تبريز نيوز1.اخبار سياسي.اقتصادي.اجتماعي.علمي.فرهنگي و تاريخي
منتظر نظر ات و پيشنهادات شما عزيزان هستم

یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، از وجود 12 میلیون بیمار روانی در ایران خبر داد. این موضوع وقتی عجیب‌تر به نظر می‌رسد که بدانیم روانپزشکان جامعۀ ایران معتقدند تعداد مبتلایان به بیماری روانی در جامعۀ ایران بیش از 12 میلیون نفر است. دکتر احمد جلیلی، رئیس منتخب انجمن علمی روانپزشکان ایران، با استناد به تحقیق گستردۀ همکارانش، می‌گوید یک‌چهارم مردم ایران مبتلا به بیماری‌های روانی‌اند. با این حساب، اگر جمعیت ایران را 75 میلیون نفر در نظر بگیریم، نزدیک به 19 میلیون نفر از ایرانیان دچار بیماری روانی‌اند. با این حال، دکتر جلیلی تأکید می‌کند در اکثر کشورهای دنیا یک‌چهارم مردم مبتلا به انواع بیماری‌های روانی‌اند و ایران از این حیث، تفاوت عمده‌ای با اکثر کشورهای جهان ندارد. وی همچنین استفادۀ سیاسی از این اخبار را یکی از موانع بحث جدی دربارۀ این مشکل اجتماعی می‌داند و با بهره‌برداری سیاسی از اخبار مربوط به درصد و تعداد بیماران روانی در ایران امروز، به شدت مخالف است. 

 

بنظر من اگر امار دقيق از طرف پزشكان عمومي و روانشناسي اعلام شود بيشتر از 50 درصد مردم ايران بخصوص مردم آذربايجان به مشكل روح و رواني دچار هستند ؟




تاریخ: پنج شنبه 26 شهريور 1394برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

یک روان شناس بالینی و استاد دانشگاه گفت:” بیشترین اختلافات زناشویی ناشی از وابستگی بیش از حد در سنین کودکی است که موجب ایجاد تعارض بین والدین و همسر می شود.”ناصر قاسم زاده اظهار داشت:” براساس دیدگاه تحلیلی روان شناسی, کودک در سال اول زندگی یک نوع وابستگی به مادر دارد و باید به تمامی خواسته های کودک پاسخ داده شود و در واقع یک محیط عاطفی مناسب و توجه کامل از سوی مادر برای نوزاد مهیا شود.”
 
وی به اهمیت سوق دادن کودکان به استقلال از سوی والدین اشاره کرد و اظهار داشت:” از یک سالگی به بعد کودک را باید به استقلال برسانیم, از صفر تا یک سالگی در کودک وابستگی ایجاد می شود و از یک سالگی تا چهار سالگی باید به طور آرام این وابستگی را در کودک کاهش داد
 
تابه تنهایی کار خود را انجام دهد.” این روان شناس بالینی تصریح کرد :” اگر وابستگی کودک تا سن پنج سالگی کاسته نشود از عهده مسئولیت های خود برنمی آید و قادر به تصمیم گیری در سنین جوانی نمی شود و مسئولیت ها را بر عهده والدین خود قرار می دهد.” این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد :
 

” ۳۰ درصد وابستگی در کودک طبیعی است اما اگر این وابستگی به ۷۰ درصد برسد فرد دچار بیماری اضطراب در سنین بالاتر شده و به استقلال فکری در انجام کارهایش نمی رسد.” وی به پیامد منفی وابستگی کودک در سن جوانی اشاره کرد و گفت:” اگر وابستگی در کودک حل نشود, فرد قادر به انتخاب در زمینه تحصیل, شغل و همسر نمی شود و همسر را نمی تواند جایگزین پدر و مادر خود کند




تاریخ: دو شنبه 23 شهريور 1394برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
یک روانپزشک گفت: فرزندآوری راهکاری مناسب برای حل مشکلات روحی، روانی و خانوادگی زوجین نیست.
 

به گزارش زن امروز ، به نقل از خبرگزاری ایسنا،دکتر لیلا جهانگرد، اولین شرط در فرزندآوری را توافق بین زوجین دانست و افزود: خانم‌ها نباید فکر کنند که بارداری و فرزندآوری باعث پیوند و ایجاد رابطه خوب با همسر می‌شود؛ چرا که اگر رابطه‌ها خوب نباشد با ورود نفر سوم نیز تغییری بوجود نخواهد آمد.

 
وی ادامه داد: مادران باید قبل از باردار شدن، مسیر صحیح را یاد گرفته و آگاهی خود را نسبت به بارداری افزایش دهند تا اضطراب و استرس را به جنین خود منتقل نکنند؛ چرا که با افزایش آگاهی میزان دقت و توجه به مسائل نیز افزایش خواهد یافت.
 
جهانگرد به زنان توصیه کرد که تا زمانی که شناخت کاملی از همسر خود نداشتند، اقدام به بارداری نکنند بلکه ابتدا باید مهارت‌های لازم زندگی را کسب و پس از آن با توافق زوجین تصمیم به فرزندآوری کنند.
 
وی ادامه داد: خانم‌هایی که تصمیم به بارداری می‌گیرند باید از نظر عقلی به بلوغ رسند تا در صورت مواجه شدن با مسائل گوناگون دچار مشکل نشوند.
 
جهانگرد در بخش دیگری از صحبت‌هایش شایع‌ترین بیماری به لحاظ اختلالات روان را استرس و افسردگی خواند و گفت: ضروری است تا خانم‌ها قبل از ازدواج با انجام مشاوره، در صورت بروز هر گونه مشکل، درمان شده یا بیماری خود را کنترل کنند. در غیر این صورت پزشکان نباید اجازه بارداری فرد را بدهند.
 
وی اضافه کرد: بعضی از بیماری ها احتیاج به درمان دارویی داشته و بعضی دیگر به راهنمایی و مشاوره نیاز دارد؛ هرچند که لذت مادر شدن عمیق ترین احساس رضایتمندی را در پی دارد.
 
این روانپزشک در پایان نقش ژنتیک را در شکل گیری شخصیت کودک مهم دانست و تصریح کرد: 55 درصد شخصیت کودک ژنتیکی و ذاتی، 35 درصد یادگیری و 10 درصد خطاهایی بوده که در ژنتیکی و یادگیری به وجود می‌آید.
 
انتهای پیام/

 




تاریخ: دو شنبه 23 شهريور 1394برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
کد خبر: ۲۴۶۰۶۴
۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶
ابوعزرائیل برای سومین بار در جنگ با داعش مجروح شد.

به گزارش ابنا، «ایوب فالح آل ربیع ـ Ayyub Faleh al-Rubaie» از معروف ترین مدافعان حرم در عراق، برای سومین بار مجروح شد.وی که در بین همرزمانش معروف به «ابوعزرائیل» است در جنگ با دژخیمان داعش آسیب دیده است.

تصویر زیر وی را نشان می دهد که در کنار مادرش دوران نقاهت را سپری می کند تا دوباره برای نبرد با دواعش خونخوار راهی جبهه ها گردد.
(تصویر) ابوعزرائیل مجروح شد
 
 



تاریخ: چهار شنبه 18 شهريور 1394برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

  کد خبر: 61322   تاريخ انتشار: 1394/06/16 - 11:21 ق.ظ
پايگاه اطلاع رسانی خبر فوری گزارش می دهد:فروزنده خاطر نشان کرد: اکثر هیئت دولت بالای ٦٥ سال سن دارند و نمی دانم فردی دراین سن چطور می تواند روزانه ١٤ساعت کارکند؟ این در حالی است که در دولت نهم و دهم گردش نخبگانی اتفاق افتاد.

وی در مورد سیاست های اقتصادی دولت اظهار داشت: مشکل ایران خودرو انحصارگرایی است و بعضی ها برای حل مشکل سراغ خود خودروسازی می‌روند.

معاون دولت سابق در مورد استفاده از ظرفیت داخلی کشور خاطرنشان کرد: وقتی می توانیم در مسائلی چون هسته ای، رویان و... پیشرفت کنیم، چرا نباید در حوزه خودروسازی به پیشرفت هایی برسیم؟

لطف الله فروزنده در مورد تعارض درسیاست های دولت گفت: آقای روحانی هفته ای یکبار به خانواده ایثارگران سر میزند که کار خوبی است ولی از آن طرف تمام قوانین به نفع ایثارگران را لغو می کند و کمیسیون وبژه برای لغو امتیازات تشکیل می دهد.

وی در مورد احتمال حضور احمدی نژاد در انتخابات مجلس تصریح کرد: احمدی‌نژاد برای مجلس نخواهد آمد ولی اگر برنامه ای داشته باشد برای ریاست جمهوری است.
 
تصاوير مرتبط :
  • فروزنده: احمدی نژاد اگر برنامه ای داشته باشد برای ریاست جمهوری است




تاریخ: سه شنبه 17 شهريور 1394برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

نقاب از چهره فرد فرصت طلب در فضای مجازی برداشته شد

 


فرمانده انتظامی شهرستان "ملایر" همدان از برداشته شدن نقاب از چهره ی فرد فرصت طلب در فضای مجازی توسط كارشناسان پلیس ملایر خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ" شعبان ترك نیا" با اعلام این خبر گفت :در پی شكوائیه ی واصله از فردی در خصوص دسترسی به اطلاعات شخصی اش از طریق شبكه ی پیام رسان تلگرام توسط فردی ناشناس ، موضوع در دستور كار انتظامی شهرستان قرار گرفت.
 
وی افزود:  با تلاش كارشناسان و متخصصان پلیس فتا ، مشخص شد كه فرد فرصت طلبی در پی برقراری ارتباط از طریق فضای مجازی ، کد فعال سازی نسخه دسکتاپ پروفایل تلگرام فرد شاكی را با ترفندهای خاص بدست آورده و اقدام به دریافت عکس ها و اطلاعات شخصی وی می نماید كه بلافاصله با هماهنگی مقام قضائی و بكارگیری شگردهای خاص پلیسی و انجام اقدامات فنی و تخصصی این فرد شناسائی و دستگیرشد .
 
این مقام مسئول در ادامه افزود: در این رابطه نامبرده پس از تحقیقات فنی و تخصصی توسط پلیس ملایر و  با توجه به شواهد و قرائن مستدل و موجود ،  به ناچار به جرم خود اعتراف کرد كه اقدامات قانونی در این رابطه تحت پیگیری قرار دارد .
 
سرهنگ ترك نیا در ادامه  علت وقوع این گونه اتفاقات را ،عدم آشنایی کامل کاربران با فضای مجازی و نرم افزار های پیام رسان ،عدم نظارت خانواده ها بر فرزندان خود در هنگام استفاده از فضای مجازی ، فاصله علمی والدین با فرزندان خود در فضای مجازی و عدم حفاظت کامل از اطلاعات شخصی توسط کاربران دانست.
 
فرمانده انتظامی شهرستان ملایر در خاتمه افزود: برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی توجه و رعایت توصیه هائی نظیر اعلام هرگونه تهدید یا مشکل در فضای مجازی توسط کاربران به مقام قضایی و كارشناسان پلیس فتا ، آموزش نحوه استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی توسط کاربران   ، ارتقاء دانش نرم افزاری والدین ، نظارت علمی و همراهی والدین بر نحوه استفاده فرزندان از اینترنت جدی و ضروری می باشد .
 
 اخبارحوادث  - باشگاه خبرنگاران






تاریخ: دو شنبه 9 شهريور 1394برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

نزاع دسته جمعی در اهر منجر به کشته شدن یک نفر شد

نزاع دسته جمعی در اهر منجر به کشته شدن یک نفر شد

فرمانده انتظامی شهرستان اهر گفت:‌ در پی وقوع یک فقره درگیری در یکی از روستاهای اطراف اهر در آذربایجان‌شرقی یک نفر به قتل رسید و چهار نفر مصدوم شدند.

به گزارش اهر نیوز به نقل از فارس، علی طاحونی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر یک مورد درگیری دسته جمعی منجر به جرح در روستای یایجلو از توابع شهرستان اهر، بلافاصله اکیپی از ماموران این فرماندهی به محل درگیری اعزام شدند.

وی تصریح کرد: با حضور ماموران در محل، مشاهده شد درگیری بر سر اختلاف ملکی بین دو طایفه در روستای «یایجلو» است که طرفین همدیگر را مورد ضرب و جرح قرار داده و با اسحله شکاری به همدیگر شلیک کردند تعداد 5 نفر بعلت اصابت ساچمه اسلحه شکاری زخمی که جهت مداوا به بیمارستان اهر منتقل می‌شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر در ادامه بیان داشت: یکی از مصدومین درگیری بر اثر شدت جراحات وارده بلافاصله به بیمارستان تبریز منتقل و با توجه به اینکه گلوله ساچمه اسلحه شکاری به ناحیه سر وی اصابت کرده بود فوت می‌کند.

وی در ادامه افزود: که با تلاش مامورین آگاهی متهم به قتل شناسایی و با هماهنگی مقام محترم قضایی دستگیر و در نهایت پس از تکمیل پرونده قاتل روانه زندان شد.

 ديگر زمان . اسلحه. چاقو.قمه.بيل و كلنگ نيست ؟




تاریخ: دو شنبه 2 شهريور 1394برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

  

 

اين روزها همه از ارسال پيامك ايرانسل و همراه اول سخن مي گويند .اين پيامك از كدام شركت ها براي منو شما ارسال مي شود ايا كسي ميداند{ايرانسل و همراه اول}؟متاسفانه هنوز كسي از اين ماجراي با خبر نشده.و متاسفانه اين شركت ها در مورد لغو اين طرحاشون نخواسته براي مشتركين خود توضيح بدهد ؟ دقت كنيد هر پيامك كه از ايرانسل يا همراه اول براي منو شما مي ايد 50 تومان از جيب ما كسر كرده . اگر روزي 4 پيامك از اين شركت ها براي هر مشتركين خود ارسال كند يعني روزي 200 تومان از مشتر كين خود .......... كرده. كساني از اين طرح ايرانسل و همراه اول رضايت ندارند حتما پيگير اين ماجرا باشند.و با مراجعه به دفاتر مخابراتي و يا به خود شركت ايرانسل و همراه اول در شهرستان ها پيگير اين مسئله باشند.و همچنين در مورد مزاحمين از سيم كارت ايرانسل كه هنوز هزاران سيم كارت بدون نام و نشان در كوچه و پس كوچه ها مزاحم خانواده هاي محترم و مشتركين همراه اول مي باشند . از شركت ايرانسل تقاضا داريم هر چه زودتر پيگير اين مسئله باشند . با تشكر. نويسنده و مدير وبلاگ تبريز نيوز 1نعمتي. اگر در اين مورد نظر و يا پيشنهاد و يا مطالب داريد حتما براي ما ارسال كنيد در اول تيتر به نمايش گذاشته خواهد شد . ...؟ مجازات هاي مزاحمت تلفني ؟ طبق ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی هر گاه کسی به وسیله تلفن یا دستگاه‌های مخابراتی دیگر برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند، بنا به رای مراجع قضایی علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات، مرتکب، به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد

يك  استاد دانشگاه در باره مزاحمت هاي تلفني مي گويد. علاوه بر اینكه با توجه به ماده واحده كه در اصلاح تبصره 2 ماده 14 قانون تاسیس شركت مخابرات ایران تصویب شد. در آنجا هم برای ایجاد مزاحمت تلفنی از طریق ارسال پیامك یا تلفن ضمانت اجراهایی پیش بینی شده است. كه عبارت است از قطع تلفن فرد مزاحم برای مدت‌های مختلف كه در صورت تكرار مزاحمت بار سوم قطع به طور دائم در نظر گرفته شده است. بنابراین از این جهت كمبود یا نقصانی در قوانین ما وجود ندارد. 

   مزاحمت هایی كه به مرگ ختم می‌شود

این استاد دانشگاه در رابطه با انواع مزاحمت‌های  تلفنی بیان كرد: از سوی دیگر ممكن است برخی از این مزاحمت‌های تلفنی عناوین مجرمانه خاص دیگری پیدا كند. از این قبیل كه از طریق پیامك یا تلفن به فرد توهین یا افترا زده شود یا از او اخاذی شود یا حتی در مواردی این مزاحمت‌های تلفنی موجب آسیب یا صدماتی حتی مرگ طرف شود. به این شكل ممكن است فرد مزاحم به فردی كه ممكن است ضعفی داشته باشد  مطالبی را بازگو كند كه باعث شود فرد حتی جان خود را از دست دهد كه طبیعتا عناوین مجرمانه دیگری مانند آنچه كه گفته شد حتی قتل هم می‌تواند موضوع اتهام واقع شود. بنابراین از لحاظ  قوانین مشكلی وجود ندارد.
 این حقوقدان خاطر نشان كرد: زمانی كه مزاحمت به قتل منجر می‌شود باید گفت شاید مرتكب به عملی نوعا كشنده از جمله استفاده از چاقو برای قتل دست نزده باشد اما  رفتاری یا گفتاری داشته باشد كه سبب مرگ شود.

   قصاص برای مزاحمت‌های تلفنی

میر محمد صادقی در رابطه با مزاحمتی كه به مرگ منجر شود توضیح داد: ممكن است فردی همان‌طور كه قانون مجازات اسلامی سال 92 تصریح كرده است با اعمالی مانند برانگیختن یك حیوانی به سمت فرد، یا نشان دادن سلاح به او بدون استفاده از آن، یا دادن اخبار ناگوار و از این قبیل، از طریق مزاحمت تلفنی باعث مرگ فردی كه در شرایط خاصی است شود. در رابطه با این موضوع هم قطعا نمی‌توان فرد مرتكب را معاف از این مسئله دانست. اما تشخیص اینكه این نوع قتل، عمد است یا غیر عمد بستگی به شرایط آن دارد.  این حقوقدان تصریح كرد: گاهی فردی به قصد قتل چنین كاری می‌كند  و اطلاع دارد كه  آن فرد بسیار ضعیف است. به طور مثال تازه از بیمارستان مرخص شده در پشت تلفن مسائلی می‌گوید و می‌داند با این مزاحمت‌ها ممكن است جان خود را از دست دهد با این وجود باعث مرگ او شود. در این حالت قتل عمد است كه قصاص برای آن در نظر گرفته شده است. اما گاهی هم فرد این احساس را نكرده و در نتیجه مزاحمت او، این موضوع پیش‌آمده است كه قتل غیر عمد خواهد بود و مجازات آن سبك تر است. گاهی فرد عمد نداشته  به اصطلاح حقوقی عمل كشنده بوده در اینجا اتهام قتل به فرد قابل ایراد است. بنابراین از اقدامات سبكی مانند قطع تلفن تا مجازات‌هایی مانند یك تا 6 ماه حبس برای مزاحمت تلفنی تا عناوین مجرمانه سنگین‌تری مانند توهین و افترا و حتی مواردی مانند قتل، به افرادی كه مزاحمت تلفنی چه از طریق گویش و چه از طریق پیامك می‌كنند قابل انتساب و  اجرا برای آنان است. اگر مزاحمت هاي تلفني جمع بندي نشود شاهد اتفاقات مثل . قتل؟ از هم پاشيده شدن خانواده ها؟ و چندين مورد ديگري كه  شاهد ان خواهيم شد و لازم نيست تك تك از انها نام ببرم پس بنابر اين از مسئولان شركت مخابرات تقاضا مي شود با هماهنگي مراجع قضائي پيگير اين مسائل باشند با تشكر  نعمتي مدير وبلاگ { متن هاي نوشته شده به رنگ قرمز از طرف مدير وبلاگ ميباشد؟ اگر در اين مورد انتقاد و يا پيشنهاد داريد حتمآ در قسمت نظرات براي ما ارسال كنيد ؟

 از مديران وبلاگ خواهش مي كنم اين متن را در در وبلاگ هاي خود به نمايش بگذارند

 

 




تاریخ: دو شنبه 19 مرداد 1394برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

اعضای بدن نوجوان محمودآبادی به 6 نفر زندگی دوباره بخشید

ساری - ایرنا - اهدای اعضای بدن سید مهدی موسوی نوجوان 12ساله محمودآبادی که به علت برق گرفتگی دچار مرگ مغزی شده بود؛ به 6 بیمار زندگی دوباره بخشید.

 

به گزارش ایرنا ، این نوجوان اوایل مرداد ماه درحالی که با همسالان خود درحال بازی بود با گرفتن پایه تابلو تبلیغاتی یک مغازه، دچار برق گرفتگی شد.
وی بلافاصله به بیمارستان امیرکلا بابل انتقال یافت و 12 روز در آنجا بستری بود که عدم تغییر علایم حیاتی سبب شد خانواده مهدی او را به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران انتقال دادند.
پس از بررسی پزشکان متخصص، مرگ مغزی این نوجوان تایید و با رضایت خانواده اش، اعضای بدن مهدی به بیماران نیازمند اهدا شد و 6 بیمار فرصتی برای زندگی مجدد پیدا کردند.
سید عباس موسوی پدر این نوجوان محمودآبادی گفت: بجز چشم و گوش مهدی، تمام اعضای اصلی بدن او به مرکز تحقیقات و بانک فرآورده های پیوندی ایران جهت پیوند به بیماران نیازمند اهدا شد.ک/1
6097 ** 1095
 

 

 
انتهای پیام /*
 



تاریخ: یک شنبه 18 مرداد 1394برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
معاون فرماندار ورزقان گفت:

عوامل انسانی دلیل آتش‌سوزی‌های در مراتع ورزقان

 
معاون فرماندار ورزقان گفت: علت آتش‌سوزی‌های چند روز اخیر در شهرستان بی‌احتیاطی عوامل انسانی بوده است.

به گزارش آناج، رحیم بلال زاده در گفتگو با آوای ورزقان در خصوص آخرین وضعیت آتش‌سوزی‌ها در مراتع شهرستان ورزقان اظهار داشت: ساعت ۲۳ شب گذشته نیروهای یگان حفاظت، محیط‌زیست، نیروهای امدادی، بسیج و مردم موفق شدند آتش را در هر سه‌نقطه مراتع روستاهای ونستان، آلچه قشلاق  و چيچكلو مهار كنند




تاریخ: پنج شنبه 15 مرداد 1394برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
بمب گذاری در تبریز شایعه است

بمب گذاری در تبریز شایعه است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: بمب گذاری در تبریز شایعه است.
 

به گزارش فرهنگ نیوز، سعید شبستری خیابانی در خصوص شایعات ایجاد شده مبنی بر بمب گذاری در بازار بزرگ تبریز اظهار داشت: این بسته ای که شهروندان تبریزی به آن مشکوک شده بودند و ماموران نیروی انتظامی را درجریان گذاشته بودند حاوی مواد سربی برای طلاکاری بوده است.

وی ادامه داد: ماموران نیروی انتظامی و نیروهای خنثی کننده بمب بلافاصله به محل اعزام می شوند و بعد از باز کردن این بسته متوجه محتوای بی خطر آن می شوند.

لازم به ذکر است عصر امروز بسته ای در بازار تبریز یافت شد که رهگذران نسبت به آن مشکوک شدند و بعد از انتشار عکس های این بسته در فضای مجازی، عده ای با عناوینی همچون بمب گذاری داعش در تبریز اقدام به شایعه پراکنی کردند.




تاریخ: شنبه 10 مرداد 1394برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
سرویس: استانها ، تاریخ: ۲۹/تیر/۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰ ، شناسه خبر: ۸۰۴۴۴۲

هیربد معصومی
معاون استاندار البرز در گفت‌وگو با تسنیم خبر داد

آخرین جزئیات از خسارات سیل در البرز؛ ۱۵ کشته و زخمی و آسیب به ۴۰ خودرو

خبرگزاری تسنیم: معاون عمرانی استانداری البرز از تشکیل جلسه اضطراری ستاد بحران خبر داد و گفت:‌ در این حادثه ۵ نفر فوت، ۱۰ نفر مصدوم و ۴۰ خودرو دچار آسیب شدند.

هیربد معصومی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با اشاره به اینکه حادثه سیل شب گذشته در منطقه سیجان واقع در محور کرج ــ چالوس به وقوع پیوست، اظهار داشت: به‌سبب تاریکی هوا و قطعی برق در آن منطقه امکان تخمین خسارات وجود نداشت.

وی با بیان اینکه واحدهای امداد و نجات در اسرع وقت به محل حادثه اعزام شدند، افزود: ساعت یک بامداد امروز جلسه اضطراری شورای هماهنگی مدیریت بحران استان البرز بر اساس دستور استاندار البرز تشکیل شد.

معاون استاندار البرز با اشاره به اینکه اعضای ستاد شبانه به محل جلسه آمدند، خاطرنشان کرد: عوامل امدادی به‌سرعت به محل حادثه اعزام شدند و اقدامات اولیه امدادی به‌خوبی لحاظ شد.

وی با اشاره به اینکه روستای سیجان بیشترین آسیب را بر اثر وقوع سیل متحمل شده است، تصریح کرد: متأسفانه در این حادثه 5 نفر فوت و 10 نفر نیز مصدوم شدند.

معصومی با بیان اینکه مصدومان به بیمارستان شهید مدنی و باهنر منتقل شدند، گفت: 40 خودرو در این حادثه دچار آسیب شدند که تا ساعاتی بعد خسارات نهایی این حادثه اعلام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه به‌سبب تاریکی هوا و قطعی برق تا کنون مشخص نشده در خودروهای آسیبی افرادی وجود داشته‌اند یا نه، اظهار داشت: آمار نهایی از میزان تلفات و خسارات وارده ‌امروز مشخص و اعلام می‌شود.




تاریخ: دو شنبه 29 تير 1394برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
کد خبر: ۲۲۵۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
با وجود کاهش اخیر نرخ سود بانکی در حالی انتقاد نسبت به بالابودن این نرخ‌ها همچنان مطرح است که نه در بین مدیران اقتصادی و بانکی و نه کارشناسان هیچ تفاهمی در رابطه با کاهش یکباره نرخ سود در شرایطی که الزامات آن فراهم نیست وجود ندارد.
 
 
 
ایسنا: با وجود کاهش اخیر نرخ سود بانکی در حالی انتقاد نسبت به بالابودن این نرخ‌ها همچنان مطرح است که نه در بین مدیران اقتصادی و بانکی و نه کارشناسان هیچ تفاهمی در رابطه با کاهش یکباره نرخ سود در شرایطی که الزامات آن فراهم نیست وجود ندارد.

 نمایندگان مجلس که در یکی دو سال گذشته بارها وزیر اقتصاد را برای پاسخگویی نسبت به بالا بودن نرخ سود بانکی فرا خوانده اند اخیرا نیز با تذکر به وی سودهای بانکی را بلای جان مردم دانستند.

قاسم احمدی لاشکی در صحن علنی مجلس با بیان اینکه در دنیا وام برای گره‌گشایی است، اما به دامی برای بلعیدن زندگی مردم تبدیل شده، گفت که سود بانکی بلای جان مردم شده و غالب بازاریان را گرفتار کرده است.

وی که خطاب به طیب‌نیا گفته بود، وزیر اقتصاد نباید بگوید من در این زمینه مسئولیتی ندارم و توپ را به زمین دیگران بیندازد یادآور شد که وزیر اقتصاد عضو شورای پول و اعتبار بوده و اعضای هیات مدیره بانک‌های دولتی را خود تعیین می‌کند،بنابراین باید از وی سوال کرد که به چه دلیل به فعالیت بانک‌های خصوصی نظارت موثر نمی‌شود؟ که نتیجه آن این است که بانک‌های دولتی توان رقابت را از دست داده‌اند.

انتقادات نمایندگان مجلس نسبت به بالا بودن نرخ سود بانکی گرچه به حق بوده و بالا بودن این نرخ‌ها موجب شده تا تسهیلات دریافتی برای بسیاری از متقاضیان که اغلب واحدها و بنگاههای تولیدی هستند به صرفه نباشد و از دریافت آن خودداری کنند، ولی در سویی دیگر نباید شرایط بانکها و اوضاع اقتصادی را نادیده گرفت.

در حالی با وجود کاهش اخیر نرخ سود بانکی تا 24 درصد، پیش تر وزیر اقتصاد درخواست برای کاهش دوباره نرخ سود را خواسته‌ای ضروری و مهم دانسته و تفاهم کامل در مورد ساماندهی و متناسب سازی نرخ سود بانکی را اعلام کرده بود که این موضوع را بدون شرط نگذاشت.

طیب نیا که مانند مقامات بانک مرکزی بر ساماندهی تدریجی نرخ سود بانکی تاکید دارد، معتقد است که کاهش یک باره و غیر منطقی نرخ سود موجب حرکت نقدینگی به سمت بازار طلا و ارز شده و زمینه برای گسترش فساد را تقویت می‌کند.

از سویی دیگر باید توجه داشت که با وجود کاهش تدریجی نرخ سود بانکی هم تمایل چندانی در بین بانکها برای کاهش نرخ های قبلی وجود نداشته و با ترفندهای مختلف از پرداخت تسهیلات با سود 24 درصد خودداری می کنند در عین حال که برای پیش گیری از خروج سپرده‌های موجود نیز به هر طریقی مصوبه شورای پول و اعتبار را دور زده تا منابع بیشتری جذب کنند.

این در حالی است که کارشناسان نیز با وجود اینکه بالا بودن نرخ سود بانکی را آسیبی برای اقتصاد کشور می دانند، اما بر این باورند که درخواست برای کاهش یکباره نرخ سود با اوضاع موجود منطقی نیست و باید پیش از هر موضوعی درصدد رفع موانع آن بر آمد و سپس نسبت به ضربه دیدن مردم نسبت به بالا بودن نرخ سود شعار داد.

برای کاهش سود بانکی شعار کافی نیست عمل کنیم

در این رابطه احمد حاتمی یزد – کارشناس امور بانکی – معتقد است که شرایط موجود اقتصادی و وضعیت حاکم بر بانک‌ها، همچنین بازار غیرمتشکل پولی فضایی را ایجاد نمی‌کند که حتی در صورت تمامی انتقادات نسبت به بالا‌بودن سود بانکی بتوان آن را به آنچه که باید باشد کاهش داد.

وی دو دلیل عمده را موجب عدم تناسب نرخ سود بانکی عنوان کرد و با اشاره به نرخ تورم به عنوان موضوع اولیه ایسنا گفت: گرچه نرخ تورم در یکی دو سال گذشته به طور قابل توجهی کاهش یافته و کنترل شده است، اما همچنان نرخ 15 تا 16 درصدی هم بالا محسوب می‌شود؛ بنابراین نرخ سود سپرده و تسهیلات نمی‌تواند با این نرخ تورم برابری کرده و یا کمتر از آن قرار گیرد. از این‌ رو تا هنگامی که نرخ تورم بیشتر کاهش نیافته نباید توقع کاهش نرخ سود بانکی را نیز داشت.

این کارشناس امور بانکی با تاکید بر وابستگی نرخ بهره بانکی به نرخ تورم یادآور شد: تا زمانی که درک درستی از منطق اقتصادی در رابطه با این موضوع وجود نداشته باشد، انتقاد درباره بالا‌بودن نرخ سود بانکی هرچند که به نفع اقتصاد نیست منطقی نخواهد بود.

حاتمی یزد به عدم تناسب عرضه و تقاضا به عنوان عامل دیگر در بالا‌بودن نرخ سود بانکی اشاره کرد و گفت: کاهش نرخ سود زمانی اتفاق می‌افتد که در کنار کنترل تورم، عرضه پول از تقاضای آن کمتر نباشد این درحالی است که با وجود این‌که حجم نقدینگی در دولت گذشته هشت برابر و تاکنون 10 برابر افزایش یافته، هنوز به طور هدفمند در اقتصاد توزیع نشده و پاسخگوی نیاز متقاضیان تسهیلات نبوده است و از این‌رو عرضه و تقاضای پول با یکدیگر همتراز نیست.

وی توضیح داد: در سال‌های گذشته عده زیادی از جمله دولت بنگاه‌های اقتصادی کوچک و بزرگ و افراد خاص حجم زیادی از منابع بانک‌ها را در قالب تسهیلات دریافت کرده و آن را برنگرداندند که این موضوع خود موجب کاهش عرضه نقدینگی در بانک‌ها شده و آنها ناچارند تا برای جبران کمبود منابع سپرده‌های مردم را در رقابت با یکدیگر با سود بالاتری جذب کنند که این مساله خود موجب افزایش بهای تمام شده پول آنها شد و در نهایت به گرانترشدن تسهیلات بانکی و همچنین بالا‌بردن نرخ سود آن منجر شده است.

مدیرعامل سابق بانک صادرات با بیان این‌که بهتر است منتقدان به بالا‌بودن نرخ سود بانکی برای آن چاره‌ای اندیشیده و موانع کاهش این نرخ‌ها را برطرف کنند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که باید مطالبات معوق بانکی با اتخاذ تدابیر کارشناسی به سیستم بانکی بازگشته و از سویی دیگر دولت نیز فکری برای برگرداندن بدهی 100 هزار میلیاردی خود به شبکه بانکی داشته باشد، از سویی دیگر در صورت کاهش بیشتر تورم می‌توان گفت شرایط برای کاهش نرخ سود بانکی فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر واقعا دلمان برای مردم می‌سوزد که چرا باید تسهیلات بانکی را با نرخ‌های سود بالا دریافت کنند و در توجیه آن تمام انتقادات را به سوی بانک‌ها ببریم، بهتر است برای پیشگیری از فعالیت موسسات اعتباری که با سو‌استفاده از نام ائمه و مقدسات بیش از 20 درصد نقدینگی کشور را در خود جای داده و سودهای بالای 30 درصد برای تسهیلات دریافت می‌کنند چاره‌ای بیندیشیم نه این‌که آنها را به حال خود رها کرده و تنها بانک‌ها مورد هجمه قرار گیرند.

با توجه به کاهش بیش از 25 درصدی نرخ تورم در دو سال گذشته ، شورای پول و اعتبار با توجه به توافق بانکها و بانک مرکزی دو بار نرخ سود را کاهش داد. بر این اساس یک بار در اردیبهشت 1393 نرخ سود سپرده از نرخ های بالایی که به 30 درصد هم می رسید به 22 درصد کاهش یافت و نرخ های روزشمار 10 درصد تعیین شد، این در حالی است که در اردیبهشت ماه امسال نیز در مصوبه ای دیگر نرخ سود سپرده 22 درصد سالانه به 20 درصد کاهش یافت.

شورای پول و اعتبار همچنین به منظور رونق تولید و جذب آسان تر منابع در این بخش نرخ سود تسهیلات را از 28 درصد به 24 درصد کاهش داد و قرار بر این شد تا با بررسی های انجام شده در دوره‌های سه ماهه از عملکرد بانکها در صورت فراهم شدن شرایط ، نرخ های سود مجدد مورد بازنگری قرار گیرد.
 



تاریخ: یک شنبه 28 تير 1394برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

گزارش عملیات امداد ونجات در ۲۴ ساعت گذشته؛

ایلنا: سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اعلام انجام ۲۱۰ مورد عملیات و خدمات در ۲۴ ساعت گذشته، اظهارداشت: یک هزار و ۵۰۰ تن در حوادث آسیب دیدند و ۱۶۰ تن نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

به گزارش ایلنا، حسین درویشی با اشاره به انجام ۲۱۰ مورد عملیات و خدمات از سوی امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در سراسر کشوربرای امدادرسانی به هموطنان، افزود: از این تعداد ۱۳۷ مورد عملیات و ۷۳ مورد خدمات بوده است.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته  یک هزار و ۵۰۰ تن حادثه دیده‌اند، تصریح کرد: از این تعداد ۷۲۰ نفر امدادرسانی شدند و ۱۹۰ نفر نیز به کمک امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر نجات یافتند.

سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر یادآور شد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۱۰ تن از مصدومان به کمک امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر به صورت سرپایی مداوا شدند و ۱۶۰ تن نیز برای ادامه روند درمان به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

دوریشی به انجام ۱۴ عملیات رهاسازی طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: ۱۴۰ تن از هموطنان نیز از سوی جمعیت هلال احمر اسکان  داده شدند




تاریخ: یک شنبه 28 تير 1394برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

عید فطر 94 چه روزی است؟

عید فطر 94 چه روزی است؟

روز عید فطر 94

زمان واقعی عید فطر 1394

عید فطر 94 دقیقا چه روزی است؟

حجت‌الاسلام شیرمردی رئیس ستاد نماز جمعه تهران در نشست خبری ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر، اظهار کرد: مطابق تقویم عید سعید فطر روز شنبه آینده است، اما به محض اعلام عید از سوی ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری، ما آمادگی داریم که نماز عید سعید فطر را در روز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار کنیم.
رئیس ستاد نماز جمعه تهران گفت: به محض اعلام عید از سوی ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری، ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر تهران آمادگی برگزاری نماز را در مصلای تهران دارد.

حجت‌الاسلام شیرمردی رئیس ستاد نماز جمعه تهران در نشست خبری ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر، اظهار کرد: مطابق تقویم عید سعید فطر روز شنبه آینده است، اما به محض اعلام عید از سوی ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری، ما آمادگی داریم که نماز عید سعید فطر را در روز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار کنیم.

وی افزود: نماز عید سعید فطر امسال به امامت رهبر معظم انقلاب در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام شیرمردی با بیان اینکه ۱۵ کمیته توسط ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر تشکیل شده است، گفت: طبق تمهیدات کمیته حمل و نقل این ستاد از ساعت چهار صبح روز عید، متروی تهران آماده انتقال نمازگزاران به مصلای تهران است.

رئیس ستاد نماز جمعه تهران تاکید کرد: ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس و ۵۵۰ دستگاه خودروی ون در روز برگزاری نماز عید سعید فطر آماده انتقال نمازگزاران به مصلی هستند.

وی تاکید کرد: در روز اقامه نماز، ناوگان متروی تهران و اتوبوسرانی از اذان صبح تا اذان ظهر به صورت رایگان مردم تهران را به سمت مصلی و از مصلی به نقاط مختلف شهر منتقل می‌کنند.

حجت‌الاسلام شیرمردی با بیان اینکه به تعداد کافی پارکینگ برای نمازگزاران در نظر گرفته شده است، گفت: یک پارکینگ ۷-۶هزار نفری در شمال مصلای امام خمینی (ره) و همچنین پارکینگ عباس‌آباد در جنوب مصلی که ۵-۴هزار ظرفیت پارک ماشین دارد، در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد نماز جمعه تهران افزود: پارکینگ‌های بیهقی، بنیاد مستضعفان، استانداری، سازمان راه‌آهن و همچنین وزارت راه، ظرفیت ۵-۴ هزار ماشین را دارند که برای روز اقامه نماز در نظر گرفته شده‌اند.

وی با بیان اینکه بیش از هزاران نفر از عوامل پلیس راهور، کار امنیت و سازماندهی مردم و خیابان‌های اطراف مصلای تهران را بر عهده دارند، گفت: یکی از مشکلات سال گذشته، عدم آشنایی مردم با درهای خروجی و ورودی مصلی بود که امسال این موضوع از طریق توزیع نقشه مصلی و خیابان‌های اطراف و همچنین اطلاع‌رسانی مناسب، مرتفع شده است.

رئیس ستاد نماز جمعه تهران تاکید کرد: در صبح روز عید فطر، ایستگاه‌های صلواتی پیش‌بینی شده است و همچنین در اتوبوس‌ها از مردم پذیرایی صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام شیرمردی با بیان اینکه یکی از کمیته‌های ستاد برگزاری نماز عید فطر، کمیته امداد و نجات و کمیته بهداشت است، گفت: تمامی نمازگزاران در روز عید بیمه هستند و اگر مشکلی برای آنها پیش بیاید، توسط اورژانس به صورت رایگان درمان خواهند شد.

وی افزود: بیش از سه هزار نفر در کمیته انتظامات و اجراییات، کار راهنمایی مردم را بر عهده دارند که ما از مردم خواهش می‌کنیم به تذکرات عوامل این کمیته و همچنین پلیس راهور توجه داشته باشند.

رئیس ستاد نماز جمعه تهران با بیان اینکه در تمامی میادین شهر، دستگاه‌های اتوبوس برای انتقال نمازگزاران به مصلای تهران و همچنین بالعکس در نظر گرفته شده است، گفت: من از مردم شریف تهران تقاضا دارم که حتی‌الامکان از حمل و نقل عمومی استفاده کنند که در این زمینه فاصله حرکت قطار متروی تهران هر سه دقیقه یک بار در ایستگاه‌ها به سمت مصلای تهران آماده خدمات‌رسانی هستند.

حجت‌الاسلام شیرمردی گفت: برنامه‌ نماز عید سعید فطر تهران در مصلای امام خمینی (ره) راس ساعت هفت صبح با تلاوت قرآن، مدیحه‌سرایی و تواشیح آغاز می‌شود و امیدواریم که بتوانیم راس ساعت هشت صبح، نماز عید را به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: کلیه درهای مصلای تهران از اذان صبح روز عید باز خواهد بود.

 

عيد سعيد فطر را به تمام شعيان جهان بخصوص به همه هموطنان عزيز تبريگ مي گويم {مدير وبلاگ نعمتي}




تاریخ: جمعه 26 تير 1394برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
» سرویس: رسانه هاي ديگر - رسانه ديگر

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره مشاجره لفظی خود با وزیر امور خارجه کشورمان در شب‌های پایانی مذاکرات وین توضیحاتی داد.

 

به گزارش ایسنا به نقل از پارسینه، موگرینی در گفت‌وگو با «بی.بی.سی ورلد» درباره مشاجره‌اش با ظریف گفت: این یکی از نکاتی بود که نمی دانم چطور به بیرون درز کرد. من قبلا هم توضیحاتی در این باره داده‌ام. در این مذاکرات همه دنبال حفظ منافع کشورهای خود بودند. شاید فرهنگ ما ایتالیایی‌ها با ایرانی‌ها نزدیک باشد اما آنجا نژادهای مختلف با فرهنگ‌های مختلف داشتیم.

 

موگرینی ادامه داد: ما بارها در این مذاکرات صدایمان را بالا بردیم اما این به خاطر جدی بودن فضای مذاکرات بود و اینکه همه می‌خواستیم کار خیلی جدی به سرانجام برسد؛ با این همه، ما با هم بر اساس احترام متقابل سخن می‌گفتیم و در فضایی جدی بحث‌ها را پیش بردیم.

 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: همه طرف‌های مذاکره جدی بودند اما طرف ایرانی از همه سخت‌کوش‌تر بود. آنها مدام کار می‌کردند و این قابل ستایش بود و از آنها برای این تلاش تشکر می‌کنم و تقدیر این تفاهم، یک توافق برد - برد برای دو طرف است و بازنده ندارد.

 

انتهای پیام




تاریخ: چهار شنبه 24 تير 1394برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

بعیدی نژاد: مذاکرات با موفقیت به پایان رسید

وین - ایرنا- حمید بعیدی نژاد رییس تیم کارشناسی مذاکره کننده ایران در صفحه اینستاگرام خود از پایان موفقیت امیز مذاکرات هسته ا ی خبر داد.

 

بعید ی نژاد نوشت: به لطف الهی مذاکرات هسته ای با موفقیت پایان یافت و هیات های شرکت کننده برای اعلام رسمی تفاهم اماده عزیمت به محل برگزاری مصاحبه رسمی وزرای خارجه هستند.

وی افزود: انشالله اثار این تفاهم برای ملت ایران مبارک و پایدار باشد.

1553
 

 

 
انتهای پیام /*
 



تاریخ: سه شنبه 23 تير 1394برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
مذاکرات هسته ای
مذاکرات هسته ای
خبرها حاکی از تمدید مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 تا روز دوشنبه (22 تیرماه) حکایت دارد و این درحالی است که قرار بود مذاکرات تا روز جمعه پایان یابد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، آمریکا تمدید برنامه جامع اقدام مشترک تا روز دوشنبه (22 تیرماه 13 جولای) را تایید کرد. وزارت خارجه آمریکا در عین حال خاطرنشان کرد که جان کری تا 22 تیرماه در وین باقی خواهد ماند.

در این صورت تعلیق تحریم‌های آمریکا که در توافق 2013 ژنو میان ایران و کشورهای 1+5 آمده است تا روز دوشنبه (22 تیرماه) تمدید خواهد شد.

اتحادیه اروپا نیز با انتشار بیانیه ای لغو تحریم‌ها علیه ایران را تا روز دوشنبه تمدید کرد.

در بیانیه این اتحادیه آمده است: برای دادن زمان بیش‌تر به مذاکرات و دستیابی به یک راه‌حل طولانی‌مدت در مورد برنامه هسته‌ای ایران اتحادیه اروپا لغو تحریم‌های این اتحادیه علیه ایران را تا 13 ژوییه (روز دوشنبه) تمدید می کند.

ایران و کشورهای 1+5 در حال انجام مذاکرات برای دستیابی به یک توافق جامع هسته‌ای در وین اتریش هستند که به دلیل باقی ماندن برخی اختلافات برای سومین‌بار ضرب الاجل آن تا روز دوشنبه 13 ژوییه تمدید شد.




تاریخ: شنبه 20 تير 1394برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
کد خبر: 34347
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ۱۳:۳۲:۰۶ 2015/07/05 13:32:06

 

خبرگزاری ایسنا: تعداد شاکی‌های پرونده «گرگ‌های خاکستری» به 14 نفر رسید. با مراجعه 12 زن و دختر دیگر، تحقیقات برای شناسایی قربانیان این پرونده در اداره آگاهی درحالی ادامه دارد که سه قربانی صبح روز شنبه در دادسرای جنایی تهران پرده از روز سیاهی برداشتند که طعمه مردان شیشه‌ای شده بودند.

و بچه‌محل با یک پراید شیشه دودی در خیابان‌های خاص پایتخت پرسه می‌زدند تا نقشه هولناکشان را به اجرا بگذارند. مردان تبهکار، دختران و زنان را به بهانه مسافرکشی سوار خودروشان می‌کردند و در یک فرصت مناسب دست به آزار و اذیت طعمه‌هایشان می‌زدند.

این پرونده هولناک از ششم فروردین‌ماه و با شکایت دختر 22 ساله که در میدان هفتم تیر طعمه آنها شده بود روی میز کارآگاهان قرار گرفت، اما خیلی زود ابعاد گسترده‌تری پیدا کرد. 12 فروردین‌ماه نیز یک قربانی دیگر پرده از این سناریوی سیاه برداشت. تحقیقات پلیسی ادامه داشت تا این‌که ماموران پلیس خود را در مقابل پرونده‌ای سریالی دیدند. تحقیقات نشان می‌داد متهمان بدون ترس و با برنامه‌ریزی طعمه‌هایشان، را شکار می‌کنند، تا این‌که با چهره‌نگاری، یکی از متهمان که در زمینه موادمخدر سابقه زیادی داشت، دو پسر شیشه‌ای شناسایی شدند. همین موضوع کافی بود تا پس از چند عملیات گسترده تیم پلیسی راز جنایت‌های متهمان که با خودروی پراید خاکستری رنگ زنان و دختران را به قصد آزار و اذیت می‌ربودند، برملا شود.

این دو متهم که خیلی زود و در همان نخستین جلسه بازجویی به شکار هشت طعمه و آزار و اذیت آنها در داخل خودروشان اعتراف کردند، حالا در برابر پرونده سنگین‌تری قرار گرفتند. 9 شاکی در اداره آگاهی به طرح شکایت پرداختند و 3 شاکی دیگر در دادسرای جنایی شناسایی شدند. تعداد شاکی‌های پرونده این دو مسافربرنما در حالی به 14 نفر رسید که با توجه به گستردگی زوایای این پرونده، افزایش تعداد شاکی‌ها پیش‌بینی می‌شود.

دختران قربانی در دادسرای جنایی

شیشه‌های دودی‌رنگ پرایدی که سرنشینانش راز هولناکی را در آن پنهان کرده بودند. تمام خشم‌شان را در گلو پنهان کرده‌اند، هنوز دستانشان، صدایشان می‌لرزد از یادآوری آن روز سیاه. می‌ترسند از شیشه‌های دودی، از همه پرایدهای خاکستری.

سه دختر که زخم‌های عمیق و تحقیرآمیزشان آنها را فرسنگ‌ها از هم‌نسلان‌شان جدا کرد تا هیچ‌وقت نتوانند مثل سابق به روزهای گذشته بازگردند. سه دختر 27، 32 و 34 ساله با سرگذشت‌ها و دنیاهایی متفاوت، عجیب با هم همدردند. همدردی‌شان بار سنگین روایت ماجرا را سبک‌تر می‌کند با این حال می‌گویند دردشان شاید کمرنگ شود اما هرگز از بین نخواهد رفت.

نمی‌خواهند نامشان فاش شود؛ حق هم دارند. «بعد از این حادثه نامزدم مرا ترک کرد حالا اگر فامیل و دوستانم هم نامم را در لیست قربانیان ببینند لابد رفتارشان با من برمی‌گردد»؛ اینها را دختری می‌گوید که یکم تیرماه قربانی «گرگ‌های خاکستری» شد و بعد از آن هر روز زخم‌های بی‌مرهمش را در کنار سرزنش‌های نامزدش تاب آورد و دست آخر هم نامزدی‌اش به‌هم خورد تا با بار سنگین غم‌هایش تنها بماند.

تصویر سه قربانی تازه شناسایی شده این پرونده، تصویر عجیبی است. سه دختر قوی دور از مختصات زنانه‌شان، درباره پرونده‌شان مصمم و قوی صحبت می‌کنند. از آنها درخواست گفت‌وگو می‌کنم. می‌خواهم بدانم، این‌که چه کردند و بعد از این چه خواهند کرد؟! می‌گویند، شمرده و تلخ از آنچه بر سرشان آمد تا روزهای بعد و آینده نامعلوم‌شان. در لابه‌لای مرور خاطرات صحنه‌هایی هست که تک‌تک‌شان دیدند. لحظاتی که آرزوی مرگ کردند و بعد از آن روزی‌ هزار بار مردند و زنده شدند.

نامزدم ترکم کرد

دختر 27 ساله آن روز بعدازظهر از محل کارش بیرون آمده بود. می‌خواست از سردار جنگل به خانه‌شان در شهران برود که یک پراید خاکستری رنگ با شیشه‌های دودی در مقابلش متوقف شد، ادامه ماجرا را از زبان این قربانی 27 ساله بخوانید:

چرا سوار این خودرو شخصی شدی؟

مشغول صحبت کردن با موبایلم بودم، زیاد حواسم به اطراف نبود. می‌خواستم زودتر به خانه‌مان برسم به همین خاطر وقتی یک پراید خاکستری رنگ مقابلم توقف کرد مسیرم را گفتم. فکر کردم مسافرکش شخصی است. تمام شیشه‌های خودرو به غیر از شیشه جلو دودی بود و من پسری را که در کنار راننده نشسته بود ندیدم اما راننده ظاهر آراسته‌ای داشت. به همین خاطر شک نکردم و سوار شدم.

وقتی سوار شدی چه اتفاقی افتاد؟

من همچنان درحال صحبت کردن با موبایلم بودم که شارژ تلفنم تمام شد. وقتی این موضوع را فهمیدند راننده به همدستش گفت «فرهاد برو عقب» در یک لحظه اتفاق افتاد. من را کف خودرو انداخت و شروع به ضرب‌وشتم کرد و بعد به من تجاوز کرد. موهایم را می‌کشید، به‌طوری که بعد از 13 روز هنوز نتوانسته‌ام موهایم را شانه بزنم. سرم درد می‌گیرد و یاد آن لحظه می‌افتم.

کجا پیاده‌ات کردند؟

بعد از دو ساعت من را در جاده ساوه رها کردند. از خودروهای عبوری جاده درخواست کمک کردم و چون دیگر از خودروهای شخصی می‌ترسیدم و به هیچ‌کس اعتماد نداشتم، جلوی سرویس شرکت‌ها را گرفتم و آنها من را به پلیس‌راه تهران ساوه رساندند.

شکایت کردی؟

همان شب با گریه رفتم خانه‌مان و موضوع را با پدر و مادرم در میان گذاشتم و فردای آن روز برای طرح شکایت به اداره آگاهی رفتیم.

با این خاطرات تلخ چگونه زندگی می‌کنی؟

از همه ماشین‌ها می‌ترسم، حتی از سوار شدن به خودروی پدرم. هنوز باور ندارم که قربانی شده‌ام. نامزدم همیشه تأکید داشت که سوار خودروهای آرم‌دار شوم و من هم حرفش را قبول داشتم. هرگز تصور نمی‌کردم همین یک‌بار اشتباه تاوان سنگینی داشته باشد.

پس نامزد داری؛ او چه گفت بعد از این ماجرا؟

ترکم کرد. دعوایمان شد و هر بار به خاطر اشتباهم مرا سرزنش می‌کرد. گفت نمی‌تواند با این موضوع کنار بیاید و بهتر است جدا شویم.

خودت چه فکری می‌کنی؟

احساس می‌کنم این سرنوشت اگرچه تلخ بود اما من را یک قدم به خدا نزدیک‌تر کرد. خوشحالم که مثل خیلی از دخترانی که قربانی تجاوز می‌شوند سکوت نکرده‌ام. با قدرت پای شکایتم ایستاده‌ام حتی به قیمت از دست دادن خیلی از چیزهای خوب گذشته.

وحشت در زندگی‌ام رخنه کرده

32 ساله است؛ قربانی دیگر دو متهم پرونده. از آن روز سیاه، روزهایش را می‌شمارد تا قبل از خبر دستگیری همه پرایدهای خاکستری را رصد می‌کرد تا شاید ردی از دو پسر متجاوز پیدا کند. بارها به اتوبان آزادگان رفت؛ همان جایی که بعد از تجاوز رهایش کرده بودند. با این‌که می‌گوید "ما دیگر آدم‌های عادی نمی‌شویم"، اما امیدوار است. خیالش راحت‌تر شده، حالا دیگر ورق برگشته است؛ دو پسر شیشه‌ای که یک روز بزرگترین کابوس زندگی‌اش را رقم زدند حالا در چنگال قانونند.

از روزی که قربانی شدی بگو...

قبل از میدان پونک سوار شدم. هنوز پنج ثانیه از سوار شدنم نگذشته بود که ناگهان سرنشین کنار راننده خودش را به عقب خودرو انداخت. شروع به ضرب و شتم کرد و من با دستم به شیشه پنجره مشت می‌کوبیدم. به دوستش می‌گفت چکش را بده چکش را بده تا بزنمش. یک لحظه سرم را بالا بردم. اطراف خیابان ماموران راهنمایی رانندگی ایستاده بودند اما شیشه‌های خودرو آن‌قدر دودی و تیره رنگ بود که من را نمی‌دیدند. بعد به سمت اتوبان رفتیم و فرهاد در داخل خودرو من را مورد آزار و اذیت قرار داد.

کجا پیاده‌ات کردند؟

یک منطقه‌ای بود به اسم «صفا» در اتوبان آزادگان نزدیک پل ساوه.

چه‌کار کردی؟

با دوستم تماس گرفتم و همان شب از پزشکی‌قانونی نامه گرفتم و برای شکایت به پلیس آگاهی رفتم.

بعد از این حادثه روزهایت را چگونه می‌گذرانی؟

از لحاظ روحی زیاد لطمه دیدم. پیش مشاور رفتم.

خانواده‌ات می‌دانند؟

نه به کسی نگفتم. خجالت می‌کشیدم اما از طرفی نگرانم یک‌بار دیگر در یک خیابان دیگر دختران و زنان دیگری قربانی این‌گونه جنایت‌های مشابه شوند به همین خاطر هر جایی که می‌روم این ماجرا را از زبان یکی از دوستانم تعریف می‌کنم تا دختران جوان بیشتر مراقب خودشان باشند.

قربانی دیگر زنی 34 ساله و مادر دو دختر 15 و 12 ساله است. می‌گوید خدا را شکر که دخترانم به جای من قربانی این جنایتکاران نشدند. او هم مثل همه قربانیان در مسیر سوار شدن به تاکسی قربانی شد و حالا به‌عنوان یک مادر قوی، مصمم است تا با پیگیری شکایتش از همه زنان و دخترانی که از ترس آبرویشان سکوت کرده‌اند، حمایت کند.

پرونده سیاه این متهمان هر روز ابعاد تازه‌تری پیدا می‌کند. شاکیانشان درحال افزایش هستند و هنوز خبری از سرنوشت قربانیانی که احتمال دارد در گوشه و کنار شهر سکوت کرده باشند، وجود ندارد.

 

نويسنده به رنگ قرمز مدير وبلاگ نعمتي . جناب فرمانده كل نيروي انتظامي كشور عزيزمان ايران. اگر شما دستور صادر مي كرديد كه از اين ماشين هاي شيشه دودي تو خيابان ها پرسه نزنند شايد اين اتفاق نمي افتاد ؟ البته اين نظر شخصي بنده است؟.........




تاریخ: یک شنبه 14 تير 1394برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
 
رویترز: سرعت و زمانبندی رفع تحریم‌ها و مکانیسم‌ نظارت از اختلافات اصلی در مذاکرات هسته‌ای است

یک خبرگزاری مطرح غربی در گزارشی نوشت که سرعت و زمانبندی رفع تحریم‌ها و ماهیت مکانیسم‌های نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران، از اختلافات اصلی در گفت‌وگوها است.

خبرگزاری فارس: رویترز: سرعت و زمانبندی رفع تحریم‌ها و مکانیسم‌ نظارت از اختلافات اصلی در مذاکرات هسته‌ای است
  •  
     

 

 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که رایزنیهای هسته‌ای ایران و 5+1 ادامه دارد، یک رسانه‌ انگلیسی از باقی بودن اختلافات بر سر رفع تحریم‌ها و بازرسی‌ها از برنامه هسته‌ای تهران خبر داد.

 در حالی که وزرای خارجه ایران، آمریکا و فرانسه برای رایزنیهای هسته‌ای به وین رفته‌اند و قرار است همتای آلمانی آنها و فدریکا موگرینی هم امروز یکشنبه به اتریش بروند، رسانه‌های غربی از باقی بودن اختلافات برای حصول توافق نهایی خبر دادند.

رویترز امروز در گزارشی با عنوان «به فاصله دو روز تا ضرب‌‍الاجل هسته‌ای، آمریکا و ایران کار سختی را پیش روی خود می‌بینند»، نوشت: «تفاوتهای اصلی سرعت و زمانبندی رفع تحریمهای ایران در ازای اقدامات آن برای محدود کردن برنامه‌ هسته‌ای خود و ماهیت مکانیسمهای نظارت جهت تضمین عدم تقلب ایران در هرگونه توافقی است».

در این گزارش با اشاره به اظهارات جان کری وزیر خارجه آمریکا و همچنین محمدجواد ظریف همتای ایرانی وی از باقی بودن اختلافات جهت حصول به توافق نهایی هسته‌ای تاکید شده است.

در بخش دیگری از این گزارش می‌خوانیم: «آنطور که یک دیپلمات ارشد غربی که خواستار عدم انتشار نامش شده، گفته است روزهای آینده می‌تواند بسیار سخت باشد و مذاکرات می‌تواند برای دو یا سه روز فراتر از ضرب‌الاجل ادامه یابد».
انتهای پیام/م

خبرنامه ایران در جهان

94/04/07 - 11:21
شماره: 13940407000415



تاریخ: یک شنبه 7 تير 1394برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

امام جمعه تبریز: صنایع آلوده کننده باید به بیرون از شهرها منتقل شوند

تبریز-ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه تبریز یکی از شهرهای آلوده کشور است ،گفت: صنایع و واحدهای آلوده کننده صنعتی باید به بیرون و دور ازحاشیه شهرها منتقل شود .

 

آیت الله محسن مجتهد شبستری روز شنبه در دیدار فعالان ،مدیران و کارکنان اداره کل حفاظت از محیط زیست استان با وی به مناسبت هفته محیط زیست ،همچنین بر سرعت بخشی اجرای طرح های احیا دریاچه ارومیه تاکید کرد و افزود : مشکلات دریاچه ارومیه به خصوص در استان های آذربایجان شرقی ،غربی و استان های مجاور به معضل بزرگی تبدیل شده که باید در سال های پیش ،پیش بینی های لازم انجام می شد تا در حال حاضر شاهد این مشکل بزرگ نباشیم .

وی همچنین با بیان اینکه دین اسلام به حفظ محیط زیست تاکید دارد ،گفت : قرن ها، پیش از آنکه مجامع بین المللی در خصوص حفاظت از محیط زیست بیانیه داده یا سازمانی را تشکیل دهند ،قرآن و پیامبر اسلام سفارش هایی بر حفاظت از آب ،خاک،هوا و زمین داشته است .

امام جمعه تبریز افزود : اسلام بر حفظ جنگل ها ، افزایش فضای سبز، درختکاری و کاشت درخت تاکید دارد .

آیت الله مجتهد شبستری گفت : نظافت، بهداشت و حفاظت از محیط زیست همواره مورد اهمیت بوده است .

مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی نیز در این دیدار در خصوص تلاش برای کاهش آلودگی هوای تبریز گفت : از امسال 100 درصد نیروگاه های تبریز گاز سوز شده اند ولی به علت کاهش سهمیه 50 درصدی سهمیه گاز آنها ،در حدود 20 روز گذشته مجبور به استفاده از سوخت مازوت شده اند .

حمید قاسمی افزود : چالش دریاچه ارومیه،آلودگی هوای تبریز،ریزگردها،عدم تعادل دام در مراتع ،تصرفات در مناطق تحت مدیریت محیط زیست و پسماندها از جمله عمده مشکلات زیست محیطی در آذربایجان شرقی است .

7223/518
 

 

 
انتهای پیام /*
 



تاریخ: یک شنبه 17 خرداد 1394برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
 
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌شرقی

وضعیت هشداری و ناسالم هوای تبریز برای دومین روز متوالی


نصرنیوز: مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌شرقی از وضعیت ناسالم هوای کلانشهر تبریز برای دومین روز متوالی خبر داد.

 

به گزارش نصرنیوز به نقل از ایسنا ، حمید قاسمی در خصوص وضعیت هوای تبریز اظهار کرد: آخرین آمار استخراج شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در تبریز، نشان می‌دهد که شاخص آلودگی هوا در زمان حاضر نسبت به ذرات معلق 2.5 میکرون در 159 پی. اس. آی است.

وی افزود: این آلودگی به‌علت نفوذ پدیده‌ی گرد و غبار و فرامنطقه‌ای است و شاخص آلودگی هوا اگر زیر 100 پی. اس. آی باشد، سالم، بین 100 و 200 ناسالم، بین 200 و 300 وضعیت اضطرار و 300 به بالا وضعیت بحرانی بشمار می‌رود.

قاسمی خاطرنشان کرد: توصیه ما برای کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی، این است که برای جلوگیری از آسیب‌های جدی، از حضور در فضاهای باز خودداری کرده و در صورت ضرورت از ماسک استفاده کنند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌شرقی از مردم خواست تا برای کاهش بار آلودگی، از سفرهای درون شهری با خودروهای شخصی و تک سرنشین خودداری کنند.

انتهای پیام/

 




تاریخ: شنبه 9 خرداد 1394برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

آسياب روستاي بالوجه

روستاي بالوجه 94روستاي بالوجه روستاي بالوجهآبشار بالوجه مسافر كوچولوي بالوجهروستاي بالوجه در شهرستان ورزقان  درجنگلهاي حسن اوو از سمت شرق به طرف كليبر و از سمت غرب به طرف جلفا و مرند منتسل مي شود و اين روستا به دليل واقع شدن بسياري از جنگلهاي نا حيه سر سبز حسن اوو طبيعت بسيار زيبا و از اب هواي بسيار خوبي قرار گرفته و اين منطقه . منطقه معدن خيز بوده و انواع عناصر قيمتي و با ارزش در اين ديار يافت شده و كشف خواهد گرديد.و از نظر سوق ا لجيشي و اقتصادي مهمترين و غني ترين منطقه در كشور محسوب مي شود. شرايط اب هوايي منطقه ميانگين حداكثر درجه در تابستان 33 درجه سانتيگراد و در زمستان ميانگين 10- درجه سانتيگراد ثبت شده است. و اكثر روزهاي بهار و تابستان اين منطقه مه الود است. به علت جنگلي بودن اين روستا اب هواي بسيار تميزي دارد كه در فصل بهار و تابستان مسافران بسياري براي خود جذب ميكند و اكثر مسافران از تبريز و حتي از شهرستان ها از جمله تهران اصفهان وكرج به اين منطقه مسافرت مي كنند. روستاي بالوجه از استان اذربايجان شرقي 150 كيلو متر و از ورزقان به سمت معدن مس سونگون 30 كيلو متر و از معدن مس سونگون 20 كيلو متر به سمت چپ راه خاكي دارد كه بعداز گذشتن از روستاي خو ينارود و اغجه قعله به منطقه هفت چشمه بالوجه مي رسد. كه در پائين سمت چپ هفت چشمه روستاي بالوجه قرار گرفته كه هر گردشگر را به خود جذب مي كند و از سمت راست هفت چشمه روستاي اجاق كندي نيز با طبيعت بسيار زيبا به چشم  می خورد {تبریز نیوز 1}
 




تاریخ: چهار شنبه 6 خرداد 1394برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
 اگر گروه داعش بخواهد به قبور امامان توهین کنند و یا به ایران کوچک ترین تعرضی کند پس از کسب اجازه از ولی امر مسلمین کربلایی دگربه پا خواهیم کرد و همراه با سربازان امام زمان (عج) نمازظهر را در بقیع خواهیم خواند.
 
کدخبر : 18270
تاریخ مخابره :    ۱۳۹۴/۳/۳ - ۲۱:۲۷
سردار قاسم سلیمانی:
آقای اوباما! هیچ غلطی در عراق نکردید /جز ایران کسی با داعش نمی‌جنگد
هشدارنیوز - فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: آقای اوباما! فاصله پایگاه‌های شما ‌با الرمادی چند کیلومتر است؛ چطور می‌شود کشتار در یک کشور صورت گیرد، شما به بهانه حمایت از آن ملت در آن کشور استقرار پیدا کنید اما هیچ غلطی نکنید؟ این اسمش چیست؟
 

 

هشدارنیوز - سردار سرلشکر قاسم سلیمانی عصر امروز در گردهمایی بزرگ جانبازان و رزمندگان استان کرمان اظهار داشت: ‌اظهار داشت: عملیات بیت‌المقدس یک نبرد استثنایی بود و از استثنایی‌ترین صحنه‌های دفاع مقدس ‌محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: عملیات بیت‌المقدس به همین دلیل با ویژگی‌هایی که داشت به عنوان روز ملی در بین اهالی جنگ نامگذاری شده است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران عنوان کرد: این عملیات محور اصلی پیروزی ایران و محور اصلی شکست دشمنان محسوب می‌شود.

سلیمانی از استاندار کرمان به عنوان شهید زنده نام برد و بیان داشت: رزم‌حسینی در حالی امروز در مسند استانداری کرمان قرار دارد که دیروز یکی از فرماندهان عملیات بیت‌المقدس بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره حمله داعش به عراق گفت: آقای اوباما فاصله پایگاه‌های شما ‌با رمادی چند کیلومتر است و چه طور می‌شود کشتار در یک کشور صورت گیرد، شما به بهانه حمایت از آن ملت در آن کشور استقرار پیدا کنید، اما هیچ غلطی نکنید، این اسمش چیست.

وی بیان داشت: آیا این چیزی به غیر از شریک بودن در توطئه و ضلعی از توطئه است و این به غیر از این است که هیچ اراده‌ای برای مقابله با آن وجود ندارد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با طرح این سئوال که اقتصاد داعش از کجا تامین می‌شود، گفت: از چاه‌های نفت کرکوک از چاه‌های نفت سوریه، اما به کجا صادر می‌شود، زیرا با تانکر و 20 لیتری که صادر نمی‌شود، بلکه نفت‌کش‌ها می‌برند و هزاران نفت‌کش آن را حمل می‌کنند.

سلیمانی تاکید کرد: این نفت‌ها را کجا می‌برند از زیر زمین یا از روی زمین و از طریق کشورهای موجود در اتحاد بین‌المللی، آیا برای مقابله با داعش است.

وی اضافه کرد: این توطئه خطرناکی ‌علیه جهان اسلام است و والله اگر کسی در تشخیص آن شک کند، باید به فکر و عقل خودش شک کند.

سلیمانی ادامه داد: منافع ملی یعنی محفوظ نگه داشتن یک ملت از یک کشتار وحشیانه و نظام جمهوری اسلامی به مقابله با پدیده خطرناک داعش توجه کرده است.

وی تصریح کرد: امروز به شکل حقیقی و راستین به غیر از جمهوری اسلامی کسی در تقابل با داعش قرار ندارد، مگر ملت‌هایی که در کنار جمهوری اسلامی ایران و یا مورد حمایت کشور ما هستند.

این فرمانده ارشد نظامی عنوان کرد: به عنوان یک انسان نمی‌توانیم ملت‌های اطراف خود را دچار چنین بلای سهمگینی مانند داعش ببینیم و دلیل دینی و منافع ملی هم برای ما مهم است.

سلیمانی با تاکید بر اینکه منافع ملی ما در سودجویی نیست و از عراق چیزی نمی‌خواهیم و نیازی به خاک و نفت عراق نداریم، بیان داشت: وقتی می‌گوییم منافع ملی یعنی مصونیت‌بخشی به ملت خود و ملت‌ اساس مسئله و در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی هم همین است.

منبع : مشرق




تاریخ: سه شنبه 5 خرداد 1394برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

 




تاریخ: شنبه 12 ارديبهشت 1394برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
 
جذب 150 آتش‌نشان در خرداد ماه
روزانه یک هزار و 200 تماس با آتش‌نشانی تبریز می‌شود/ تنها 10 تماس صحیح است

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز گفت: مزاحمت‌های تلفنی با سامانه 125 بسیار زیاد دانست و گفت: روزانه یک هزار و 200 تماس با سامانه 125 می‌شود که از این تعداد تنها 10 تماس صحت دارد.

 
  •  
     
خبرگزاری فارس: روزانه یک هزار و 200 تماس با آتش‌نشانی تبریز می‌شود/ تنها 10 تماس صحیح است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، انوشیروان کرمانی‌نژاد اظهار داشت: نرم استاندارد حضور نیروهای آتش‌نشانی در حوادث در کلانشهرها زیر پنج دقیقه است و این نشان می‌دهد که سازمان آتش‌نشانی شهر تبریز با وجودترافیک در کلانشهر عملکرد خوبی داشته است.

 وی  مزاحمت‌های تلفنی با سامانه 125 بسیار زیاد دانست و گفت:  روزانه یک هزار و 200 تماس با سامانه 125 می‌شود که از این تعداد تنها 10 تماس صحت دارد.

کرمانی‌نژاد با اشاره به اینکه هر لحظه بیم آن می‌رود که هرکدام از آتش نشانان جان خود را از دست بدهند، اظهار داشت: تاکنون بسیاری از آتش نشان در حین عملیات برای نجات جان شهروندان جان خود را از دست داده‌اند.

 وی تصریح کرد:‌ مواجه شدن با انواع خطرها، مشکلات‌، موانع و مواد سمی از جمله  مخاطراتی است که آتش‌نشانان را در طول 30 سال خدمت تهدید می‌کنند؛ ضمن اینکه این افراد با فرارسیدن دوران بازنشستگی دچار مشکلاتی جسمی می‌شوند.

 کرمانی‌نژاد ادامه داد: تاکنون چندین محور جزء‌ سیاست‌های اصلی سازمان آتش‌نشانی بوده است که از مهم‌ترین محورها می‌توان به افزایش سطح رضایتمندی کارکنان، ارتقای توان عملیاتی سازمان، ارتقای طرح علمی و مهارت کارکنان اشاره کرد که در نهایت همه این محورها منجر به سطح رضایتمندی در جامعه می‌شود .

 

افزایش 3 ایستگاه جدید آتش‌نشانی در تبریز

وی تصریح کرد:‌ ارتقای توان عملیاتی ایستگاه‌ها و توسعه ایستگاه‌ها از جمله اهداف سازمان آتش‌نشانی بوده که در حال حاضر 20  ایستگاه در شهر تبریز فعال است که بنا داریم تا پایان سال با افزودن 3 ایستگاه این تعداد را به 23 ایستگاه برسانیم .

کرمانی‌نژاد افزود: توسعه خودروها و تجهیزات آتش‌نشانی به منظور افزایش توان و حضور در عملیات‌ها بخش دیگری از برنامه‌های سازمان آتش‌نشانی است که در این بخش بنا داریم از ظرفیت خودروها برای مهار سریع‌تر حریق‌ها در سطح تبریز استفاده کنیم .

 وی ادامه داد: از این نمونه همچنین در نظر داریم بالابری 55 متری به ناوگان خودرویی آتش نشانی بیافزاییم.

جذب 150 آتش‌نشان در خرداد ماه

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز ادامه داد:‌ در بخش توسعه نیروی انسانی نیز با برگزاری آزمونی در خرداد ماه سال‌جاری 150 نفر به تفکیک 50 نفر راننده سنگین و 100 نفر آتش نشان به نیروهای انسانی در سازمان آتش‌نشانی اضافه خواهد شد.

کرمانی‌نژاد تاکید کرد: سازمان آتش‌نشانی یک سازمان کاملا تخصصی است و برنامه‌ریزی آموزشی در بخش پیشگیری در این سازمان قابل تامل است.

وی ادامه داد: در بحث آموزش شهروندی که یکی از راه های آموزش پیشگیری است از طریق برنامه‌‌هایی همچون برنامه تلوزیونی شهریمیز، چاپ بروشور و کتابچه‌ها تا حد امکان پیشروی چشمگیری داشته ایم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز ادامه داد: توسعه مجموعه‌های ورزشی ویژه آتش‌نشانان مورد توجه بوده است تا با انجام ورزش‌های متنوع روحیه سالم آتش نشان حفظ شود.

کرمانی‌نژاد خاطرنشان کرد:‌ ارتقای سطح علمی کارکنان نیز از دیگر مسائل مهم در سازمان محسوب می‌شود که در همین زمینه مرکز علمی کاربردی آتش نشانی با 7 سال سابقه در حال فعالیت است و در دو مقطع کاردانی و کارشناسی در رشته‌های آتش‌نشانی دانشجو می‌پذیرد. 

 

493 نفر مصدوم و 78 نفر کشته شدند

وی اظهار داشت: در سال گذشته  آمار مصدومان 493 نفر بوده  که از این تعداد 14 نفر آتش‌نشان  است و متاسفانه 78 نفر نیز این میان جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز با تدابیری که اندیشیده شده میانگین زمان حضور نیروهای آتش‌نشانی در حوادث کاهش یافته است و حداکثر در 3 دقیقه و 36 ثانیه نیروهای آتش‌نشان در محل حادثه حاضر می‌شوند.

انتهای پیام/60002




تاریخ: شنبه 5 ارديبهشت 1394برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
سرویس: اقتصادی ، تاریخ: ۱۶/فروردین/۱۳۹۴ - ۰۲:۴۹ ، شناسه خبر: ۷۰۰۹۹۰

تهران 

قیمت واحدهای مسکونی ۶۰ متری در پایتخت + جدول

خبرگزاری تسنیم:در سایه رکود بازار مسکن ارزان‌ترین آپارتمان تهران به ازای هر مترمربع یک میلیون و ۳۸۰ هزار تومان واقع در گرگان-نظام‌آباد و گرانترین آن مربوط به آپارتمانی واقع در خیابان شیراز با قیمت هر مترمربع ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بازار مسکن کشور به سبک و سیاق دو سال گذشته همچنان در رکود به سر می‌برد. مسئولان و دست‌اندرکاران این بخش در اواخر سالی که گذشت پیش‌بینی خروج این بخش از رکود را از ماه آینده کردند، رونقی که به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی حدود 5 درصد قیمت خانه را افزایش می‌دهد.

در فاصله 15 روز مانده به اردیبهشت موعود جنب و جوش چندانی در بازار مسکن به چشم نمی‌خورد، موضوعی که به گفته فعالان این بخش عادی بوده و این وضعیت تا پایان فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

در شرایطی رکود بازار مسکن نگاهی به قیمت آپارتمان‌های 60 متری نوساز پایتخت در اولین ماه بهار  می‌اندازیم. جایی که قیمت ارزان‌ترین آپارتمان به ازای هر مترمربع یک میلیون و 380 هزار تومان واقع در گرگان-نظام‌آباد و گرانترین آن مربوط به آپارتمانی واقع در خیابان شیراز با قیمت هر مترمربع 13 میلیون و 900 هزار تومان است.

هم‌اکنون قیمت هر مترمربع آپارتمان نوساز واقع در گیشا با امکاناتی از جمله پارکینگ و آسانسور 5 میلیون و 900 هزار تومان است، به عبارت دیگر هزینه خرید یک واحد آپارتمان با مساحت 60 مترمربع در گیشا 354 میلیون تومان است.

این در حالی است که یک واحد 60 متری فول امکانات واقع در سلسبیل از سوی مالک 294 میلیون تومان و البته تخفیف 4 میلیون تومانی برای خریدار قیمت‌گذاری شده است.
همچنین قیمت یک واحد آپارتمان 60 مترمربعی واقع در نارمک جنوبی 222 میلیون تومان و واحد مسکونی با همین متراژ در خیابان 24 متری سعادت‌آباد 540 میلیون تومان تعیین شده است.

واحد مسکونی واقع در فردوس با امکاناتی نظیر پارکینگ، انباری، آسانسور 372 میلیون تومان، اپارتمان 60 متری واقع در چهارراه لشگر-خیابان مخصوص 150 میلیون و واحد 60 متری در ولنجک-عدالت 450 میلیون تومان است.

              قیمت برخی واحدهای نوساز در مناطق 22گانه تهران

محله متراژ قیمت (میلیون تومان)
دارآباد-پورابتهاج 60 264
چیذر 60 610
شادمهر 60 300
مرزداران 60 365
سیدخندان 60 420
ونک-ملاصدرا 60 762
شمس‌آباد 60 335
تهرانپارس 60 300
فاطمی 60 360
شهرک راه‌آهن شرقی 60 300
میدان ولیعصر 60 300
ارامنه شمالی 60 180
مجیدیه-دبستان 60 240
استاد معین 60 240
30 متری جی 60 168
منیریه 60 228
تهرانسر 60 216
شیراز 60 834
گرگان-نظام‌آباد 60 82

انتهای پیام/




تاریخ: سه شنبه 1 ارديبهشت 1394برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
   
  •  
  • کد خبر: 5864 1394/01/27 12:09
دولت باغچه لی:

اردوغان و داود اوغلو علنا با آتش بازی می کنند/ مسئول تمام درگیری ها رئیس جمهور و نخست وزیر هستند/ترکیه گام به گام به سمت پرتگاه می رود

 
رهبر حزب حرکت ملی ترکیه گفت: رجب طیب اردوغان و احمد داوود اغلو با طرح تغییر سیستم حکومتداری در ترکیه علنا با آتش بازی می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل آناج، دولت باغچه لی، رهبر حزب حرکت ملی ترکیه در اسخنرانی به ارزیابی درگیری اخیر نظامیان پ.ک.ک با ارتش ترکیه پرداخته و عنوان نمود: "در ترکیه تهدیدات و ریسک ها به ابعاد ناامید کننده ای رسیده است. ۵۵ روز مانده به ۷ ژوئن ۲۰۱۵ (انتخابات پارلمان ترکیه)، ترکیه در گرداب نا امنی گیر کرده است. مسئول تمام این درگیری ها و شرایط نگران کننده امروز ترکیه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، و احمد داوود اغلو نخست وزیر ترکیه هستند که با طرح تغییر سیستم حکومتداری در ترکیه علنا با آتش بازی می کنند".

باغچه لی درگیری اخیر گروهک پ.ک.ک با ارتش ترکیه را ماحصل اظهارات اردوغان  که گفته بود "دیگر مسئله کردها وجود ندارد" و در پی آن تشکیل نشدن هیئت ناظر در روند مذاکرات و اختلاف نظر در داخل هیئت حکومتی در چارچوب روند مذاکرات به اصطلاح صلح ترکیه و قرائت ۱۰ ماده بیانیه مشترک هیئت امرالی – هیئت حکومتی در کاخ "دولما باغچه"، دانست و حزب عدالت و توسعه را به بازی با افکار عمومی محکوم نمود.

وی افزود: علی رغم این که پ.ک.ک بارها اعلام کرده بود خلع سلاح نخواهد شد باز هم حکومت ترکیه بر سر مواضع خود در خصوص روند مذاکرات اصرار می کند. این گونه رفتار حکومت ترکیه در قبال پ.ک.ک باعث شده است تا حزب کارگران کردستان جسارت بیشتری پیدا کنند و این موضوع باعث شده است تا امکانات و قابلیت های پ.ک.ک افزایش پیدا کند. تنها دلیل این موضوع تزلزل هیئت حکومتی در روند مذاکرات و نداشتن عزمی راسخ در این روند است. در شرایطی که رجب اردوغان تمام همّ و غم خود را صرف تغییر سیستم حکومتداری در ترکیه کرده است و تمام اندیشه هایش پیرامون ۴۰۰ نماینده مجلس می گردد؛ ترکیه گام به گام به سمت پرتگاه می رود. مسئول تمام این گونه درگیری ها در ترکیه کاخ نشینان این کشور هستند.

لازم به ذکر است، دولت باغچه لی، رهبر حزب حرکت ملی ترکیه است که یکی از افراطی ترین احزاب ترکیه می باشد. وی از بزرگترین منتقدان دولت اردوغان می باشد و وی را به قدرت طلبی و سعی به تغییر شیوه حکومتداری از لائیک به اسلامی دیکتاتورانه محکوم می نماید.

 

 



تاریخ: پنج شنبه 27 فروردين 1394برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
زمان انتشار خبر: چهار شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸

 

نبش گورهای دسته جمعی در اسپایکر

پس از کشف دومین گور جمعی قربانیان پایگاه اسپایکر، اجساد موجود در آن گور به منظور شناسایی و تحویل به خانواده آن‌ها خارج شد.تاکنون ۱۲۸ جسد از این دو گور جمعی کشف شده که کارشناسان وزارت حقوق بشر معتقدند حداقل حاوی ۱۵۰ تا ۲۰۰ جسد و شاید بیشتر باشد.

نبش گورهای دسته جمعی

نبش گورهای دسته جمعی

نبش گورهای دسته جمعی

نبش گورهای دسته جمعی

نبش گورهای دسته جمعی

نبش گورهای دسته جمعی

نبش گورهای دسته جمعی

نبش گورهای دسته جمعی

نبش گورهای دسته جمعی




تاریخ: چهار شنبه 26 فروردين 1394برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
تاریخ خبر : دوشنبه 1394.01.17 - 11:27
اعتماد نوشت: وقت خوب خريد مسکن



 

اعتماد/ متن پيش رو در اعتماد منتشر شده و انتشار آن به معني تاييد تمام يا بخشي از آن نيست

اين تنها مديران وزارت امور خارجه نيستند که سخت‌ترين سه ماه عمرشان را پيش رو دارند، فعالان اقتصادي نيز روزهايي دشوار را در پيش دارند خصوصا که مديريت روزهاي پس از تحريم براي بسياري به مراتب سخت‌تر از مديريت روزهاي تحريم خواهد بود.
به گزارش خبرنگار «اعتماد»، ايران در حالي اميدوار است در ماه‌هاي پيش‌رو شر تحريم را از سر اقتصاد ايران کم کند که پيش از اين، مقامات اقتصادي کشور و مردم بيش از سه دهه به زندگي در تحريم خو کرده‌اند. حالا بسياري معتقدند برنامه‌اي هوشمندانه است که مي‌تواند شر تحريم را از سر اقتصاد ايران کم کند و الا تنها لغو تحريم‌ها نمي‌تواند اقتصاد ايران را آن چنان که بايد منتفع کند. صدور بيانيه سوييس در لوزان و اعلام تدوين متن توافقنامه ايران و کشورهاي غربي براي امضا در روز يازدهم تيرماه، بسياري از بازارهاي کشور را در نوعي حالت انتظار و در برخي موارد اضطراب قرار داده است. بورس در شرايطي مي‌تازد که ارز و طلا و سکه خود را سفت گرفته‌اند و اين نشان مي‌دهد پيش‌بيني‌ها درباره ريزش بازارهاي مهم چندان منطقي نيست، هر چند برخي فعالان اقتصادي معتقدند نوعي بلوغ در رفتار اقتصادي بازارها پديدار شده و احتمالا تاثير بيانيه مطبوعاتي صادر شده از سوي ايران و کشورهاي غربي در ١٠ روز آتي خود را نشان خواهد داد.
عسگراولادي در اين خصوص به خبرنگار «اعتماد» گفت: هنوز زود است که درباره تاثير اين تفاهم صحبت کنيم. بگذاريد ١٠ روزي بگذرد، معلوم مي‌شود مسير حرکت به کدام سمت است.
در اين ميان بسياري درباره بازار مسکن مي‌پرسند، بازاري که در رکودي کشدار به سر مي‌برد و برخي بر اين اعتقادند که در ماه‌هاي آتي از زير سايه رکود بيرون خواهد خزيد. آيا بيانيه لوزان مي‌تواند شر رکود را از سر بازار مسکن کم کند؟ اين سوالي است که بسياري با ترديد به آن پاسخ مي‌دهند. برخي مي‌گويند هر چند بازار مسکن نمي‌تواند تاثير مستقيمي از بازار بگيرد اما بهبود وضعيت اقتصادي و افزايش اميد به آينده مي‌تواند بازار مسکن را رونق دهد. اين تاثير غيرمستقيم اما نقشي تعيين‌کننده بر بازار مسکن به جا خواهد گذاشت.
يک مشاور املاک در منطقه شهر تهران در خصوص وضعيت خريد و فروش خانه به خبرنگار «اعتماد» گفت: هنوز بازار مسکن کار رسمي خود را آغاز نکرده است. عموما فروردين ماه کمتر کسي براي اجاره ملک يا خريد اقدام مي‌کند از اين رو ضروري است براي تحليل بازار تا يک ماه آتي صبر کنيم.

مردم در انتظار کاهش قيمت مسکن نباشند
وي گفت: بررسي‌ها نشان مي‌دهد در سه ماه پيش‌رو قيمت‌ها تغيير خاصي نکند از اين رو من فکر مي‌کنم تا تيرماه بازار مسکن در نوعي حالت ابهام و انتظار باقي بماند اما در ماه‌هاي بعد از آن امکان رونق بازار وجود دارد.
يکي ديگر از مشاوران املاک در محدوده ميدان وليعصر به خبرنگار ما گفت: نمي‌دانم چه شده که برخي معتقدند بايد خانه ارزان شود. از من مي‌پرسند راست است که خانه ٢٠ درصد ارزان شده است؟ آخر مگر قيمت مسکن دستوري تعيين مي‌شود که ٢٠ درصد پايين بيايد. بالاخره وقتي قيمت تمام شده بالا باشد، بايد قيمت در همان حد و اندازه براي فروش تعيين شود. وي گفت: در دوره‌هايي که اميد مردم به زندگي افزايش مي‌يابد، بازار مسکن هم رونق مي‌گيرد. وي پيش‌بيني کرد بازار خريد و فروش خانه‌هاي کوچکي که قدرت خريدشان بالاست در ماه‌هاي آتي داغ شود و مردم براي حفظ سرمايه‌هاي‌شان تقاضاي‌شان را وارد بازار کنند.
اين فعال بازار مسکن گفت: کساني که در سال‌هاي گذشته نتوانستند واحدهاي ساخته شده و نوسازشان را به قيمت مطلوب‌شان بفروشند شايد در ماه‌هاي آتي بتوانند مشتري درخوري پيدا کنند اما با اين حال بايد توجه داشت که مردم از لحاظ رواني انتظار نوعي گشايش و کاهش قيمت را دارند.
يکي از فعالان بازار مسکن در غرب تهران نيز گفت: فکر مي‌کنم در سال جاري قيمت‌ها اندکي افزايش پيدا کنند از اين رو بهترين زمان براي خريد مسکن، زمان کنوني است و اگر کسي سرمايه دارد بايد از اين موقعيت بهره وي‍ژه‌اي ببرد چرا که با ورود خريداران به بازار، ديگر امکان سرمايه‌گذاري مطلوب از ميان مي‌رود.
او در پاسخ به اين سوال که تعداد مراجعات براي خريد مسکن در روزهاي اخير افزايش يافته است يا خير، گفت: فعلا که ماه بي‌پولي است و اصولا فروردين‌ماه کمتر کسي پول نقد در دست دارد اما همه مي‌پرسند خانه کي ارزان مي‌شود تا بخريم، وقتي مي‌گويم قيمت‌ها خوب است و همين حالا براي خريد اقدام کنيد طوري نگاهم مي‌کند که انگار دروغ مي‌گويم.

حالا وقت خريد است
از سوي ديگر رييس اتحاديه مشاوران املاک معتقد است که بازار مسکن در فصل بهار ظرفيت افزايش قيمت ندارد، بنابراين توصيه ما به مردم اين است که الان بهترين زمان براي خريد است.
حسام عقبايي در پاسخ به اين سوال که تحليل و چشم‌انداز بازار مسکن بعد از تفاهم انجام شده ميان ايران و ١+٥ چيست، گفت: مذاکرات ايران و ١+٥ و تفاهم صورت گرفته (بيانيه لوزان) در حال حاضر تاثيري بر بازار مسکن نخواهد داشت اما آنچه مي‌توان با قاطعيت در مورد آن و در مورد آينده بازار مسکن در سال ٩٤ از آن سخن گفت، اين است که بازار مسکن در سال جاري رونق خواهد گرفت.
وي به فارس گفت: در آبان ماه سال گذشته بيش از ٨١ هزار مورد معامله در سامانه کد رهگيري ثبت شد که اين ميزان در آذرماه به بيش از ٨٩ هزار مورد، در دي ماه به بيش از ١٠٠ هزار معامله و در بهمن ماه به بيش از ١٠٣ هزار فقره افزايش يافت. رييس اتحاديه صنف مشاوران املاک تهران به فارس گفت: اين سير صعودي ايجاد شده در روند معاملات مسکن به طور قطع در سال ٩٤ نيز ادامه خواهد داشت به طوري که تا پايان نيمه اول سال جاري، بازار مسکن به طور کامل از حالت رکود خارج شده و به رونق ايده‌آلي خواهد رسيد. عقبايي اضافه کرد: خروج سازندگان غيرحرفه‌اي از بازار ساخت و ساز به صورت نسبي باعث کاهش عرضه مسکن طي دو سال آينده خواهد شد با اين حال، با ورود بازار مسکن به دوران رونق انتظار مي‌رود دولت حمايت‌هاي لازم را براي ايجاد انگيزه ساخت و توليد بيشتر مسکن در سازندگان به عمل آورد و از اين طريق روند توليد در بازار مسکن را نيز به سمت تعادل هدايت کند



تاریخ: دو شنبه 17 فروردين 1394برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 58
بازدید ماه : 210
بازدید کل : 38618
تعداد مطالب : 103
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1

با عرض سلام خدمت شما بازديد كننده محترم لطفآ اگر در مورد مطالب نظر داريد. نظر بدهيد ممنون از بازديد شما متشكرم نعمتي