تبريز نيوز1.اخبار سياسي.اقتصادي.اجتماعي.علمي.فرهنگي و تاريخي
منتظر نظر ات و پيشنهادات شما عزيزان هستم

محمد اسماعیل سعیدی، عضو مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بین المللی آناج، با بیان اینکه حملات هوایی عربستان به یمن برای حفظ منافع و سرکوب بیداری اسلامی است، اظهار کرد: عربستان تجاوز خود به خاک یمن را با چراغ سبز استکبار جهانی آغاز کرده است که ترکیه نیز از آن حمایت می‌کند، درواقع پادشاه سعودی و رجب طیب اردوغان به دنبال قدرت طلبی هستند.

وی افزود: رژیم آل سعود اگر حملات زمینی را علیه یمن آغاز کند در باتلاقی گرفتار خواهد شد که سرانجام آن رسوایی این کشور متجاوز است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی،با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با 5+1 در لوزان سوئیس، بیان کرد: تجاوز عربستان به یمن همراه با آغاز مذاکرات بود که با اهداف خاصی انجام گرفت، درواقع آنان به دنبال کسب امتیاز بیشتر از ایران و حاکمیت بر دیگر کشورهای اعراب هستند، ترکیه و عربستان رقابت زشت و ناکارآمدی برای افزایش قدرت خود در منطقه آغاز کردند.

وی خاطرنشان کرد: ترکیه و عربستان از ابتدا مخالف توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی بودند چراکه این کشورها با وضع تحریم‌های گسترده علیه ایران سود و منافع زیادی داشته‌اند.

سعیدی، اظهارات اخیر رئیس جمهور ترکیه را توهین آشکار به ملت ایران دانست و گفت: بهتر است اردوغان ابتدا به خاطر حرف های بی‌منطق و هدف‌دار خود توبه کند و بعد به ایران سفر کند چراکه اگر اردوغان زرنگ بود ابتدا اختلافات داخلی کشور خود را پایان می‌داد و بعدا حرف‌های گنده‌تر از دهانش میزد.

وی ادامه داد: وزارت خارجه ایران همین امروز بایستی با انتشار بیانه‌ای از سفر اردوغان به ایران به علت اظهارات دروغین و حامی تروریسم خواندن کشورمان جلوگیری کند.




تاریخ: جمعه 14 فروردين 1394برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

به گزارش بازارخبر ،  دو سال قبل داوود دانش جعفری وزیر اسبق اقتصاد اعلام کرده بود حدود 22 میلیارد دلار ارز در اختیار مردم قرار دارد. با این وجود منابع رسمی آماری مانند بانک مرکزی و مرکز آمار ایران این رقم را تایید نکرده اند.

در همین حال طیب نیا وزیرامور اقتصادی و دارایی ، در این مورد  گفت: به صورت دقیق رقمی در مورد میزان دلار و سکه ای که در اختیار مردم است، وجود ندارد. ما نمی دانیم چه اندازه ارز خانگی داریم.
 
وی ادامه داد: آنچه به عنوان میزان ارز و سکه در اختیار مردم اعلام می شود نیز براساس محاسباتی است که افراد مختلف انجام می دهند و به صورت رسمی مورد تایید نیست. وزارت امور اقتصاد و دارایی نیز تاکنون رقمی در این مورد اعلام نکرده است. محاسبه میزان ارز و سکه در اختیار مردم به سادگی قابل اندازه گیری نیست.   
 
در حال حاضر بازار ارز به دلیل تعطیلات عید فعالیتی ندارد ولی در تحلیلگران اقتصادی اعتقاد دارند پس از اعلام نتیجه نهایی مذاکرات هسته ای تحولات تازه ای در بازار رخ می دهد. برخی فعالان اقتصادی براین باورند که میزان ارز در اختیار فعالان بخش خصوصی و واردکنندگان در مقابل ارزهای خانگی رقم بالایی نیست. حتی طی روزهای پیش از تعطیلات نوروزی که با کاهش قیمت دلار همراه شده بود، برخی سایت های خبری از احتمال فروش ارز توسط کارخانه های بزرگ برای تامین ریال جهت پرداخت حقوق کارمندانشان خبر می دادند.
 
برخی برآوردهای غیررسمی نشان می داد که پس از کاهش قیمت دلار طی سال 92 حدود 12 میلیارد دلار ارز به صرافی ها بازگشته است. با این وجود چنین ارقامی از سوی نهادهای کارشناسی و رسمی تایید نشده بود.
 
در حال حاضر یکی از نگرانی های نهادهای دولتی کنترل بازار ارز پس از مذاکرات هسته ای است. وزیراقتصاد چندی پیش اعلام کرده بود که برای کنترل وضعیت بازار سرمایه دولت برنامه های مشخصی دارد. اما هنوز در مورد وضعیت بازارهای مالی دیگر اطلاعاتی منتشر نشده است.

 




تاریخ: دو شنبه 10 فروردين 1394برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

پرونده رقت انگیزی که اشک قاضی را در آورد

 

مردی با تسلیم شکوائیه ای به قاضی شورای حل اختلاف گفت: چندی قبل خانه محقر و مخروبه ای را در چند کیلومتری حاشیه یکی از شهرک های مشهد خریدم اما چون وضعیت مالی مناسبی نداشتم اتاقی را که گوشه حیاط بود اجاره دادم. مدتی از اجاره منزل نگذشته بود که احساس می کردم فرزندان خردسالم دچار افسردگی شده اند. وقتی از سرکار به خانه می آمدم آن ها از من طلب «کباب» می کردند من که توان خرید «گوشت» را نداشتم هر بار با بهانه ای آن ها را دست به سر می کردم تا این که متوجه شدم هر چند روز یک بار از اتاقی که به اجاره واگذار کرده ام «بوی کباب» می آید و همین موضوع باعث شده تا فرزندانم از من تقاضای کباب بکنند.

شاکی این پرونده ادامه داد: دیگر طاقتم طاق شده بود هرچه سعی کردم برای فرزندانم کباب تهیه کنم نشد این در حالی بود که بوی کباب های مستاجرم مرا آزار می داد به همین دلیل از محضر دادگاه می خواهم رای به تخلیه محل اجاره بدهد تا بیش از این خانواده ام در عذاب نباشند.

قاضی باتجربه شورای حل اختلاف که سال هاست به امر قضاوت اشتغال دارد، هنگامی که این ماجرا را تعریف می کرد اشک در چشمانش حلقه زد او گفت: پس از اعلام شکایت صاحبخانه، مستاجر او را احضار کردم و شکایت صاحبخانه را برایش خواندم.

مستاجر که با شنیدن این جملات بغض کرده بود گفت: آقای قاضی! کاملا احساس صاحبخانه را درک می کنم و می دانم او در این مدت چه کشیده است اما من فکر نمی کردم که فرزندان او چنین تقاضایی را از پدرشان داشته باشند.

او ادامه داد: چندی قبل وقتی به همراه خانواده ام از مقابل یک کباب فروشی عبور می کردیم فرزندانم از من تقاضای خرید کباب کردند اما چون پولی برای خرید نداشتم به آن ها قول دادم که برایشان کباب درست می کنم.

این قول باعث شد تا آن ها هر روز که از سر کار برمی گردم شادی کنان خود را در آغوشم بیفکنند به این امید که من برایشان کباب درست کنم. اما من توان خرید گوشت را نداشتم تا این که روزی فکری به ذهنم رسید یک روز که کنار مغازه مرغ فروشی ایستاده بودم مردی چند عدد مرغ خرید و از فروشنده خواست تا مرغ ها را خرد کرده و پوست آن ها را نیز جدا کند.

به همین دلیل به همان مرغ فروشی رفتم و به او گفتم اگر کسی پوست مرغ هایش را نخواست آن ها را به من بدهد. روز بعد از همان مرغ فروشی مقداری پوست مرغ پرچربی گرفتم و آن ها را به سیخ کشیدم. فرزندانم با لذت وصف ناشدنی آن ها را می خوردند و من از دیدن این صحنه لذت می بردم. من برای شاد کردن فرزندانم تصمیم گرفتم هر چند روز یک بار از این کباب ها به آن ها بدهم اما نمی دانستم که ممکن است این کار من موجب آزار صاحبخانه ام شود.

قاضی شورای حل اختلاف در حالی که بغض گلویش را می فشرد ادامه داد: وقتی مستاجر این جملات را بر زبان می راند صاحبخانه هم به آرامی اشک می ریخت تا این که ناگهان از جایش بلند شد و در حالی که مستاجرش را به آغوش می کشید گفت: دیگر نگو! شرمنده ام من از شکایتم گذشتم!

هنوزم هستن آدمایی که ...

   




تاریخ: جمعه 7 فروردين 1394برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
سقوط هواپیمای مسافربری در فرانسه
سقوط هواپیمای مسافربری در فرانسه
منابع فرانسوی از سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شمار سرنشینان این هواپیما 148 نفر به همراه 6 خدمه و نوع آن نیز ایرباس 320 اعلام شده است.
خبرگزاری فرانسه تأکید کرد که این هواپیما در جنوب کوه های آلپ سقوط کرده است.
منابع فرانسوی تأکید کردند که این هواپیما متعلق به شرکت "جرمن وینگز" از شعبه های شرکت لوفتهانزا است که در حال پرواز بین شهرهای بارسلون اسپانیا و دوسلدورف آلمان بود.

مدت کوتاهی پس از اعلام این خبر، وزارت کشور فرانسه تأکید کرد که لاشه این هواپیما در جنوب شرقی این کشور پیدا شده است.




تاریخ: سه شنبه 4 فروردين 1394برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
کد خبر: ۴۸۴۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۵ - 18 March 2015
 
 
سخنگوی اورژانس کشور از افزایش مجروحان چهارشنبه سوری امسال به 407 تن و نیز مرگ 3 تن در خوادث این شب خبر داد.

 
مجتبی خالدی در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره آخرین آمار مصدومان و کشته شدگان حوادث چهارشنبه سوری در کشور، اعلام کرد: تا صبح امروز 407 تن در حوادث چهارشنبه سوری مصدوم شده‌اند.

 
وی با بیان این‌که متأسفانه 3 تن نیز در پی این حوادث جان خود را از دست داده‌اند، گفت: یکی از این حوادث مربوط به نوجوان 14 ساله‌ای در تهران بوده، دیگری نیز جوان 17‌ ساله‌ای در ورامین و سومی نیز مربوط به جوانی 18 ساله در کرج بوده است . متاسفانه دو جان باخته 17 و 18 ساله در پی انفجار مواد محترقه در دستشان جان خود را از دست دادند.

 
سخنگوی اورژانس کشور در خصوص وضعیت مصدومان نیز اظهار کرد: از میان 407 مصدومی که تا این لحظه به ما گزارش شده است 35 نفر زن بودند.

 
به گفته خالی، چهار تن از حادثه دیدگان در ICU هستند که یک تن از آنها در گنبد و 3 تن دیگر در تهران مورد مداوا قرار گرفته‌اند.

22 مورد قطع عضو و مورد تخلیه چشم

 
خالدی با بیان این‌که در حوادث این شب 22 مورد قطع عضو داشته ایم، اظهار کرد: دو مورد نیز تخلیه چشم در شهرستان‌های گنبد و کرج گزارش شده است.

 
خالدی با اشاره به شهرهای دارای بیشترین حوادث در چهارشنبه سوری امسال،‌ گفت: تهران و پس از آن شیراز شهرهایی هستند که برابر گزارش‌های واصله به ما بیشترین حوادث چهارشنبه سوری را به خود اختصاص داده‌اند.

 
سخنگوی اورژانس کشور با بیان اینکه آمار فعلی قطعی نیست و امکان افزایش آن وجود دارد، خاطرنشان کرد: هنوز برخی از مراکز درمانی کوچک آمار خود را به مراکز اورژانس ارائه نداده‌اند از این‌رو احتمال افزایش این آمار وجود دارد.



تاریخ: چهار شنبه 27 اسفند 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

۸ مصدوم بر اثر انفجار مواد محترقه دست ساز در ارومیه


بر اثر انفجار مواد محترقه در ارومیه ۸ نفر روانه بیمارستان شدند .

مدیرعامل سازمان آتش نشانی ارومیه گفت : در این حادثه که ساعت ۳ و ۷ دقیقه بامداد امروز در منطقه البرز ارومیه رخ داد بر اثر انفجار مواد محترقه دست ساز یک ساختمان سه طبقه بطور کامل تخریب شد و ۸ نفر زخمی و به بیمارستانهای امام رضا و عارفیان ارومیه منتقل شدند .

آقای شاد قوشچی تصریح کرد : شدت این انفجار به حدی بود که به ساختمانهای همجوار تا شعاع ۳۰ متری هم خساراتی وارد شده است و علاوه بر این ۳ دستگاه خودرو هم خسارت دیدند.

وی با بیان اینکه ۳ نفر از مصدومان از ساکنان ساختمان منفجر شده و بقیه از همسایگان هستد افزود : حال مصدومان ساختمان اصلی وخیم گزارش شده است .

 

پدر مادر عزيز : به نظر شما مقصر اصلي مصدوم شدن فرزندان شما چه كساني هستند؟ درست حدس زديد خود شما . اگر مراقب فرزند خود باشيد شاهد اتفاقات مثل كور شدن مثل قط شدن دست مثل سوختگي و يا مثل فوت شدن فرزندتان نخواهيد شد.   چون مقصر اصلي خود شما هستيد؟ به اين دليل شما خودتان آغازگر اين ماجرا هستيد . اولين كسي كه براي اين اتفاقات كبريت روشن مي كند خود شما هستيد؟ نعمتي مدير وبلاگ تبريز نيوز 1




تاریخ: سه شنبه 26 اسفند 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
کد خبر: 45689
تاریخ انتشار : 10:47:36 // 23-12-1393
 
روزنامه ایران ورزشی مدعی شد که اموال باشگاه تراکتورسازی تبریز توقیف شده است.

به گزارش تبریز بیدار ، به نقل از روزنامه ایران ورزشی با اینکه تراکتورسازی این روزها از نظر فنی در شرایط مطلوبی به سر می‌برد و برای رسیدن به قهرمانی با مدعیان دیگر رقابت می‌کند اما مشکلات مالی در این باشگاه همچنان حرف اول را می‌زنند! در این بین اعتصاب نکردن بازیکنان و مصاحبه‌های خالی از اعتراض آنها هم به هیچ عنوان دلیلی بر مساعد بودن شرایط مالی این باشگاه نیست. از وقتی رسول خطیبی هم رفته دیگر کسی نیست که هر از گاهی از مشکلات تراکتور بگوید تا همه بدانند این تیم با چه مسائلی رو در رو است!

 

وقتی تراکتورسازی بازی با پرسپولیس را برد و همه در شوق این پیروزی بودند، هیچکس از اتفاقاتی که در پس این شادی‌ها برای باشگاه تراکتور رخ می‌داد، مطلع نشد. خبرهایی که زمان شمارش درآمد حاصل از بلیت‌فروشی بازی رخ داد و برای تراکتورسازان خبر از روی دیگر سکه می‌دهد.

 

اینطور که از تبریز خبر می‌رسد، بعد از بازی با پرسپولیس زمانی‌ که بلیت‌فروش‌های بازی سرگرم شمارش پول‌ها و بلیت‌های بازی بودند، مأموران قضایی با حضور در اتاق‌های شمارش پول‌ها، کلیه مبالغ که از فروش بلیت‌‌ها حاصل شده بود را بلوکه کردند.

 

این اتفاق اما نتیجه یکی از چک‌هایی است که دو سال پیش باشگاه تراکتورسازی بابت جذب اسپانسر خود به یک بازاریاب پورسانت داده بود! این بازاریاب به باشگاه تراکتورسازی کمک کرده بود تا با یک شرکت عمرانی قراردادی امضا کنند و این شرکت را به‌عنوان اسپانسر انتخاب کنند.

 

بازاریاب مورد نظر اما به‌عنوان پورسانت از باشگاه چکی دریافت می‌کند که تا امروز این چک وصول نشده است. به دنبال همین موضوع، این بازاریاب چک باشگاه تراکتورسازی را برگشت زده و نامه توقیف اموال این باشگاه را در دست داشته که براساس همان نامه توقیف اموال برای بلوکه کردن درآمد حاصل از بلیت فروشی بازی با پرسپولیس دست به کار شده است.

واقعیت این است که این شرکت عمرانی که اسپانسر تراکتورسازی شده بود قرار بود دو سال پیش 4 مغازه از پروژه در دست ساخت خود را به جای پول به باشگاه تراکتورسازی بدهد تا این باشگاه هزینه‌های خود را از این طریق پرداخت کند. طبیعتاً هزینه مربوط به بازاریاب مربوطه هم از همین راه قابل پرداخت می‌شد اما از آنجا که پروژه عمرانی فوق راکد مانده، به ناچار باشگاه هم قادر به پرداخت پول بازاریاب نشده و اتفاقات به گونه‌ای پیش رفته که امروز شاهد صدور نامه توقیف اموال باشگاه تراکتورسازی باشیم.

باشگاه تراکتورسازی البته بلافاصله بعد از این اتفاق برای حل مشکل به وجود آمده، دست به کار شده تا هر چه زودتر تکلیف پول‌های بلوکه شده و نامه توقیف‌ اموال را مشخص کند. ضمن اینکه در باشگاه قرار بر این شده که تا زمان نامشخص بودن پیگیری‌های باشگاه کسی اجازه صحبت کردن درباره این مشکل را ندارد. در واقع باشگاه تراکتورسازی تصمیم دارد، زمانی این موضوع را رسانه‌ای کند که موفق به حل مشکل نشده باشد! به همین دلیل هم وقتی با شهریاری، مدیر رسانه‌ای باشگاه تماس می‌گیریم از ارائه هر توضیحی در این رابطه خودداری می‌کند و البته تکذیبی هم در کار نیست!

 

به هر حال باید دید در مقطع حساس کنونی که باشگاه تراکتورسازی برای قهرمانی تلاش می‌کند، آیا با تلاش‌های تراکتورسازی این مشکل به وجود آمده، زودتر ختم به خیر می‌شود یا به حاشیه‌ای اساسی برای باشگاه تراکتور تبدیل خواهد شد؟!

 

 

مطالب مرتبط:

 

صدور نامه توقیف اموال باشگاه تراکتورسازی




تاریخ: شنبه 23 اسفند 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

افزایش طلاق در سنین پایین دکتر مصطفی فروتن روانشناس و محقق علوم رفتاری بسیاری از مشاوران و روانشناسان، بهترین سن ازدواج را برای دختران ۲۳ تا ۲۶ سال و با میانگین ۲۴ سال می‌دانند. به سخن دیگر وقتی دخترخانمی این سن را می‌گذراند، آمادگی و پختگی لازم برای انتخاب همسر را پیدا می‌کند. همچنین برای […]

افزایش طلاق در سنین پایین
 

دکتر مصطفی فروتن
روانشناس و محقق علوم رفتاری

بسیاری از مشاوران و روانشناسان، بهترین سن ازدواج را برای دختران ۲۳ تا ۲۶ سال و با میانگین ۲۴ سال می‌دانند. به سخن دیگر وقتی دخترخانمی این سن را می‌گذراند، آمادگی و پختگی لازم برای انتخاب همسر را پیدا می‌کند.
همچنین برای پسران سن ازدواج حدود ۲۵ تا ۳۰ سال و با میانگین ۲۷ سال را ذکر می‌کنند. در پسران هم شبیه دختران این سنین زمانی است که معیارها پخته‌تر شده و فرد از خامی سنین نوجوانی خارج شده و می‌تواند تصمیم درستی را اتخاذ کند.
این درحالی است که ازدواج سن نمی‌شناسد، هر زمان که دختر و پسر به آن پختگی و توانایی جسمی و ذهنی برسند می‌توانند با یکدیگر ازدواج کنند.
درحقیقت زمانی که فرد توانست به منطق لازم برسد و راه را از بیراه تشخیص دهد آن زمان فرصت مناسبی برای ازدواج او است.
زمانی که فردی رشد فکری لازم جهت انتخاب همسر را نیافته است، نمی‌تواند اقدام به ازدواج کند.
چه بسا قدرت تشخیص مصلحت در ازدواج با فرد مورد نظر را ندارد چرا که رشد فکری پس از بلوغ جسمانی رو به تکامل می‌رود.
پس از بحران‌های بلوغ، فرد استعدادها، توانایی‌ها و امکانات محیطی خود را بهتر می‌شناسد و نسبت به شخصیت خود بیشتر آگاهی می‌یابد.
در نتیجه تصمیماتش بیشتر از عقل نشأت می‌گیرد تا احساساتش.
در کنار این، رشد عاطفی و احساسی از شرایط لازم برای ازدواج است و دارای محاسن و مزایای زیادی است.
رشد عاطفی از مهمترین عوامل موفقیت در زندگی زناشویی است.
فرد برخوردار از رشد عاطفی، مهار احساسات منفی و مثبت خود را در دست دارد. او در ابراز خشم و ترس، گریه و شادی و محبت در محدوده مورد قبول جامعه عمل می‌کند، نه همانند یک کودک.
رشد عاطفی نیز مانند رشد عقلی به سن تقویمی نیست، بلکه به میزان یادگیری، تجارب فرد و از همه مهمتر تعامل عاطفی کودک با والدین و دیگر بزرگسالان آموخته می‌شود. با این حال باید دید دختران و پسران در دوران دبیرستان به این رشد می‌رسند یا خیر؟
با این حال این‌گونه تفکر درباره ازدواج پیامدها و فوایدی دارد. مهمترین فواید این گونه ازدواج‌ها تولید نسل و ازدیاد جمعیت است.
همچنین با افزایش ازدواج در سن پایین شاهد کاهش جرایم اجتماعی خواهیم بود اما این نوع ازدواج احتمالاً پیامدهایش مخرب‌تر و بیشتر است.
مهمترین موضوع سردرگمی خانواده‌ها برای ازدواج جوانان یا نوجوانان‌شان است که نمی‌دانند چه زمانی جوان یا نوجوان‌شان را راهی خانه بخت کنند.
علاوه بر آن مشاجرات زوجین در سنین پایین زندگی زناشویی بسیار زیاد است چرا که بدون آگاهی و توانمندی وارد زندگی زناشویی شده اند و می‌خواهند برای هر موضوعی آزمون و خطا کنند. . همچنین در ازدواج سنین پایین جامعه درگیر سونامی طلاق می‌شود.




تاریخ: دو شنبه 18 اسفند 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

 در آذربایجان شرقی خسارتی نداشت

 تبریز - ایرنا -  مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: زلزله 3.5 ریشتری ورزقان در 85 کیلومتری تبریز در این استان خسارتی به همراه نداشت.    

به گزارش  وابسته به مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زلزله ساعت 22 و 39 دقیقه و 35 ثانیه دوشنبه شب در عرض شمالی 38.459 درجه و طول شرقی 46.515 درجه در حوالی ورزقان به وقوع پیوست.
خلیل ساعی در گفت و گو با ایرنا افزود: دوشنبه شب  در مدت یک ساعت پنج زلزله را تجربه کردند که آخرین و بزرگترین آن ها پنج درجه در مقیاس امواج درونی زمین ' ریشتر ' بود.
وی اعلام کرد: کوچکترین زلزله ثبت شده در این ساعات 1.8 درجه در مقیاس امواج درونی زمین ثبت شده و ارزیابی ها نشان می دهد این زلزله ها هیچگونه خسارت جانی و مالی به همراه نداشته است.
به گزارش ایرنا، ورزقان یکی از شهرستان های 21 گانه استان آذربایجان شرقی است که از دوبخش مرکزی و خاروانا تشکیل شده است.
این شهرستان 48 هزار و 112 نفر جمعیت دارد که چهار هزار و 88 نفر آن در مرکز شهرستان ساکن هستند و از نظر موقعیت جغرافیایی از سمت شرق به شهرستان اهر، از سمت غرب به شهرستان های مرند و شبستر، از سمت شمال به شهرستان های کلیبر و جلفا و از سمت جنوب به شهرستان تبریز محدود شده است.
شهرستان ورزقان 21 مرداد ماه سال 1391 یکی از سه شهرستان آسیب دیده آذربایجان شرقی از دو زلزله 6.3 و 6.4 درجه ای در مقیاس امواج درونی زمین بود.
این زمین لرزه ها در 10 کیلومتری ورزقان و 17 کیلومتری اهر اتفاق افتاد و به زمین  لرزه های اهر، هریس و ورزقان معروف شد.


 




تاریخ: سه شنبه 12 اسفند 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
 
هشدار پلیس فتا؛
گم شدن فلش زن جوان فاجعه آفرید
حسین خانی: گم شدن فلش مموری عکس‌های خصوصی یک زن جوان وی را به دردسر انداخت.
به گزارش سرویس حوادث جام نیوز به نقل ازایران،در حالی که یک‌سال از گم شدن فلش مموری این زن می‌گذشت او از طریق یکی از دوستانش در جریان وجود چند شبکه اجتماعی در فضای مجازی قرار گرفت که با نام و تصاویر وی طراحی شده بود.


این زن که از دیدن چنین اتفاقاتی بشدت شوک‌زده شده بود در مراجعه به مأموران پلیس فتا با ارائه شکایتی گفت: مدتی پیش یک از دوستانم ادعا کرد یک شبکه اجتماعی در فضای مجازی به نام و با عکس‌های خصوصی من راه‌اندازی و ادعاهای سیاهی مطرح شده و آبرویم در خطر است.


با توجه به این ادعاها مأموران فتای مازندران تجسس در این باره را آغاز کرده و در مدت کوتاهی رد عامل راه‌اندازی شبکه اجتماعی را به دست آوردند.


سرهنگ رستمی رئیس پلیس فتای مازندران درباره نحوه دستگیری متهم گفت: با شناسایی متهم، مأموران و کارآگاهان با هماهنگی قضایی وی را در یک عملیات هماهنگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.


در تحقیقات فنی و پلیسی مجرم با اقرار به جرم خود گفت: حدود یک سال پیش در مسیر راه فلش مموری پیدا کردم که حاوی تصاویر خصوصی یک زن بود و مدتی بعد با ساخت صفحه‌ای با تصاویر خصوصی زن جوان و نسبت دادن این صفحه به وی با وعده مختلف به کاربران از آنها شارژ تلفن همراه و پول دریافت می‌کردم.


سرهنگ رستمی ادامه داد: با بررسی مأموران پلیس فتا در فضای مجازی و اعتراف متهم پرونده، مشخص شد وی علاوه بر ساخت صفحه در شبکه اجتماعی اینستاگرام در kik و Facebook نیز با مشخصات زن جوان اقدام به ساخت چنین صفحه‌ای با هدف کلاهبرداری از کاربران کرده بود و توانست از افراد شارژ تلفن همراه با وعده‌های شیطانی دریافت کند.

 

2019 ضمن عرض سلام خدمت همه خانواذه هاي محترم كشورمان ايران عزيز: اگر بخواهيم در خصوص اين حوادث و جريان هاي بسيار خطر ناك كه حتي بعضا قتل اتفاق مي افتد بايد خودمان مراقب چنين حوادث هاي مختلف باشيم . به عنوان مثال در عروسي دو جوان كه بعداز سال ها ميخواهند زندگي مشترك خود را آغاز كنندو همه را براي عروسي خودشان دعوت ميكنند. بعضآ در اين عروسي ها بخصوص در مجلس زنان بعداز گذشت چند دقيقه مي بينيم خانوم ها بدون اجازه صاحب مجلس كه اصلا دوست ندارند از مجلس آنها فيلم يا عكس برداري بشه شروع ميكنند براي فيلم گرفتن يا عكس گرفتن . آيا از عوابق كاري كه انجام مي دهيد اطلاع داريد كه در آينده با اين كار زشت شما چه اتفاقي خواهد افتاد . اگر يك روزي اين موبايل به دست ديگران و بخصوص جوانان نادان بيافتد و بخواهد از اين فيلم يا  عكس ها سوء استفاده بكند و  بخواهد آبروي آنها را به خطر بياندازد چه اتفاقي خواهد افتادشايد در اين جريان قتل هم رخ بدهد؟ پس لطفا با آبروي خانواده ها بازي نكنيد و شريك جرم نشويد. توصعه من به همه خانواده هاي محترم اين است عكس يا فيلم خانوادگي خودتان را در حافظه موبايل و يا در مموري داخل موبايل نگه نداريد متشكرم نويسنده آخر مطلب به رنگ قرمز نعمتي مدير وبلاگ تبريز نيوز 1

 




تاریخ: شنبه 9 اسفند 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
 
عزت الله خانمحمدی گفت:
سقوط مرگبار بالگرد نیروی هوایی ارتش با سه سرنشین
فرماندار شهرستان شمیرانات از سقوط یک فروند بالگرد در منطقه دربند خبر داد و گفت: در این حادثه سه نفر کشته شدند.
 

به گزارش سرویس حوادث جام نیوز، عزت الله خانمحمدی در گفت وگو با ایرنا، با بیان اینکه این بالگرد متعلق به نیروی هوایی ارتش بوده است افزود: ظاهرا بدی هوا علت سقوط این بالگرد بود.

وی گفت: این حادثه در کنار امامزاده ابراهیم در روستای پس قلعه دربند اتفاق افتاده است.

 

خانمحمدی تاکید کرد: نیروهای هلال احمر و اورژانس در محل حاضر هستند.

فرماندار شمیرانات افزود: دلایل بیشتر حادثه در دست بررسی است.

 

اعزام ۳ تیم امدادی به محل حادثه

رئیس جمعیت هلال احمر شمیرانات گفت: احتمالا بالگرد سقوط کرده متعلق به ارتش است.
حسن فراهانی رئیس جمعیت هلال احمر شمیرانات در گفت گو با تسنیم اظهار داشت: ظاهرا بالگرد متعلق به ارتش بوده و تا الان 3 گروه امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

 

وی با بیان اینکه نیروهای آتش نشانی هم اکنون به محل حادثه رسیده اند ادامه داد: احتمالا 3 سرنشین این بالگرد کشته شدند.

فراهانی گفت: این بالگرد کاملا منهدم و متلاشی شده است.

 

2007




تاریخ: شنبه 9 اسفند 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

حمله ی انتحاری به خودرو سفارت ترکیه در نزدیکی سفارت ایران در کابل: صبح امروز روی داد

 
حمله ی انتحاری به خودرو سفارت ترکیه در نزدیکی سفارت ایران در کابل: صبح امروز روی داد
 

شفقنا - گزارش ها حاکی از وقوع حمله انتحاری به یک خودرو سفارت ترکیه در کابل  و در نزدیکی سفارت ایران است..

به گزارش شفقنا، یک خودرو سفارت ترکیه هدف حمله انتحاری طالبان قرار گرفت و  حداقل یک شهروند مجروح شد.

از آنجا که این انفجار در نزدیگی سفارت ایران روی داد بسیاری از رسانه ها در گزارش های اولیه اعلام داشتند که سفارت ایران هدف این عملیات تروریستی بو ده است. از جمله الجزیره که ابتدا خبر از حمله انتحاری به سفرات ایران داده بود بعدا خبر خود را تصحیح کرد.

هنوز منابع رسمی در این باره گزراشی نداده اند و باید برای روشن شدن ابعاد این رخداد و هدف اصلی از این حمله منتظر گزارش های رسمی بود.

این خبر در حال تکمیل شدن است




تاریخ: پنج شنبه 7 اسفند 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
 
قطار جشنواره شعر فجر به ایستگاه تبریز رسید
 
نهمین جشنواره بین المللی شعر فجر پس از برگزاری سه محفل بین المللی در باکو، کابل و بصره و کنج محفل داخلی به ایستگاه تبریز رسید.
 
 
تاریخ انتشار: سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : 18847
 
به گزارش اهراب نیوز، این محفل عصر روز چهارشنبه ۶ اسفند به دبیری صالح سجادی در خانه هنرتبریز برگزار خواهد شد.

ناصر فیض، اسماعیل امینی، میرزا حسین کریمی مراغه ای، ودود دوستی، حمید واحدی ، علی کریمی، ابوالفضل پاشا، آفاق شوهانی ، حامد ابراهیم پور، امید صباغ نو ، وحید ضیایی ، وحید طلعت و قادر دلاور نژاد شاعرانی هستند که در این محفل شعر خوانی می کنند .

این برنامه با همیاری بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان و معاونت فرهنگی شهرداری تبریز برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است از ۲۱ بهمن ماه محافل شعر خوانی در کشور و خارج از کشور برگزار شد و تا کنون شاعران زیادی به شعر خوانی پرداخته اند .

علاقمندان برای شرکت در این محفل ادبی می توانند چهارشنبه ۶ اسفند ساعت ۱۵:۳۰ به نشانی تبریز، باغ گلستان، خانه هنر تبریز مراجعه فرمایند.



تاریخ: سه شنبه 5 اسفند 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

کشته شدن یک سرباز ترکیه در خاک سوریه

 

به گزارش پایگاه خبری داعش دات آی آر:

یک سرباز ارتش ترکیه به هنگام عملیات خارج‌سازی نیروهای گارد مقبره “سلیمان شاه” در حلب سوریه، کشته شد.

 

به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز یک سرباز ارتش ترکیه به هنگام خارج کردن گارد حفاظتی مقبره «سلیمان شاه» در خاک سوریه کشته شده است.
بنا بر این گزارش، ارتش ترکیه شنبه‌شب، عملیات نظامی در خاک سوریه اجرا و هدف آن را خارج کردن سربازان خود اعلام کرد که ماموریت حفاظت از مقبره شاه سلیمان در حلب سوریه را داشتند.
طبق گزارش وبگاه شبکه خبری اسکای‌نیوز، دسته‌ای از تانک‌های ارتش ترکیه از طریق شهر «عین‌العرب» (کوبانی) که تحت کنترل کردهای سوریه است پس از هماهنگی با نیروهای پیشمرگه، وارد خاک سوریه شدند. اما این شبکه اعلام نکرد که سرباز ترکیه‌ای چگونه کشته شده است.
در عین حال، یک مقام بلندپایه در ترکیه خبر مرگ سرباز ارتش ترکیه را تأیید کرد. این مقام ترک که هویت وی فاش نشد، به خبرگزاری رویترز گفت: ارتش ترکیه عملیات داخل خاک سوریه برای خارج‌کردن سربازان خود که مشغول محافظت از مقبره بودند، کامل کرد اما یک سرباز در یک حادثه به هنگام اجرای مأموریت کشته شد.
این مقام ترک درباره این حادثه توضیح نداد. پیش از وی نیز دو مسئول بلندپایه ترک در گفت‌وگو با رویترز، از آغاز عملیات ترکیه در خاک سوریه خبر داده بودند.
آرامگاه سلیمان شاه کجاست؟
آرامگاه سلیمان شاه در شمال شهر حلب در شمال غربی سوریه واقع شده‌ است. این آرامگاه با وجودی که در خاک سوریه است، ولی بر اساس پیمان‌نامه‌هایی که پس از سقوط امپراتوری عثمانی (میان ترکیه وقت و فرانسه) وضع شد، گفته می‌شود بخشی از قلمروی ترکیه در خاک سوریه محسوب می‌شود.
همیشه و به طور مرتب ۴۰ سرباز ارتش ترکیه که به طور منظم تغییر می‌کنند، وظیفه حفاظت از این آرامگاه را بر عهده دارند.

 بنای قدیمی آرامگاه

بنای قدیمی آرامگاه

در این آرامگاه، سلیمان شاه پدر ارطغرل غازی و پدربزرگ عثمان غازی بنیانگذار سلسله عثمانی دفن است. این آرامگاه پس از سقوط امپراتوری عثمانی اشغال و طی قرارداد آنکارا و قرداد لوزان این منطقه جزیی جدانشدنی از خاک ترکیه اعلام شد.
در سال ۱۹۳۸ ساختمانی بزرگ در آن منطقه بنا شد و ژاندارمری ترکیه در محل مستقر می‌شود و ارتش ترکیه مسئول حفاظت از آرامگاه را بر عهده می‌گیرد. در سال ۱۹۷۳ دولت سوریه با ساخت سد بر روی دریاچه اسد موجب زیر آب رفتن آرامگاه و روستاهای اطراف گردید. دولت سوریه با هماهنگی با ترکیه قبل از بهره‌برداری ساختمان ژاندارمری و آرامگاه و همچنین روستای کاراکوزک را به محلی امن منتقل کردند.

 



تاریخ: یک شنبه 3 اسفند 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
یک نماینده پارلمان ترکیه اعلام کرد: 50 هزار تروریست خارجی طی چهار سال گذشته در راستای سیاست خصمانه دولت این کشور علیه سوریه جذب و مقیم ترکیه شدند.
کد خبر: ۴۷۷۲۵۸۰۲ اسفند ۱۳۹۳تاریخ انتشار: - ۱۲:۲۳
-
 
 
یک نماینده پارلمان ترکیه اعلام کرد: 50 هزار تروریست خارجی طی چهار سال گذشته در راستای سیاست خصمانه دولت این کشور علیه سوریه جذب و مقیم ترکیه شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری 'یورت' ، خانم 'شفق پایو' نماینده حزب مخالف جمهوریخواه خلق در مجلس ترکیه با عنوان این مطلب از دولت ترکیه سووال کرد: این افراد که اغلب چچنی و لیبیایی هستند پس از اینکه شماری از آنان از منطقه کوبانی (عین العرب) در خاک سوریه رانده شدند در کدام شهر ترکیه اقامت می کنند.

وی که در مجلس ترکیه سخن می گفت ، اضافه کرد: شمار کثیری از این تروریستها عضو گروه تروریستی داعش هستند ، هزینه های آنان را چه کسی می پردازد و چه تضمینی وجود دارد که این افراد تهدیدی برای امنیت ترکیه نخواهند شد.

این نماینده مجلس هم چنین مدعی شد، گروهی ازعناصر داعش پس از شکست اخیر در کوبانی با اطلاع سازمان اطلاعات و ارتش ترکیه سلاح های سنگین و مهمات خود را به ترکیه منتقل کردند.

'شفق پایو' با انتقاد از حمایتهای حزب حاکم عدالت و توسعه از گروه تروریستی داعش مدعی شد بخشی از اعتبارات دولت ترکیه برای پناه دادن به آوارگان سوری در اختیار تروریست های داعش قرار گرفته است.

یکی از مقامات ترکیه پیش از این از درمان بیش از 5 هزار ترروریست که با دولت بشار اسد می جنگند، در بیمارستانهای این کشور خبر داده بود.

ترکیه اخیرا توافقنامه آموزش تروریست های سوری را در خاک این کشور با آمریکا امضا کرد.
 



تاریخ: شنبه 2 اسفند 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

پیش‌بینی بازار مسکن در نیمه اول سال آینده

» سرویس: اقتصادي - راه و ساختمان

دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران درباره پیش‌بینی خود از بازار مسکن در سال جدید اظهار کرد: در شش ماه ابتدای سال 1394 روال به همین شکل خواهد بود و تا زمانی که در زمینه‌ی سیاست‌گذاری‌های بالادستی اتفاق جدیدی نیفتد روند بازار تغییری نخواهد کرد.

 

محمد مهدی مافی، دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره اولویت‌های بخش مسکن در سال 1394 اظهار کرد:یکی از مهم‌ترین اقداماتی که از سوی وزارت راه‌ و شهرسازی باید انجام شود پرداختن به بخش‌های زیست محیطی ساخت‌وسازها است.

وی با بیان این‌که مسائل مربوط به شهرسازی و ساختمان‌سازی قابل پیگیری است، تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر مبانی اولیه در این موارد در کشور پایه‌گذاری نشده است.

دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران تاکید کرد: متاسفانه به سمتی پیش می رویم ‌که شهرهای ما از محیط زندگی دور می شوند و قابلیت شهرها در کشور نمی‌تواند گسترش زیادی داشته باشند و باید تا جایی گسترش وجود داشته باشد که آسایش و آرامش برای زندگی در آن ها وجود داشته باشد.

دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران با تاکید بر این‌که مهم‌ترین اولویت بخش مسکن در سال 1394 مسائل زیست محیطی است، افزود: اتفاقاتی که در شهرهای جنوبی کشور افتاده مسائلی است که باید از سوی وزارت راه‌ و شهرسازی هم به آنها توجه شود، چرا که متاسفانه در این زمینه آگاهی‌های کمی وجود دارد.

وی خاطر‌ نشان کرد: هنوز برنامه‌های مشخصی در این زمینه در نظر نگرفته شده تا حداقل آسایش زیست محیطی در شهرها فراهم شود.

مافی با اشاره به این‌که مسائل زیادی در این حوزه از جمله کیفیت ساخت‌وساز، نحوه‌ی مدیریت، ضوابط و مقررات و همچنین نظارت و اجرا وجود دارد تصریح کرد: طرح‌هایی از قبیل افزایش وام خرید مسکن و لیزینگ مسکن بحث‌هایی است که می‌تواند نقدینگی را دراین بازارتجدید کنند که این امر خود یک گام به پیش در این حوزه است.

دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران با بیان این‌که با رونق ساخت روند تولید تقویت می‌شود، گفت: بدین ترتیب با افزایش میزان عرضه می‌توان قیمت‌ها را به تعادل نزدیک کرد.

وی با اشاره به این‌که باید در شیوه‌های ساخت‌وساز بازنگری‌های عمده‌ای صورت گیرد تا بتوانیم از مصالح مناسب‌تر استفاده کنیم، گفت: بدین ترتیب فاصله بین متقاضی و کالای تولید شده کمتر می‌شود و متقاضیان می‌توانند آسان‌تر اقدام به خرید کنند.

 

 

انتهای پیام

 




تاریخ: شنبه 2 اسفند 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
سرویس: اقتصادی ، تاریخ: ۲۹/بهمن/۱۳۹۳ - ۰۷:۵۷ ، شناسه خبر: ۶۵۸۰۲۵

 
عضو شورای عالی کار در گفت‌وگو با تسنیم: دستمزد 94

پایه سنوات روزانه ۱۰۰۰ تومان شد؛ کارگران صورت‌جلسه را امضا نکردند

خبرگزاری تسنیم: در جلسه دیروز شورای عالی کار پایه سنوات روزانه کارگران از ۵۰۰ تومان به ۱۰۰۰ تومان افزایش یافت ولی نمایندگان کارگران در شورا این صورت‌جلسه را امضا نکردند.

 

محمدرضا بقاییان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه بررسی افزایش پایه سنوات و بن خواروبار دستور جلسه دیروز شورای عالی کار بود، گفت: در این نشست کارفرمایان تأکید کردند که قید شود این افزایش در راستای ماده 41 قانون کار است که نمایندگان کارگران نپذیرفتند چرا که افزایش پایه سنوات به‌نوعی کمک به سبد معیشت خانوار کارگری است و ربطی به ماده 41 قانون کار ندارد.

 وی ادامه داد: پس از گذاشتن این شرط و شروط کارگران نپذیرفتند که صورت‌جلسه را امضا کنند و این موضوع تنها به امضای کارفرمایان رسید. مقرر شد پایه سنوات برای گروه یک شغلی از 500 تومان به 1000 تومان و برای گروه 20 روزانه 1560 تومان یعنی از 1060 تومان به 1560 تومان در سال آینده برسد.

 عضو شورای عالی کار تأکید کرد: این مصوبه از ابتدای سال 94 عملیاتی خواهد شد. در جلسه بعدی شورا درباره افزایش بن نقدی کارگران تصمیم گیری خواهد شد.

 وی با اشاره به اینکه در جلسه بعدی شورای عالی کار وزرای کار و صنعت و اقتصاد به‌عنوان نماینده دولت حاضر خواهند شد، گفت: مصوبات جلسه قبلی شورا افزایش حق مسکن کارگران از 20هزار تومان به 40هزار تومان بود.

 انتهای پیام/*




تاریخ: چهار شنبه 29 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
 
 

کد خبر: ۵۱۳۵۴۵۹تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴

حکم فردی که به اتهام محاربه از طریق سرقت مسلحانه و همچنین قتل راننده تاکسی به اعدام محکوم شده بود صبح امروز در شیراز اجرا شد.
مرد بی رحم به دار مجازات آویخته شدبه گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، دادستان عمومی و انقلاب شیراز با اعلام این خبرگفت: این مجرم به نام «م- ر- پ» در سال ۸۹ پس از اقدام به سرقت مسلحانه یک دستگاه تاکسی اقدام به قتل فجیع راننده کرده بود که پس از دستگیری در شیراز در شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی شیراز محاکمه و به اتهام محاربه از طریق شرکت در سرقت مسلحانه و قتل به حد الهی اعدام محکوم شد.
 
طهماسب یزدانیان با اشاره به اینکه اقدام به قتل این مجرم با قساوت و بیرحمی صورت گرفته، بیان کرد: حکم این معدوم پس از صدور در شعبه دوم دادگاه انقلاب شیراز در شعبه ۱۱ دیوان عالی کشور تائید و با تنفیذ معاون اول قوه قضائیه و طی مراحل قانونی به اجرا درآمد
 
دادستان شیراز با تأکید بر این که تأمین امنیت عمومی مردم اولویت دستگاه قضایی است، افزود: در راستای حفظ امنیت مردم برخورد قاطع و قانونی در دستور کار دادسرای عمومی و انقلاب شیراز قرار دارد.
 
این مقام قضایی ضمن هشدار به افرادی که موجب برهم زدن نظم و امنیت جامعه می شوند، تأکید کرد: اجرای سریع وقاطع احکام الهی در خصوص این افراد در دستور کار قرار دارد.
 
از نکات قابل توجه در خصوص اجرای حکم الهی این مجرم ابراز رضایت و تشکر جمع کثیری از مردم شیراز بود که با سر دادن تکیبر از اقدام قاطع دستگاه قضایی تشکر کردند.

انتهای پیام/



تاریخ: سه شنبه 28 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

 
: کارگران2

۷۰درصد کارگران زیرخط فقر هستند

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با اشاره به اینکه ۷۰درصد کارگران زیرخط فقر هستند گفت:۱۹۹۷۴ نفر سال گذشته در اثرحوادث ناشی از کارجان خود را باختند که این مسئله ناشی از خستگی مداوم در چند شیفت کاری به دلیل دستمزد نامناسب است.

 

رحمت الله پور موسی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره حفظ قدرت خرید فعلی کارگران گفت: دغدغه اصلی کارگران تأمین معیشت روزمره آنهاست. در حال حاضر بسیاری از کارگران توان خرید کالاهای معمول برای زندگی را ندارند و بعضاً‌ بسیاری از کالاها برای آنها کالای لوکس تلقی می شود.

دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشوربا بیان اینکه کمتر کارگری است که بدون دغدغه و شغل دوم بتواند امرار معاش کند. عمده هزینه کارگران بهداشت و بحث مسکن آنهاست که بیش از 50 درصد حقوق را به خود اختصاص می‌دهد.

پورموسی با اشاره به اینکه دولت موافق افزایش قدرت خرید کارگران است اظهار کرد:هر ساله حقوق کارگران و کارمندان در یک راستا و تقریباً شبیه هم افزایش یافته است. اما با توجه به اینکه قدرت خرید کارگران حدود 73 درصد افت داشته است، انتظار این است که امسال حقوق کارگران با توجه به تبصره دوم ماده 41 قانون کار تعیین شود.

به گفته‌ی پور موسی واقعیت های زندگی کارگران چیزی نیست که از سوی مسئولان بیان می شود. مسئولان تورم را 14 درصد یا 17درصد اعلام می‌کنند اما آنچه در زندگی کارگران واقعیت دارد مشکلاتی فراتر از این میزان است.

 وی با تأکید بر اینکه کارگران به دنبال میزان مشخصی در افزایش دستمزد نیستند گفت: از نمایندگان کارفرمایان تقاضا داریم حداقل معیشت خانوار 4نفره کارگری را برای دستمزد 94 لحاظ کنند.دستمزد کارگران باید با توجه به افزایش قیمت ها در سال آینده تعیین شود.

 دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با بیان اینکه بیش از 70 درصد از کارگران زیر خط فقر هستند افزود:کمبود دستمزد کارگران تبعات نامطلوبی برای جامعه دارد. 1994 نفر سال گذشته در اثر حوادث ناشی از کار جان باختند. اگر بخواهیم علت را ریشه یابی کنیم. یکی از عواملی که باعث بروز مشکل برای کارگران می شود خستگی ناشی از کار زیاد است. علت اینکه کارگران درچند شیفت فعالیت می‌کنند عدم همخوانی درآمد و هزینه‌هاست.

پورموسی با اشاره به اینکه از دیگر تبعات دستمزد پایین در کشور افزایش نرخ بیکاری است بیان کرد:در حال حاضر با توجه به اینکه درآمدها پاسخگوی نیازهای خانوار کارگری نیست، تعداد زیادی از کارگران در شغل دوم و سوم مشغول کار هستند و همین مسئله باعث می‌شود فرصت های شغلی که باید در دست جوانان باشد به دلیل پایین بودن نرخ دستمزد توسط افراد شاغل پُر شود.بارزترین بحث در حمایت از تولید و کار، نیروی انسانی است که اگر خوب تأمین شود، حتی می تواند جبران‌گر کمبود منابع مالی در تولید باشد.

 انتهای پیام/{قابل توجه مسئولان}بشنويد از من آقايان محترم پارلمان نشينان و خلاصه همه دوستان. اگر كارگران با غيرت ما نبودند من و شما بايد در چادر زندگي ميكرديم. چون همان كارگر بود كه براي شما پارلمان را بنا كرد و براي من خانه ساخت؟ نويسنده متن آخر مدير وبلاگ{ تبريز نيوز 1 } نعمتي بالوجه




تاریخ: دو شنبه 27 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
کد خبر: 96066
زمان انتشار: 08 بهمن 1393 10:49:00
بانک مرکزی اعلام کرد؛

افزایش 14 درصدی اجاره مسکن در پائیز

بانک مرکزی اعلام کرد: شاخص بهای مسکن اجاری در مناطق شهری ایران در سه ماهه سوم سال 93 نسبت به مدت مشابه سال قبل 14.8 درصد و نسبت به سه ماهه قبل 4.5 درصد افزایش نشان می‌دهد.
 افزایش 14 درصدی اجاره مسکن در پائیز

به گزارش بازار خبر ، بانک مرکزی در گزارشی شاخص بهای مسکن اجاری در مناطق شهری ایران سه ماهه سوم سال 1393 را اعلام کرد.

شاخص بهای مسکن اجاری در مناطق شهری ایران در سه ماهه سوم سال 1393 به عدد 161.1 رسید که نسبت به سه ماهه قبل معادل 4.5 درصد و نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل 14.8 درصد افزایش یافت.

متوسط شاخص بهای مسکن اجاری در 9 ماه اول سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل 16.1 درصد افزایش نشان می دهد.

شاخص مذکور در دوازده ماه منتهی به آذرماه 1393 نسبت به دوازده ماه منتهی به آذرماه 1392 معادل 17.4 درصد افزایش داشته است.

شاخص بهای مسکن اجاری در استان های مختلف کشور

شاخص بهای مسکن اجاری در سه ماهه سوم سال 1393 نسبت به سه ماهه قبل، در کلیه استان های کشور افزایش یافت. بیشترین میزان افزایش متعلق به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل 8.1 درصد بود و استان های یزد با 7.3 درصد و فارس با 6.6 درصد افزایش در رده های بعدی قرار گرفتند. کمترین میزان افزایش مربوط به استان خراسان جنوبی معادل 2.2 درصد بود و استان های سمنان با 2.5 درصد و قزوین با 2.8 درصد در رده های بعدی قرار گرفتند. افزایش شاخص فوق طی سه ماهه مورد بررسی در استان تهران برابر با 3.4 درصد بوده است.

شاخص بهای مسکن اجاری در شهرهای بزرگ

شاخص بهای مسکن اجاری در شهرهای بزرگ در سه ماهه سوم سال 1393 به عدد 160.8 رسید که نسبت به سه ماهه قبل برابر 4.5 درصد و نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل 14.7 درصد افزایش نشان می دهد.

شاخص مذکور در دوازده ماه منتهی به آذرماه 1393 نسبت به دوازده ماه منتهی به آذرماه 1392 معادل 17.5 درصد افزایش داشته است.

شاخص بهای مسکن اجاری در شهرهای متوسط

شاخص بهای مسکن اجاری در شهرهای متوسط در سه ماهه سوم سال 1393 به عدد 157.8 رسید که نسبت به سه ماهه قبل به میزان 3.7 درصد و نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل 13.6 درصد افزایش داشته است.

شاخص مذکور در دوازده ماه منتهی به آذرماه 1393 نسبت به دوازده ماه منتهی به آذرماه 1392 معادل 15.8 درصد افزایش نشان می دهد.

شاخص بهای مسکن اجاری در شهرهای کوچک

شاخص بهای مسکن اجاری در شهرهای کوچک در سه ماهه سوم سال 1393 به عدد 172.2 رسید که نسبت به سه ماهه قبل معادل 5.1 درصد و نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل 19.3 درصد افزایش یافت.

شاخص مذکور در دوازده ماه منتهی به آذرماه 1393 نسبت به دوازده ماه منتهی به آذرماه 1392 معادل 20.7 درصد افزایش یافته است.





تاریخ: چهار شنبه 8 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
دوشنبه 6 بهمن 1393 - 20:19:54 | کد مطلب: 285465 چاپ
 

عملیات پلیس برای دستگیری ۷۹ سارق

حادثه > داخلی -
۷۹ سارق که در قالب ۱۰ باند مختلف دست به تبهکاری می‌زدند بامداد دیروز در عملیات ضربتی پلیس آگاهی دستگیر شدند.

سردار حسين ساجدي‌نيا، رئيس پليس تهران با اعلام اين خبر گفت:از چندي قبل مأموران پليس در جريان فعاليت چند باند تبهكاري بزرگ قرار گرفتند كه دست به سرقت و زورگيري مي‌زدند. با جمع‌آوري اطلاعات به‌دست آمده سرانجام مأموران پليس آگاهي تهران بامداد ديروز وارد عمل شدند و در چند عمليات همزمان در سطح شهر تهران و شهرهاي مختلف موفق به دستگيري 79سارق سابقه دار شدند.

سردار ساجدي‌نيا با اشاره به جرايم ارتكابي از سوي اعضاي باندها گفت: يكي از اين باندها در زمينه زورگيري فعاليت داشت و باند ديگري اقدام به سرقت خودروهاي داخلي و خارجي مي‌كرد. سرقت از منازل، قاچاق مواد‌مخدر و تجاوز به عنف نيز از ديگر جرايم اين باندها بود.
رئيس پليس تهران درخصوص شيوه يكي ديگر از باندهاي سرقت كه دست به دزدي از قصابي‌ها مي‌زدند، گفت: اعضاي اين باند به قصابي‌ها رفته و با سرقت گوشت از آنها اقلام مسروقه را به رستوران‌هاي مختلف مي‌فروختند.

در تحقيقات بيشتر از اين افراد مشخص شده است كه متهمان اقدام به فروش گوشت الاغ به رستوران‌هاي بين راهي و داخل تهران نيز مي‌كردند. وي با هشدار به صاحبان رستوران گفت: حتما رستوران داران از قصابي‌هاي مشخص يا مراكز مجاز توزيع گوشت براي تأمين مايحتاج خود اقدام كنند.

رئيس پليس پايتخت با بيان اينكه هنوز ميزان اقلام مسروقه از سوي افراد دستگير شده مشخص نشده و تحقيقات و بازجويي‌ها از آنان ادامه دارد، گفت: بيش از ۶۰ درصد دستگيرشدگان داراي سابقه كيفري هستند و برخي از آنان نيز در طول يك سال گذشته چندين‌بار توسط مأموران دستگير شده‌اند. رئيس پليس پايتخت تصريح كرد: افراد دستگير شده به‌طور متوسط بين ۲۰ تا ۳۰ سال سن دارند و نكته مهم در تركيب باندهاي تبهكاري اين است كه سردسته باندها براي موجه جلوه دادن فعاليت‌هاي خود از حضور زنان نيز بهره مي‌برد. البته در ميان متهمان چند مرد ميانسال هم وجود دارد




تاریخ: سه شنبه 7 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

باز هم سقوط آسانسور جان شهروندی را گرفت

دقایقی پیش یک کارمند اداره پست استان آذربایجان شرقی در سانحه سقوط آسانسور این اداره در خیابان ارتش تبریز جان خود را از دست داد.
 

به گزارش تبریز بیدار ، در خبری که دقایقی پیش به دستمان رسید یک کارمند اداره پست استان در سانحه ی سقوط آسانسور این اداره جان خود را از دست داد.

 

این سانحه در حالی رخ داده که چندی پیش مسئولان مربوطه استانی هشدار هایی نسبت به غیر استاندارد بودن آسانسورهای ادارات و واحدهای مسکونی تبریز ، داده بودند و بازرسی هایی در این باره نیز انجام شده بود.

 

براساس این گزارش، 20 خرداد امسال نیز سقوط کودک ۹ ماهه به چاهک آسانسور به دلیل وجود شکاف در اتاقک آسانسور در کوی اشکان تبریز حادثه‌ی تلخی را رقم زد. همچنبن در سانحه ای دیگر در 6 تیر ماه امسال نیز نقص فنی آسانسور جان یک زن 60 ساله ای را در تبریز گرفت.
 
کد خبر: 44558
تاریخ انتشار : ۱۳:۵۶:۲۶ // ۲۵-۱۰-۱۳۹۳



تاریخ: پنج شنبه 25 دی 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

به گزارش اخبار پولی مالی ، حسام عقبایی - رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران با اشاره به اینکه ثبات بازار مسکن به طور قطع تا پایان سال ادامه خواهد داشت، گفت: به همه سازندگان مسکن توصیه می کنم از فرصت ایجاد شده در بازار شب عید مسکن استفاده کنند و با فروش واحدهای نوساز و آماده خود، منابع مالی لازم برای ساخت و سازهای جدید را حاصل کنند.

عقبایی با بیان اینکه هم اکنون فرصت خوبی برای فروش واحدهای نوساز است، افزود: سازندگان با اغاز فصل گرم به نقدینگی بیشتری برای تکمیل طرح های خود نیازمندند و پیشنهاد می کنم با جلوگیری از فوت وقت ، منتظر افزایش قیمت و بازگشت حباب به بازار فروش واحدهای نوساز نباشند و هر چه سریعتر نسبت به تزریق واحدهای آماده خود به بازار فروش و نقد کردن سرمایه خود اقدام کنند و به این زودی ، بازار مسکن با رشد قیمت مواجه نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر قیمت مسکن به سطح واقعی رسیده است ، تصریح کرد: این تصور که احتکار مسکن در شرایط فعلی می‌تواند باعث افزایش قیمت و سود بیشتر برای سازندگان شود کاملا اشتباه است و شاخص های مربوط به این افزایش را که نتیجه احتکار باشد در حال حاضر در بازار مسکن رصد نمی کنیم.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک همچنین به متقاضیان خرید مسکن توصیه کرد با توجه به اینکه در سه ماهه پایانی سال قرار داریم پیشنهاد می کنم متقاضیان خرید مسکن، خرید خود را به بعد از سال نو نگذارند چرا که در حال حاضر با توجه به کاهش تقاضای موثر نسبت به عرضه واقعی، زمان مناسبی برای خرید مسکن محسوب می شود.

عقبایی به معامله کنندگان در بازار زمستانی مسکن هم توصیه کرد در حال حاضر شرایط در بازا ر مسکن به گونه ای است که به همه متقاضیان خرید و فروش، اجاره، فعالان ساخت و ساز و همه بازیگران حوزه املاک، پیشنهاد می‌کنم با جلوگیری از تاخیر و تعلل بیش از اندازه در انجام معاملات و فعالیت‌های خود، تلاش کنند از ثبات موجود در بازار مسکن حداکثر بهره‌برداری لازم را ببرند.

عقبایی گفت: با توجه به شرایط حال حاضر بازار مسکن، وضعیت به گونه ای است که پیش بینی می شود روند انجام معاملات مسکن در تمام حوزه ها، اعم از خرید وفروش و اجاره، نسبت به پاییز وضعیت بهتری داشته باشد و با ادامه پیدا کردن ثبات در این بازار، حجم معاملات نیز نسبت به فصل قبل افزایش یابد.

عقبایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایجاد فضای رقابتی بین سازندگان در بازار فروش واحدهای مسکونی نوساز تاکید کرد: میزان عرضه واقعی بیش از تقاضای موثر است ، هر چند به طور کلی از نظر شاخصهای اقتصادی، میزان عرض ه مسکن کمتر از نیاز و تقاضای موجود در بازار مسکن است.

عقبایی ادامه داد: به متقاضیان خرید مسکن این اطمینان را می دهم که تا پایان بهار سال بعد همچنان ثبات در بازار مسکن ادامه خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به کاهش تقاضا در بازار اجاره مسکن، به مستاجران توصیه کرد: از آنجا که متقاضیان بازار اجاره از قدرت چانه زنی بیشتری نسبت به ماه‌های قبل برخوردارند انتظار می‌رود در دو ماه و نیم باقی مانده تا پایان سال جاری ، مبالغ اجاره در مناطق مختلف شهر تهران حداقل 10 درصد دیگر کاهش یابد.

عقبایی افزود: این کاهش مبالغ اجاره در بهار به ثبات می رسد و تا فرا رسیدن تابستان نیز ادامه خواهد داشت




تاریخ: دو شنبه 22 دی 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
 
اکثر افراد جامعه فکر می‌کنند وقتی با فرد مناسبی آشنا شوند و رابطه‌ای بین آن‌ها آغاز شود، به مرور زمان و به صورت خودکار خوشبخت خواهند شد و رابطه‌ی آن‌ها به یک رابطه‌ی عالی و عاری از هر عیب و نقصی تبدیل خواهد شد، اما باید بدانید که این طرز فکر اشتباه است و نتیجه‌ای جزء سرخوردگی و ناامیدی برای شما در پی نخواهد داشت. هم برای ساخت روابط و هم برای موفق کردن روابط باید با جان و دل تلاش کرد. زوج‌های خوشبخت هر روز با عشق و مراقبت روابط خود را حفظ و بهینه‌سازی می‌کنند و باید بدانید که این کار بر خلاف باور خیلی از افراد که آن را سخت و غیرممکن می‌دانند بسیار آسان و ممکن است. هیچ راز سر به مهری درباره ساخت روابط شاد و موفق وجود ندارد، تنها لیستی از کارها وجود دارد که باید هر روز برای ساده‌سازی روند ایجاد این روابط از آن‌ها استفاده کنید. سعی کنید انجام این کارها را به عادت روزانه‌ی خود تبدیل کنید تادر مدت کوتاهی شاهد بهبود و پیشرفت چشم‌گیر روابط زناشویی خود باشید.
 

۱-زوج‌های خوشبخت با یکدیگر و هم‌زمان به رخت خواب می‌روند.

شاید این طرز فکر که زن و شوهر باید با یکدیگر و هم‌زمان به رخت خواب بروند برای خیلی‌ها مسخره و مضحک به نظر برسد؛ اما همین کار ساده و به‌ ظاهر احمقانه تأثیر شگفت‌انگیزی بر رابطه‌ی شما خواهد گذاشت. اگر یکی از زوجین برخلاف خواست شریک زندگی خود تا دیر وقت بیدار بماند، کل احساس شبانه‌ی همسر خود را از بین خواهد برد. هم خانم‌ها و هم آقایان دوست دارند که شب‌هنگام و قبل از خواب با همسر خود خلوت کنند و در مورد اتفاقات روز و یا برنامه‌ی فردای خود با او صحبت کنند. به عنوان مثال اگر شما یک فریلنسر هستید و همسرتان نیز شیفت شب است می‌توانید کارهای خود را هم‌زمان با ساعات کاری همسرتان در شب انجام دهید تا هنگامی که همسرتان از کار به خانه بازگشت با یکدیگر برای استراحت به رخت خواب بروید و آن ارتباطی را که تنها در صورت با هم خوابیدن و با هم بیدار شدن بین زوجین ایجاد می‌شود را با همسرتان داشته باشید.
 

۲-علایق مشترکی انتخاب کنید و برای تقویت آن‌ها تلاش کنید.

وقتی بخشی از یک زندگی مشترک هستید، اینکه علایق شخصی خود را حفظ کنید خیلی مهم است، البته که مهم است زیرا می‌خواهید با خودتان صادق باشید و شخصیت اصلی و حقیقی خود را تغییر ندهید؛ اما شما و همسرتان باید سعی کنید بدون اینکه یکدیگر را مجبور به تغییر شخصیت کنید علایق و سرگرمی‌های مشترکی در زندگی‌تان ایجاد کنید زیرا بهره‌مندی از این علایق مشترک در نهایت به تقویت و مستحکم کردن زندگی مشترکتان ختم خواهد شد. به عنوان مثال اگر همسرتان به مطالعه و نوشتن علاقه‌ی خاصی دارد، می‌توانید یکی از کتاب‌های مورد علاقه او را بردارید و در کنار او بنشینید و به همفکری و تبادل اطلاعات بپردازید و در مورد نوشته‌ها و کتاب‌های مورد علاقه‌اش نظر دهید. یا شاید شریک زندگی‌تان به نقاشی علاقه‌مند باشد و شما حتی نتوانید یک خانه‌ی ساده نقاشی کنید، مهم نیست. چیزی که اهمیت دارد این است که اگر همسرتان از شما کمک خواست به خواسته‌ی او احترام بگذارید و برای نقاشی به او کمک کنید. با دقت به دو مثال بالا به راحتی می‌توانید متوجه شوید که نوع علاقه و سرگرمی مشترک در بین زوجین مهم نیست بلکه تنها بهره‌مندی از این علایق و استفاده از آن‌ها برای تقویت روابط زناشویی چیزی ست که باید برایتان اهمیت داشته باشد.
 

۳-دست در دست هم قدم بزنید و پیاده‌روی کنید.

شاید ریشه‌ی این عادت یعنی دست در دست دیگری گذاشتن به دوران تحصیلی ابتدایی زمانی که مجبور بودید برای پرهیز از گم شدن در مسیر مدرسه دست دوست خود را بگیرید برگردد؛ اما متأسفانه هم‌زمان با بزرگ شدن و نزدیک شدن به سن بلوغ این عادت را به کلی فراموش می‌کنیم و شاید به دلیل غرور، ترس از تمسخر و غیره تا میانسالی دیگر دست هیچ فردی را نگیریم؛ اما این طرز فکر اشتباه است. اگر می‌خواهید زوج خوشبختی باشید و از زندگی زناشویی گرم و پر از آرامشی برخوردار باشید باید هر وقت که برای پیاده‌روی به پارک یا خیابان‌های اطراف خانه‌تان می‌روید و یا برای خرید به فروشگاه مراجعه می‌کنید دست همسرتان را بگیرید تا از این طریق به او بگویید از بودن در کنار او شاد هستید و از زندگی با او لذت می‌برید. اگر به هر دلیلی دوست ندارید دست همسرتان را در خیابان بگیرید بهتر است در کنار هم و شانه به شانه با یکدیگر قدم بزنید. باید با تکرار و تمرین این عادت به جایی برسید که دستتان ناخودآگاه و به صورت غیرارادی دست همسرتان را پیدا کند. مطمئن باشید با این عادت‌های کوچک تجربه‌ی قدم زدن با همسرتان به یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های زندگی مشترکتان تبدیل خواهند کرد.
 

۴۱۰-قدردان داشته‌هایتان باشید.

این ساده‌ترین نکته‌ی مطرح شده در این مقاله است چون وقتی متأهل هستید و با همسرتان زندگی مشترک تشکیل داده‌اید، قطعاً برای همسر خود خیلی ارزش قائل هستید. از اینکه کسی را دارید که عاشقانه دوستش دارید و او نیز عاشق شماست قدردان و سپاس گذار باشید. از اینکه همسرتان در انجام کارهای خانه به شما کمک می‌کند، در روزهای سختی در کنار شما و به وقت آسایش و راحتی همراه شماست، شکر گذار خداوند متعال باشید. تا جایی که می‌توانید به صورت همسرتان نگاه کنید و لبخند بزنید تا از این طریق به او بگویید از اینکه در کنار شماست و شما را به عنوان همسر خود انتخاب کرده، خوشحالید و به او افتخار می‌کنید.



تاریخ: سه شنبه 16 دی 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
سعید صفاتیان گفت: آمار اعتیاد خانم‌ها در کشور افزایش یافته و روند آن به دلیل لاغر شدن بیشتر شده است.
به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، دیده می‌شود آمار مصرف کنندگان مواد مخدر در کشور افزایش یافته و جوانان زیادی را در دام خود گرفتار کرده است. طبق گزارشاتی از گفته کارشناسان، افزایش اعتیاد میان خانم‌ها بیش از گذشته شدت یافته است.

سعید صفاتیان رئیس کارگروه کاهش تقاضای مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: علل‌های زیادی از جمله  بحران‌های شخصیتی، مشکلات اقتصادی، مشکلات ژنتیکی، مسائل عشقی برای گرایش افراد به سمت مواد مخدر وجود دارد و همچنین کسانیکه در خانواده مشکلات افسردگی، اعتیاد و طلاق دارند، عازم این راه می‌شوند و افرادی هم که این مشکلات را ندارند به خاطر کنجکاوی و لذت به سمت اعتیاد می‌روند.
 
وی در  خصوص رنج سنی معتادین افزود: اعتیاد رنج سنی مشخصی ندارد ولی بنا بر تجربه و آمار می‌توان فهمید که بیشتر معتادان در رنج سنی 25 تا 35 سال قرار دارند.
 
وی در ادامه گفت:‌ متاسفانه اعتیاد در کشور افزایش یافته، به طور فرض اگر قبلا آمار اعتیاد 5درصد بوده، هم اکنون 25درصد است.
 
صفاتیان با اشاره به اینکه، مصرف شیشه در میان خانم‌ها شیوع یافته و افسردگی، شکست عشقی از همه مهم‌تر چاقی بهانه‌ای شده تا به سمت این مواد روی آورند،‌ بیان داشت: زمانی که خانم‌‌ها تحت تاثیر چاقی هستند طبق پیشنهاد اطرافیان(دوستان ناباب) برای لاغری، ماده مخدر شیشه را مصرف می‌کنند

به گفته وی، در برخی از خانم‌ها  3 روز اول مصرف شیشه وزنشان کاهش پیدا می‌کند و به صورت ناآگاهانه به دلیل وابستگی ایجاد شده، دچار اختلال شخصیت، توهم، بی خوابی و... می‌شوند و باید برای درمان تحت نظر پزشکان قرار بگیرند.

این کارشناس ضمن تاکید بر این موضوع که بیشتر خانم‌های قربانی در آرایشگاه‌های زنانه فریب "دوستان ناباب" را می‌خورند، اظهار داشت:‌ مواد مخدر امروز دارای ناخالصی‌های بیشتری است، زیرا که قیمت خالص آن روز به روز درحال افزایش است. این ناخالصی‌ها را طوری اضافه می‌کنند که رنگ، مزه، طعم و بوی مواد مخدر تغییر پیدا نکند چراکه در غیر این صورت قاچاقچیان به خوبی فروش نمی‌کنند.
 
رئیس کارگروه کاهش تقاضای مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این ناخالصی‌ها عوارض‌های مواد مخدر را چند برابر می‌کند، زیرا مواد تشکیل دهنده آن سرشار از چربی، سرب، پلاستیک سوخته و...است و عوارض جسمی بسیار بالایی از جمله بیماری‌های کبدی، قلبی، فراموشی، بی خوابی شدید و...  به همراه دارد.
 
وی خاطر نشان کرد: برای درمان این افراد حدود 5300مراکز درمانی تاسیس شده و 95درصد این مراکز خصوصی و مجاز هستند و دکتر، پرستار، مددکار، مدد یاران زیادی در آن مشغول به کار هستند.

صفاتیان در پایان تاکید کرد: متاسفانه طبق آمار تنها 20درصد افراد تحت درمان در 5300 مرکز درمانی، موفق به ترک اعتیاد شده و مابقی معتادان در این گرفتاری شوم باقی می‌مانند.


 

"مخاطبان گرامی می‌توانید از طریق آدرس اینترنتی havades@yjc.ir مشکلات انتظامی خودتان را برای ما ارسال کنید." 
 
کد خبر:۵۰۸۷۰۱۷

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۶




تاریخ: دو شنبه 15 دی 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

هشدار به خریداران سکه

  رییس اتحادیه طلا و جواهرات به خریداران سکه هشدار داد که حتما از واحد‌های دارای پروانه کسب خرید کنند چراکه سکه‌های تقلبی قابل پیگیری و رد‌یابی نیستند.

 
محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عرضه سکه‌های تقلبی در بازار گفت: به هیچ عنوان واحد‌های صنفی مجاز و دارای پروانه سکه‌های تقلبی نمی‌فروشند.

 
وی اظهار کرد: فروش سکه‌های تقلبی در واحد‌های غیرمجاز و بدون پروانه کسب انجام می‌شود و این کار خارج از چارچوب قانون نظام صنفی بوده و ارتباطی به واحدهای صنفی دارای پروانه ندارد.

 
رییس اتحادیه طلا و جواهرات تاکید کرد: تمام بسته‌بندی‌های سکه‌ که هولوگرام دارند قابل شناسایی و رد‌یابی هستند. این در حالی است که سکه‌های تقلبی غیرقابل پیگیری و رد‌یابی است.

 
کشتی‌آرای گفت: کسانی که به صورت غیرقانونی در این صنف فعالیت می‌کنند هیچ تخصصی در شناخت و تشخیص سکه ندارند؛ بنابراین تنها موضوعی که در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد این است که مردم فقط از مراکز مجاز خرید کنند که تابلو و مجوز دارند.
کد خبر: ۴۶۳۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹ - 03 January 2015
 



تاریخ: شنبه 13 دی 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

گازگرفتگی در یک خوابگاه‌دانشجویی تهران سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت: در ساعت 1:05 بامداد امروز حادثه گازگرفتگی در یک خوابگاه دانشجویی واقع در میدان گلها، میدان فاطمی به سامانه آتش‌نشانی شهر تهران اعلام شد.

جلال ملکی، درباره حادثه گاز گرفتگی در یک خوابگاه دانشجویی اظهار داشت: در ساعت 1:05 بامداد امروز حادثه گازگرفتگی در یک خوابگاه دانشجویی واقع در میدان گلها، میدان فاطمی به سامانه آتش‌نشانی شهر تهران اعلام و ماموران دو ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد:‌با حضور آتش‌نشانان مشاهده شد، در طبقه منفی یک، ساختمان 5 طبقه که دارای سوئیت‌های شخصی و در اختیار دانشجویان قرار گرفته بود، موتورخانه این ساختمان وجود داشت که به دلیل نقص در سیستم دودکش‌ها، گازهای منوکسید کربن به داخل ساختمان نفوذ کرده بود و 7 نفر از دانشجویان دختر که در این ساختمان مستقر بودند دچار گازگرفتگی شده و توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند که حال ۳ نفر از آنها وخیم است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، ملکی گفت: در ساعت 1:53 بامداد امروز عملیات این حادثه به اتمام رسید.

كد مطلب: 71456
تاريخ انتشار: شنبه، 13 دی 1393 ساعت 10



تاریخ: شنبه 13 دی 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

 

اين روزها همه از ارسال پيامك ايرانسل و همراه اول سخن مي گويند .اين پيامك از كدام شركت ها براي منو شما ارسال مي شود ايا كسي ميداند{ايرانسل و همراه اول}؟متاسفانه هنوز كسي از اين ماجراي با خبر نشده.و متاسفانه اين شركت ها در مورد لغو اين طرحاشون نخواسته براي مشتركين خود توضيح بدهد ؟ دقت كنيد هر پيامك كه از ايرانسل يا همراه اول براي منو شما مي ايد 50 تومان از جيب ما كسر كرده . اگر روزي 4 پيامك از اين شركت ها براي هر مشتركين خود ارسال كند يعني روزي 200 تومان از مشتر كين خود .......... كرده. كساني از اين طرح ايرانسل و همراه اول رضايت ندارند حتما پيگير اين ماجرا باشند.و با مراجعه به دفاتر مخابراتي و يا به خود شركت ايرانسل و همراه اول در شهرستان ها پيگير اين مسئله باشند.و همچنين در مورد مزاحمين از سيم كارت ايرانسل كه هنوز هزاران سيم كارت بدون نام و نشان در كوچه و پس كوچه ها مزاحم خانواده هاي محترم و مشتركين همراه اول مي باشند . از شركت ايرانسل تقاضا داريم هر چه زودتر پيگير اين مسئله باشند . با تشكر. نويسنده و مدير وبلاگ تبريز نيوز 1نعمتي. اگر در اين مورد نظر و يا پيشنهاد و يا مطالب داريد حتما براي ما ارسال كنيد در اول تيتر به نمايش گذاشته خواهد شد . ...؟ مجازات هاي مزاحمت تلفني ؟ طبق ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی هر گاه کسی به وسیله تلفن یا دستگاه‌های مخابراتی دیگر برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند، بنا به رای مراجع قضایی علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات، مرتکب، به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.

 جای خالی قانون‌های بازدارنده
اما با وجود حجم بالای مزاحمتهای تلفنی به نظر می رسد همچنان قانون محکمی درباره این موضوع تدوین نشده و راهکاری جدی برای مقابله با این معضل از سوی قانون گذاران اندیشیده نشده است چرا که اکنون افراد در موارد متعدد میتوانند با خرید سیم کارت‌های اعتباری با هزینه بسیار کم به ایجاد مزاحمت برای افراد مختلف پرداخته و درنهایت پس از مدتی سیم کارت خود را بسوزانند چرا که در بسیاری موارد افراد به دلیل طولانی بودن روند پیگیری موضوع قید شکایت را زده و سعی می کنند مزاحمتهای تلفنی را تحمل کنند.

بر همین اساس مزاحمان در حاشیه ای امن می توانند به فعالیت بپردازند و با مشکل چندانی هم مواجه نباشند. از سوی دیگر با توجه به اینکه همچنان سیم کارتهای فعال در سطح شهر به فروش می‌رسند و با وجود تلاشهای صورت گرفته همچنان راه دستیابی به این سیم کارتها چندان مشکل نیست، امکان استفاده ازسیم‌کارتهای فعال برای ایجاد مزاحمت حاشیه‌ای امن برای کاربران ایجاد کرده و موجب می شود فرد با خرید سیم کارتی که به نام فردی دیگر به ثبت رسیده بتواند فعالیتهای غیرقانونی مد نظر خود را به انجام برساند که در هر صورت ضروری به نظر می رسد توجه بیشتری نسبت به این معضل صورت گرفته و برای حل آن راهکاری جدی اندیشیده شود.

 

 سئوال من از مراجع قضائي اين است . آيا شما دوست داريد بعلت اين مزاحمت هاي تلفني روزي چند خانواده با محترم و با شخصيت از هم بپاشد؟ 

 

 

 

 

 




تاریخ: چهار شنبه 3 دی 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
خبرگزاری فارس: نخستین موزه فوتبال ایران در تبریز افتتاح می‌شود
به ابتکار شهرداری منطقه 6 تبریز
نخستین موزه فوتبال ایران در تبریز افتتاح می‌شود

به همت و ابتکار شهرداری منطقه 6 تبریز اولین موزه فوتبال تبریز در تالار پارک رضوان این منطقه افتتاح می شود.

 
  •  
     

 

فرهاد روشنی شهردار منطقه 6 شهرداری کلانشهر تبریز امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز، اظهار داشت: نخستین موزه فوتبال کشور در شهر اولین‌ها چهارم دی‌ماه سال‌جاری در تالار پارک رضوان واقع در شهرک امام تبریز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: این موزه در نوع خود در منطقه منحصر به فرد بوده و پیش از این تنها در کشور ژاپن شاهد افتتاح موزه فوتبال بوده‌ایم.

روشنی با اشاره به اینکه توپ، اسناد ورزشی، عکس، بلیت، پیراهن و لباس ورزشی فوتبالیست‌های نامی آذربایجان از جمله لوازم ورزشی و فوتبالی در این موزه است، افزود: از این میان می‌توان به وسایل صدقیانی، از بنیانگذاران فوتبال در ایران که اهل تبریز بود، اشاره کرد.

شهردار منطقه 6 تبریز گفت: ایده ایجاد موزه فوتبال توسط آقای نیکنام بوده و پیشنهاد کردم که این موزه به همت شهرداری تبریز تشکیل شود و بعد از موافقت شهردار تبریز و هماهنگی کارشناس موزه سازمان میراث فرهنگی، تالار رضوان برای این موزه در نظر گرفته شد و این مکان می‌تواند پنج برابر ظرفیت فعلی جهت موزه فوتبال تبریز افزایش یابد.

روشنی در ادامه به اقدامات شهرداری تبریز برای راه‌اندازی موزه ورزش آذربایجان نیز اشاره کرد و گفت: مدرسه مموریال که نخستین مدرسه فوتبال ایران است و ثبت تاریخی نیز شده، بهترین مکان برای موزه ورزش آذربایجان است که پیشنهاد آن داده شده است و با توجه به اینکه این مدرسه در محدوده مرکزی کلانشهر تبریز قرار دارد و با سایر موزه‌های تبریز در یک مسیر است، امیدواریم در آینده شاهد افتتاح موزه ورزش آذربایجان باشیم تا افتخاری دیگر بر شهر اولین‌ها افزوده شود.

انتهای پیام/60002/گ20

 




تاریخ: یک شنبه 30 آذر 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

نام نویسی برای بهره مندی از برق خورشیدی در تهران آغاز شد

تهران-ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران از آغاز کار نام نویسی از شهروندان برای بهرگیری از تجهیزات تولید برق خورشیدی به میزان یک کیلووات برای نصب بر بام ها و بهره مندی از تسهیلات آن در استان خبر داد.

 

سید 'علی بربند ' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرناگفت: شهروندانی که تمایل دارند تجهیزات تولید برق از انرژی خورشیدی را بر بام منازل خود نصب کرده و از مزایای آن بهره مند شوند به ادارات برق در سطح استان تهران مراجعه و نام نویسی کنند.

وی مزایای استفاده از این تجهیزات را کاهش بهای برق مصرفی، بهره مندی از 50 درصد تسهیلات اختصاصی وزارت نیرو به این منظور و فروش اضافه مصرف به شبکه سراسری عنوان کرد و افزود: شرکت توزیع برق استان تهران آماده ثبت نام از متقاضیان است.

بربند از تصویب تسهیلات مربوط به این پروژه در مجلس شورای اسلامی خبر داد و تصریح کرد: سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز می توانند با بهره مندی از تسهیلات ویژه برای ورود تجهیزات مورد نیاز و بومی سازی آن اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران افزود: بهره برداری از تجهیزات تولید برق از انرژی خورشیدی سبد انرژی کشور را به سمت کاهش سوخت های فسیلی سوق خواهد داد و مصارف انرژی های فسیلی را در جایگاهی اقتصادی تر ممکن خواهد ساخت.

وی گفت: اگر بتوانیم پنج درصد از مصرف انرژی کشور را که معادل چهار هزار تا پنج هزار مگاوات است به سمت انرژی خورشیدی سوق دهیم وابستگی کشور به انرژی های فسیلی را به شدت کاهش خواهیم داد.

بربند تاکید کرد: شهروندان با بهره مندی از تجهیزات تولید برق از انرژی خورشیدی دیگر نیازی به خرید انشعاب برق نداشته ضمن آنکه وزارت نیرو مازاد تولید آنان را به قیمت خوب خریداری خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران افزود: نصب این تجهیزات بربام ساختمان ها حجم زیادی را اشغال نخواهد کرد لذا بهتراست انبوه سازان به این سمت بروند.

بنا به اظهار وی متقاضیان برای استفاده از این تجهیزات می توانند به اداره مرکزی برق استان تهران واقع در میدان شهدا مراجعه کنند.

تهرام/9977/1348/538

 

 
انتهای پیام /*
 



تاریخ: یک شنبه 30 آذر 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 103
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1

با عرض سلام خدمت شما بازديد كننده محترم لطفآ اگر در مورد مطالب نظر داريد. نظر بدهيد ممنون از بازديد شما متشكرم نعمتي