركين همراه اول مي باشند . از شركت ايرانسل تقاضا داريم هر چه زودتر پيگير اين مسئله باشند . با تشكر نويسنده و مدير وبلاگ{ تبريز نيوز 1 }نعمتي. اگر در اين مورد نظر و يا پيشنهاد و يا مطالب داريد حتما براي ما ارسال كنيد در اول تيتر به نمايش گذاشته خواهد شد . ...؟ مجازات هاي مزاحمت تلفني ؟ طبق ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی هر گاه کسی به وسیله تلفن یا دستگاه‌های مخابراتی دیگر برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند، بنا به رای مراجع قضایی علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات، مرتکب، به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.




تاریخ: سه شنبه 8 بهمن 1392برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

 

مدیر کل راه آهن شمال غرب کشور گفت: خروج از خط قطار مراغه - تهران موجب تاخیر دو تا چهار ساعته سه قطار در این مسیر ارتباطی شد.

به گزارش تبریز بیدار ، محمدرضا قربانی در گفت و گو با ایرنا افزود: این قطار ساعت 18 و 40 دقیقه روز جمعه در کیلومتر 588 تهران - مراغه از ریل خارج شده بود.

وی اظهار کرد: این حادثه در اثر ریزش کوه و خارج شدن دیزل قطار مسافربری سریع مراغه به شماره 4211 از ریل اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه حفظ سلامت و امنیت مسافران در این موارد مهمترین وظیفه شرکت راه اهن است، افزود: گروه نجات راه آهن شمال غرب کشور در محل حادثه حضور یافته و در ابتدای امر اقدام به برگرداندن قطار مزبور با استفاده از یک لکوموتیو دیگر به ایستگاه خواجه نصیر کرد.

مدیر کل راه آهن شمال غرب کشور یادآوری کرد: این حادثه هیچ گونه تلفات جانی در بر نداشت و ریزش کوه به طول 20 متر بر روی خط راه آهن به میزان 20 میلیون ریال خسارت وارد کرد.

قربانی ادامه داد: در این حادثه قطار مسافربری 4211 سریع مراغه به مدت چهار ساعت، قطار 4311 تبریز به تهران سه ساعت و قطار 4331 تبریز به تهران دو ساعت با تاخیر به مقصد رسیدند.




تاریخ: یک شنبه 6 بهمن 1392برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

قیمت خوراک پتروشیمی ها 18 سنت/ دریافت 25 درصد حق بهره برداری از معادن تهران-ایرنا- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تعیین قیمت خوراک پتروشیمی ها در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و گفت:اعضای کمیسیون به قیمت 18 سنت این محصول برای پتروشیمی ها رای دادند. ˈالله وردی دهقانیˈ در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به جلسه عصر امروز -یکشنبه- کمیسیون صنایع و معاون مجلس گفت: کمیته های کمیسیون گزارش های ارجاعی به کمیسیون را ارائه کردند که این گزارش ها تصویب شد و بعد از جمع بندی به کمیسیون تلفیق ارائه خواهد شد. نماینده مردم ورزقان در مجلس افزود: تاکنون قیمت خوراک پتروشیمی ها به ازای هر متر مکعب 2،8 سنت بود و با توجه به اینکه بیش از 90 درصد از خوراک این ها گاز است،رانت بزرگی برای پتروشیمی ها به همراه داشت. وی ادامه داد:پیشنهادات مختلفی در این زمینه ارائه شد که بین 13 سنت شروع شده و برخی از نمایندگان و کارشناسان تا سقف 22 سنت را هم اقتصادی می دانستند که در نهایت 18 سنت رای آورد. دهقانی خاطرنشان کرد: قرار شد بحث هایی درباره نحوه پرداخت 18 سنت و تبصره های آن انجام و کارگروهی تشکیل شود تا نظرات را جمع آوری کند. وی یادآورشد:عمده محصولات پتروشیمی ها صادراتی است که در خارج از کشور تبدیل به فرآورده شده و دوباره وارد کشور می شود و از بابت ارزانی خوراک ، سود زیادی نصیب این بخش می شود. به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با این حال اگر کسی در بخش های پایین دستی سرمایه گذاری کند از تخفیف پنج سنتی برخوردار می شود. وی همچنین بررسی حقوق بهره برداری معادن که پروانه آن به نام ایمیدرو بوده و عمدتا معادن بزرگ سنگ آهن را شامل می شود از دیگر مباحث مطرح در جلسه عصر امروز کمیسیون صنایع و معادن ذکر کرد. بر اساس اظهارات نماینده ورزقان در مجلس،مقرر شد حدود 25 درصد از محصولات این معادن تحت عنوان حقوق بهره برداری از آنها دریافت شود که 65 درصد از این رقم در طرح های توسعه ای هزینه شده و 35 درصد به خزانه واریز شود.




تاریخ: دو شنبه 9 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

به گزارش آوای ورزقان، منطقه آذربایجان شرقی، نمونه بارز این منابع طبیعی در شهرستان ورزقان، منطقه زیبای قره‌داغ است که به علت واقعه شدن در کمربند مس جهانی و وجود منابع غنی از معادن از جمله مس، طلا و نقره به " سرزمین طلای سرخ ایران" معروف شده است. به عبارت دیگر وجود معدن مس سونگون و معدن طلای اندریان‌(اندرگان) و بسیاری از معادنی دیگر از این جنس در شهرستان ارسباران، این سرزمین به طلای سرخ ایران لقب گرفته است. گذشته سرزمین طلای سرخ ایران شهرستان ورزقان، با وسعت دو هزارو 368 کیلومتر مربع یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی است و در 75 کیلومتری تبریز واقع شده و از سمت شمال با شهرستان‌های کلیبر و جلفا، از سمت شرق با شهرستان اهر، از سمت غرب با شهرستان مرند و از سمت جنوب با شهرستان‌های هریس، تبریز و شبستر همسایه و هم‌مرز است. این شهرستان از دو بخش مرکزی(شامل دهستان‌های ازومدل جنوبی، ازومدل شمالی، بکرآباد و سینا) و بخش خاروانا (شامل دهستان‌های دیزمار مرکزی، جوشین و ارزیل) و از دو نقطه شهری به نام‌های ورزقان و خاروانا و 163 آبادی تشکیل شده است و براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1390، جمعیت شهرستان ورزقان در حدود 45 هزارو 708 نفر، یعنی 1.2 درصد جمعیت استان در این شهرستان ساکن هستند. رنگین کمانی از زیبایی‌ها ناگفته نماند و اینکه، شهرستان ورزقان به دلیل قرار گرفتن در منطقه زیبای قره‌داغ و واقع شدن بسیاری از جنگل‌های ناحیه سرسبز ارسباران در این شهرستان، وجود مناطق بکر طبیعی فروان، صدها آثار تاریخی، نقاط تاریخی و دیدنی از جمله چیچکلی (در ۳۵ کیلومتری شمال غرب ورزقان)، یخچال فصلی زیر صخره‌ای کرویق، منطقه زیبای هفت چشمه، مسجد جامع خاروانا(مربوط به به سده‌های ۶ و ۷ هجری قمری)، خانه امیر ارشد یا داش‌ساختمان(در 12 کیلومتری غرب ورزقان)، کتیبه میخی سقندل (در 5 کیلومتری ورزقان )، آبشار گل‌آخور (با ارتفاع 12 متر)، قلعه تاریخی جوشین (در 26 کیلومتری غرب ورزقان، مربوط به زمان مادها)، امامزاده سیدخلیل جوشین، گنبد الله‌الله (مربوط به اواخر دوره ایلخانان مغول تا صفویه)، روستای آستمال (با قدمت چند هزار ساله)، روستای کرینگان (که اهالی آن به زبان تاتی صحبت می‌کنند)، تپه داش‌باشی یا ارمنی گوللویی، قلعه کندی‌بولاغ، قلعه داشی، قلعه اژدها داشی، گورستان سقای، قلعه سرخه دیزج و تپه الله‌لو (همگی با قدمت هزاره اول قبل از میلاد)، این شهرستان را به یکی از قطب‌های گردشگری تبدیل کرده است. با این وجود، شهرستان ارسباران به خاطر ویژگی های خاص اکوتوریسم، شرایط خاص اکولوژیک و توپوگرافی منطقه اش، و همچنین به دلیل موقعیت خاص و داشتن زیبایی مناظر طبیعی، گیاهی و از نظر تنوع گونه‌های جانوری این منطقه را درسطح جهان به عنوان گنجینه گونه‌های نایاب گیاهی و جانوری معرفی کرده است. بزرگترین کانسارهای مس دنیا شهرستان ورزقان به علت قرار گرفتن در یک منطقه معدن خیز و کشف انواع عناصر قیمتی و با ارزش در این معادن این منطقه را از نظر سوق الجیشی و اقتصادی به مهم‌ترین و غنی ترین منطقه در جهان تبدیل کرده است. به گونه‌ای که این شهرستان با قرار گرفتن بر روی کمربند آلپ هیمالیا دارای اندیس‌های متعدد مس و عناصر فلزی دیگر نظیر سرب، روی و آهن است. از سویی، کانسار مس سونگون که در شمال ورزقان قرار گرفته است، بزرگترین اندیس مس در شمال‌غرب ایران و یکی از بزرگترین کانسارهای مس دنیا بوده و قابل مقایسه با معادن بزرگ دنیا مانند بینگهام در آمریکا و چوکی‌کوماتا در شیلی است. فاصله این معدن از تبریز ۱۳۰ کیلومتر و از ورزقان ۲۵ کیلومتر بوده و در مجاورت روستای سونگون واقع است. معدن مس سونگون در یک منطقه کوهستانی با متوسط ارتفاع دو هزار متر بالای سطح دریا واقع شده است. از سویی، کانی‌سازی اصلی کانسار شامل کانی‌های مس و مولیبدن بوده است و بدین ترتیب مجتمع مس سونگون به تنهایی 3 درصد ذخایر مس جهان را در اختیار دارد. همچنین در این شهرستان مناطق دیگری از جمله خوینرود، بالوجه، طویل، کالیجان، شرفآباد، اندریان، آستامال، آوان، گوتلر، اوزی و ... دارای کانسارهای متنوعی مثل مس، طلا، نقره و ... است که در صورت کشف و بازیافت این معادن در آینده نزدیک می‌توان به توسعه و پیشرفت این شهرستان پیش از این‌ها امیدوار شد. ناز، نعمت و نیاز در همین حال، شهرستان ورزقان به علت موقعیت خاص اقلیمی، تابستان معتدل تا گرم و زمستان سرد، یخبندان و پربرف به ویژه قرار گرفتن این شهرستان در یک منطقه‌ کوهستانی با کوه‌های آق‌داغ، مشکعنبر، کامتال، جوشون، جله‌داغ، ایری‌داغ، کیامکی، خاروانا و پیرسقا از یک تنوع آب و هوایی منحصر به فردی برخوردار است. از سوی دیگر، با توجه به وجود رودخانه‌های دایمی و فصلی متعدد، تولیدات متنوع زراعی از جمله تولید حبوبات و گندم، تولید حدود 10 درصد میوه‌های نیمه گرمسیری استان (انار و انجیر)، پتانسیل مناسب جهت دامپروری و آبزی‌پروری و زنبورداری، جنگل‌های ارسباران با فلور غنی و ذخیره ژنتیکی بالا، وجود دومین معدن بزرگ مس کشور، وجود 40 کانسار و 19 اندیس، استخراج 35 درصد مرمریت استان، اختصاص 78 درصد کل سرمایه‌گذاری در معادن استان به معادن شهرستان، اولویت سرمایه‌گذاری در شهرستان ورزقان را در بخش‌های گردشگری، توسعه معادن و فعالیت‌های وابسته به آن و توسعه کشاورزی قرار داده، به گونه‌ای که در حال حاضر این شهرستان، به عنوان یکی از قطب‌های مهم قطب معدن و صنایع معدنی، گردشگری، کشاورزی و دامپروری در استان آذربایجان شرقی و کشور شناخته می‌شود. به هر حال آنچه در این راستا مهم به نظر می‌رسد، اینکه درسته شهرستان ورزقان دارای منابع طبیعی خدادادی فراوانی است، ولی به نظر می‌آید، برخی نامهربانی‌های بلایای طبیعی و انسانی در سال‌های اخیر باعث شده، این شهرستان از داشتن حداقل امکانات و زیرساخت‌های لازم شهری در محرومیت باشد و همچنان چشم انتظار کمی همت مسئولان را می‌طلبد که توجه ویژه‌ای به توسعه همه جانبه این شهرستان با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالقوه این منطقه داشته باشند. فراتر از انتظار همان طور که گفته شد، شهرت ارسباران به خاطر داشتن معادن مس و طلا و طبیعت بکر و زیبای این منطقه نیست، بلکه در بیست و یکم مرداد سال گذشته با وقوع زلزله شش و 6.2 ریشتری، شهرستان ورزقان به نوعی شهرت جهانی پیدا کرد که در این زمین لرزه تمام زیر ساخت های شهری و روستای این شهرستان از بین رفت. به بیان دیگر، معروفیت بین‌المللی این منطقه به دلیل تعداد وقوع زمین لرزه‌ها بود که در این راستا، ورزقان رکورد تعداد زلزله را از ژاپن که معروف است روزانه چندین زمین لرزه اتفاق می‌افتد، را بشکند. سرزمین طلای سرخ ایران، چشم انتطار فرداست بنابر‌این، با این ویژگی‌ها و پتانسیل‌هایی که در حال حاضر در شهرستان ورزقان هست به طور یقین مشخص می‌شود، تحقق آرمان « ورزقان، شهری تمیز، زیبا و توسعه یافته» دور از دسترس نباشد و در بین شهرهای آذربایجان شرقی شهر ورزقان، به عنوان توسعه ‌یافته‌ترین شهر استان لقب بگیرد که به نظر می‌آید دور از انتظار هم نباشد و بر این اساس نیز زیرساخت‌های اولیه برای تحقق این امر در این شهرستان فراهم شده است. حال آنچه در این زمینه اهمیت دارد اینکه، مردم منطقه ارسباران و به ویژه روستانشینان این منطقه در طول تاریخ کشورمان نشان دادند که همیشه و در همه حال در امور مختلف همواره پیشگام و پیشتاز بوده‌اند و در واقع این قابلیت و پتانسیل در بین آنان است که اگر بخواهند کاری را انجام دهند با پشتکار، همت، غیرت و سختگیری خاص تا آخر خط می‌روند که نمود بارز آن تقدیم هزاران شهید گلگون کفن به هشت سال دفاع مقدس و کمک به بازسازی مناطق زلزله زده زلزله اخیر این منطقه بوده است. از سوی دیگر، حال این پرسش مطرح می‌شود که شهرستان ورزقان، با داشتن این همه ثروت خدادادی و نیروی انسانی سختکوش، صادق و با انگیزه چگونه می‌خواهد، خود را به عنوان« شهرستان پیشرفته و مدرن آذربایجان شرقی» و در نهایت « منطقه‌ای توسعه یافته» مطرح کند؟ آیا زیر ساخت‌های لازم اقتصادی، فرهنگی، امکانات زیربنایی و ارتباطات برای این شهرستان فراهم شده‌ یا باید منتظر این زیر ساخت‌ها شد‌ که به یقین می‌توان آن را در قاب آینده مشاهده کرد. منبع: ایسنا




تاریخ: چهار شنبه 22 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

 

پرداخت ۱۷ میلیارد به شهرستان ورزقان از بابت با پیگیری نماینده مردم شریف ورزقان در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت پرداخت ۱۷ میلیارد به شهرستان ورزقان از بابت عوارض آلایندگی فعالیتهای سونگون در این شهرستان نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر گفت: برای اولین بار مبلغ ۱۷ میلیارد ریال از شرکت ملی صنایع مس ایران دریافت و به شهرستان ورزقان تزریق شد. الهوردی دهقانی افزود: این رقم از بابت عوارض آلایندگی ناشی از فعالیت مس سونگون در ورزقان به این شهرستان اختصاص یافته است. وی این رقم را بسیار ناچیز دانست و گفت: این رقم بسیار ناچیز بوده و باید از سوی مسئولین این شرکت افزایش یابد. دهقانی با اشاره به اینکه این مبلغ صرفا هزینه بخش کمی از این بابت می باشد گفت: از سال ۸۸ شرکت ملی صنایع مس ایران موضف به پرداخت مبالغی از بابت اثرات زیست محیطی فعالیتش بوده که متاسفانه تاکنون اتفاق نیفتاده و ارقام سالهای باقی مانده را بدهکار می باشد و باید پرداخت نماید. دهقانی تاکید کرد: بنا به مقررات و قوانین، سالانه باید یک درصد از مبلغ فروش سالانه شرکت مس سونگون از محل عوارض آلایندگی به ورزقان اختصاص یابند که متاسفانه این امر تاکنون محقق نشده است. دبیر کمسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: پیگیر اختصاص مبالغ سالهای باقی مانده از سوی شرکت مس خواهیم بود و از مسئولین این مجموعه نیز درخواست می شود تا همکاری لازم برای تخصیص اعتبارات این بخش را انجام دهند. وی نحوه توزیع رقم اشاره شده را از طریق فرمانداری اعلام کرد و گفت: فرمانداری شهرستان ورزقان رقم فوق را در اختیار دهیاریها و شهرداریها قرار داده است.




تاریخ: سه شنبه 14 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

محورهای تحقیق و تفحص از شرکت‌ ملی صنایع مس ایران 15 محور به عنوان محورهای تفحص از شرکت ملی صنایع مس ایران عنوان شده است. تحقیق وتفحص از مس حاصل تلاش نماینده محترم شهرستان ورزقان است که درذیل به محورهای آن اشاره می شود : ۱ - ابهام در شرایط فروش‌های داخلی و خارجی ۲ - ابهام در حساب‌های ارزی این شرکت ۳ - افزایش هزینه‌های غیرضروری و غیرمنطقی ۴ - مشکل عدم سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه و صنایع پایین دستی ۵ - نامشخص بودن فروش ضایعات و علت تداوم خام فروشی در شرکت ملی مس ۶ - تاخیر و عدم تکمیل کارخانه‌های توسعه‌ای در مجتمع‌ها به ویژه سونگون علی‌رغم تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر عدم خام فروشی ۷- بررسی نحوه‌ پیمان‌سپاری کارها و خدمات و خرید کالا و خدمات در شرکت ملی مس و مجتمع‌های زیرمجموعه ۸ - نحوه‌ بکارگیری نیروهای موردنیاز مجتمع‌ها و میزان بومی‌گزینی به عنوان خواسته‌های بیکاران شهرستان‌های دارای مجتمع ۹- نحوه‌ تسهیم گردش مالی شرکت مس در بانک‌های شهرستان‌های دارای مجتمع مس ۱۰ - نحوه فروش مس و کنسانتره مس و سایر محصولات مسی در مجتمع‌های زیر نظر شرکت ملی مس و صحت و سقم اختلاف ۱۱- چگونگی برخورد با اختلاف‌گران فروش کنسانتره مس مجتمع سونگون که چندین بار اتفاق افتاده است ۱۲ - نحوه اختصاص و توزیع و هزینه‌کرد کارانه و راندمان‌ها و پاداش در بین کارکنان، چگونگی هزینه‌کرد کمک‌های بلاعوض و انجام کارهای عمرانی زیربنایی در شهرستان‌ها ۱۳ - نحوه‌ تحویل کمک‌های جمع‌آوری شده از مردم و خیرین سراسر کشور در کمپ ایجاد شده توسط آن شرکت به نهادهای حمایتی شهرستان برای توزیع بین مردم حادثه ‌دیده و بررسی نحوه‌ کمک‌های اختصاصی شرکت مس به زلزله‌زدگان ۱۴ - نحوه عزل و نصب مدیران مجتمع‌ها در داخل مجتمع‌ها و بکارگیری نیروهای بازنشسته در سمت‌های مختلف و نحوه تسهیم هزینه‌های فرهنگی و ورزشی و تفریحی به شهرستان‌های دارای مجتمع ۱۵ - نحوه‌ تنظیم قراردادها در باشگاه‌ها محورهای تحقیق و تفحص از شرکت‌ ملی صنایع مس ایران هستند. منبع: كلوپ هواداران مهندس اللهويردى دهقانى




تاریخ: یک شنبه 12 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 103
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1

با عرض سلام خدمت شما بازديد كننده محترم لطفآ اگر در مورد مطالب نظر داريد. نظر بدهيد ممنون از بازديد شما متشكرم نعمتي